AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2022 | Citroen Spacetourer • Mazda 2, 3, 6, CX-3, CX-5, CX-9 i MX-5 • Toyota ProAce

Blisko siedem tysięcy wezwań do ASO

15-02-2022 | opr. Maciej Kalisz | foto: Citroen, Mazda i Toyota

Przyczyną akcji serwisowych Citroena i Toyoty są problemy z wiązką elektryczną. W przypadku modeli Mazdy może dojść do uszkodzenia pompy paliwa.

WEZWANIA DO SERWISÓW | Luty 2022 - Citroen Spacetourer

Citroen poinformował o problemach z systemem otwierania tylnych szyb w modelu Spacetourer. Przyczyną jest wadliwie wykonana wiązka elektryczna, która w trakcie pracy może ulec przegrzaniu.

Z tego powodu akcją serwisową w Polsce objęto 17 samochodów. W ramach naprawy zostanie przeprowadzono kontrola instalacji, a na podstawie jej wyników podjęta decyzja o wymianie wiązki.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 458 46 85.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Luty 2022 - Mazda2

Mazda rozpoczyna akcję serwisową dla modeli:

  • 2 (DJ, 18.10.2017 - 21.02.2020);

  • 3 (BM/BN, 23.04.2018 - 26.01.2019);

  • 6 (GJ/GL, 03.04.2018 - 27.10.2018);

  • CX-3 (DK, 18.10.2017 - 06.11.2018);

  • CX-5 (KE/KF, 03.04.2018 - 12.12.2018);

  • CX-9 (TB, 16.04.2018 - 23.11.2018);

  • MX-5 (ND, 05.04.2018 - 30.10.2018);

wyprodukowanych w Japonii i Meksyku.

Istnieje przypuszczenie, że zamontowano w nich wadliwy wirnik niskociśnieniowej pompy paliwa. W trakcie eksploatacji może dojść do jego deformacji, a tym samym uszkodzenia całego elementu. W następstwie grozi to awarią silnika, jego zgaśnięciem w trakcie oraz wypadkiem.

O nieprawidłowościach w pracy jednostki napędowej może informować komunikat na desce rozdzielczej.

Problem ten może dotyczyć 6943 aut sprzedanych przez dealerów Mazdy w Polsce. Japoński producent zadeklarował dokonanie stosownej naprawy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 75.


WEZWANIA DO SERWISÓW | Luty 2022 - Toyota ProAce

Toyota wzywa do ASO posiadaczy modelu ProAce (prod. 01.06.2016 - 03.05.2017, zakł. Francja). Wykryto w nim problem z mocowaniem przewodu podgrzewania tylnej szyby. W trakcie normalnej eksploatacji może on zmienić swoją pozycję, co podczas otwierania klapy bagażnika może doprowadzić do uszkodzenia izolacji lub zerwania. W efekcie grozi to usterką termiczną lub przestaniem działania funkcji podgrzewania szyby.

Kampanią naprawczą objęto 19 aut. W ASO zostanie przeprowadzony przegląd jakości mocowania, od jego wyniku zależeć będą kolejne czynności serwisowe.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.