portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
WYDARZENIA
Poznań Motor Show 2014

Trzy rzeczy, które warto zobaczyć na Motor Show 2014
28-03-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Trzy tygodnie po dniach prasowych 84. Salonu Samochodowego w Genewie odwiedziliśmy poznański Motor Show aspirujący do miana najważniejszej imprezy w Polsce. Niestety, skala porównawcza skłania do stwierdzenia, że to nadal wystawa nowości... z oferty dilerów.



Szacunek dla Grupy Volkswagena, która po raz kolejny próbuje stworzyć namiastkę swoich prezentacji z liczących się na świecie salonów samochodowych. W tym celu wynajęto całą halę, w której ustawiono modele Audi, Bentleya, Ducati, Lamborghini, Porsche, SEAT-a, Skody oraz osobowe i dostawcze Volkswageny.



Wśród nich jest prawdziwa perełka - XL1, czyli najoszczędniejszy w tej chwili samochód produkowany seryjnie. Pod maską hybrydowy duet silników - elektrycznego i wysokoprężnego o łącznej mocy 75 koni mechanicznych (55 kW). Na przejechanie nim dystansu 100 km potrzeba 0,9 litra ropy. Światowa premiera Volkswagena XL1 miała miejsce na wspominanym salonie w Genewie.



50 lat po rynkowym debiucie Forda Mustanga, model trafia oficjalnie na Stary Kontynent. Pierwszą odsłonę zobaczyliśmy w grudniu w Barcelonie, a publiczna premiera miała miejsce w tym miesiącu w Genewie. Na auto trzeba jednak jeszcze poczekać, w sprzedaży pojawi się dopiero w przyszłym roku.



W Poznaniu Ford zrobił ukłon w stronę publiczności i prezentuje dwa, odległe od siebie, pokolenia Mustangów. Pierwszy pochodzi z 1965 roku, drugi z 2013. Starszy jest w 100 proc. sprawny i utrzymany w doskonałej kondycji, zaś oba są własnością osób prywatnych. To tłumaczy dlaczego są zamknięte i trzymane na dystans od zwiedzających.



Od kilku lat Romet (tak, ten od rowerów) przygotowuje samochód o napędzie elektrycznym. Pomysł skrystalizował się już w postaci modelu 4E, który mieliśmy już okazję testować w ruchu miejskim dwa lata temu. To była próbna seria samochodów, które poddane zostały praktycznej ocenie wielu osób. Większość uwag została uwzględniona i przedstawiciele firmy zapowiadają rozpoczęcie finalnego produktu. Wiemy już, że zmieniono układ zawieszenia, hamulcowy oraz poprawiono jakość wykonania wnętrza. Nadal będzie to auto 2-osobowe i... 5-drzwiowe.



Ale Romet zaprezentował coś jeszcze. To także mini samochód o napędzie elektrycznym o nazwie 7E. To 3-drzwiowe i 2-osobowe auto, które tym samym jest mniejsze od 4E. Jego długość wynosi 2727 mm, szerokość 1565 mm, a wysokość 1558 mm. W planach 3 silniki o mocy 5,5. 7,5 oraz 10 kW, które pozwalą - odpowiednio - osiągnąć 60, 72 lub 82 km/h. Im mocniejszy silnik, tym krótszy zasięg 120, 100 lub 70 km. 7E to na razie prototyp poddawany ocenie statycznej.

Poznań Motor Show 2014 potrwa do niedzieli, 30 marca. Bilety w cenie 17 (jedna osoba) i 13 złotych (rodzinny, min. 2 osoby dorosłe i dziecko do 13 roku życia).
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry