portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Volkswagen T-Roc | Listopad 2017

Volkswagen T-Roc
27-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Crossover T-Roc to debiutant w gamie Volkswagena, a tym samym w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ju� na pocz�tek wyr�nia si� not� w zakresie bezpiecze�stwa dzieci, jedn� z najwy�szych w gronie wszystkich ocenianych w tym roku modeli.





Po "du�ych" crossoverach coraz cia�niej robi si� w sub-segmencie mniejszych modeli. W gamie Volkswagena jego przedstawicielem jest zupe�nie nowy T-Roc, kt�rego odpowiednikiem w Grupie jest m.in. SEAT Arona. Premiera obu modeli mia�a miejsce podczas jesiennego salonu samochodowego we Frankfurcie. W polskich salonach podstawowa wersja z silnikiem 1.0 TSI 115 KM nazywa si� po prostu T-Roc. W swojej specyfikacji organizacja EuroNCAP podaje, �e testowano model w wersji Comfortline, kt�ra nie wyst�puje ani w polskim, ani niemieckim cenniku.

Standardowe wyposa�enie Volkswagena T-Roc obejmuje m.in. 6 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB z funkcj� wykrywania obecno�ci pieszego oraz asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu.



Bezpiecze�stwo doros�ych 36,6 pkt. (96 proc.)

Podczas uderzenia przodem Volkswagena T-Roc w przeszkod� odkszta�caln� zar�wno u kierowcy dosz�o do obra�e� klatki piersiowej i lewej nogi, za� u pasa�era obu n�g (za poziom ochrony przyznano 7,5 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� ochrona kierowcy, jak i pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) dosz�o do obra�e� klatki piersiowej (7,7/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i uderzeniu auta w s�up poziom ochrony kierowcy by� na optymalnym poziomie (16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� auta profile wszystkich siedze� i zag��wk�w w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,4/3 pkt).

Dzia�anie autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach (w mie�cie) oceniono maksymaln� not� 3 pkt.

Bezpiecze�stwo dzieci 43 pkt. (87 proc.)

W opisie test�w Volkswagena T-Roc (podobnie jak w Polo VI-generacji) podano informacj� o u�yciu dw�ch fotelik�w Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP dla obu manekin�w 6-letniego i 10-letniego dziecka. Na za��czonym filmie wida� jednak, �e wi�kszy manekin siedzi na podwy�szeniu, kt�rego nie mo�na wyj�� z konstrukcji tego fotelika. Niemniej podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) za ochron� m�odszego, jak i starszego dziecka przyznano maksymaln� liczb� punkt�w (16 pkt). Maksymaln� ocen� (8 pkt.) przyznano tak�e za ochron� przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina).

Crossover T-Roc wyposa�ony zosta��w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 7 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to maksymaln� liczb� 12 punkt�w (technicznie wykluczono ustawienie fotelika Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 - pas bezpiecze�stwa - na �rodku kanapy).



Ochrona pieszych 33,5 pkt. (79 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) najwi�ksze zagro�enie stanowi� klosze reflektor�w (4,4/6 pkt.). Jedynie �rodkowa cz�� maski silnika zapewnia dostateczn� ochron� g�owy, krytyczne miejsca to s�upki A (17,3/24 pkt.).

Dzia�anie funkcji wykrywania obecno�ci pieszego (cz�� autonomicznego systemu awaryjnego hamowania AEB) oceniono bardzo wysoko (5,8/6 pkt.).

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 8,5 pkt. (71 proc.)

Z element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie oceniaj� specjali�ci z EuroNCAP nowy crossover Volkswagena zosta� fabrycznie wyposa�ony�w: sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,7/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,8/3 pkt.). Zabrak�o ogranicznika pr�dko�ci, kt�ry jest opcjonalnym elementem wyposa�enia tego modelu.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry