portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY ZDERZENIOWE EURONCAP
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | kwiecie� 2015

Renault i Suzuki najbezpieczniejsze
23-04-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: EuroNCAP

Druga w tym roku seria test�w zderzeniowych EuroNCAP przynios�a oceny 4 modeli. Tylko dwa z nich uzyska�y maksymaln� liczb� 5 gwiazdek.



Fiat 500X
Bezpiecze�stwo doros�ych: 33 pkt. (86 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 26,8 pkt. (74 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 8,3 pkt. (64 %)


Rozbity model mia� pod mask� silnik wysokopr�ny 1.6 MultiJet o mocy 120 KM. Chocia� nosi on w nazwie "500", to konstrukcyjnie spokrewniony jest z... Jeppem Renegade. Testowana wersja wyposa�enia "Pop Star" zawiera m.in. 6 poduszek powietrznych, wy��cznik poduszek pasa�era, system Isofix na skrajnych miejscach z ty�u, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z napinaczami i ogranicznikiem, sygnalizacj� ich niezapi�cia, aktywn� mask� silnika, ogranicznik pr�dko�ci oraz systemy ABS/ESP. Z opcji wybrano asystenta utrzymania pasa ruchu. Na li�cie jest jeszcze system zapobiegaj�cy kolizjom przy ma�ych i du�ych pr�dko�ciach. Jego brak w tym egzemplarzu wp�yn�� na ni�sz� ocen� (kategoria systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo).

W zakresie bezpiecze�stwa os�b doros�ych najwi�ksze zastrze�enia by�y do ochrony kr�g�w szyjnych przez odkszta�cenie si� kanapy. Wysoko oceniono bezpiecze�stwo dzieci, ale w podsumowaniu nie podano informacji o dostosowanie profilu kanapy do standardu i-Size, za kt�ry znale�li�my podczas pierwszej w Polsce prezentacji Fiata 500X. Auto wyposa�one jest w aktywn� mask� silnika, jednak najwi�ksze zagro�enie dla g�owy potr�conej osoby doros�ej stanowi jej g�rna kraw�d�.

czytaj tak�e: SALON SAMOCHODOWY | Crossovery wci�� w modzie



Mazda2
Bezpiecze�stwo doros�ych: 32,8 pkt. (86 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 38,5 pkt. (78 %)
Ochrona pieszego: 30,3 pkt. (84 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 8,3 pkt. (64 %)


Pod mask� znalaz� si� silnik benzynowy o pojemno�ci 1.5 litra. Nowa Mazda2 zosta�a skonstruowana wed�ug filozofii KODO i za�o�e� SkyActive. Wersja "Core" nie wyst�puje w specyfikacji auta na polski rynek, ale mo�e te� oznacza� bazowy poziom wyposa�enia. Na jej pok�adzie znalaz�o si� m.in. 6 poduszek powietrznych, wy��cznik poduszek pasa�era, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, sygnalizacja niezapi�tych pas�w dla wszystkich miejsc, aktywna maska silnika oraz ABS/ESP. Z opcji wybrano do testowanego modelu ogranicznik pr�dko�ci i asystenta utrzymania pasa ruchu. W tym modelu Mazdy zabrak�o systemu ograniczaj�cego skutki kolizji przy niewielkich pr�dko�ciach - system dla du�ych pr�dko�ci w og�le nie jest oferowany w "dw�jce". Jego brak zawa�y� na ocenie ko�cowejs.

W bezpiecze�stwie doros�ych najni�ej oceniono ochron� kr�g�w szyjnych, nie tyle przez tylne zag��wki, co odkszta�cenia kanapy. Przy uderzeniu bocznym i w s�up przyznano maksymaln� punktacj�. Foteliki dzieci�ce montowane s� za pomoc� Isofix na skrajnych miejscach kanapy, kt�ra wyprofilowana zosta�a wg. standardu i-Size. Specjali�ci z EuroNCAP mieli problemy z monta�em na lewym miejscu kanapy (za kierowc�) fotelika BeSafe iZi Kid X3 ISOfix. Poza s�upkami A, podszybie, maska silnika, przedni pas oraz zderzak zapewniaj� optymaln� ochron� potr�conej osobie.

Mazda by�a ju� oceniana trzykrotnie: 2003 (4 gwiazdki), 2004 (gwiazki) i 2007 (5 gwiazek).

czytaj tak�e: SALON SAMOCHODOWY | Wysyp nowo�ci Mazdy



Renault Espace
Bezpiecze�stwo doros�ych: 31,4 pkt. (82 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 44 pkt. (89 %)
Ochrona pieszego: 25,4 pkt. (70 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 10,5 pkt. (80 %)


EuroNCAP nie poda�o z jakim silnikiem i w jakiej wersji wyposa�enia testowano Nowego Espace. Wed�ug Renault model ten przekszta�ci� si� z du�ego vana w crossovera. Standardowo wyposa�ono go w 6 poduszek powietrznych, wy��cznik poduszek pasa�era, system Isofix na 3 miejscach w �rodkowym rz�dzie siedze�, sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa, aktywn� mask� silnika oraz systemy ABS/ESP. W testowanym egzemplarzu znalaz�y si� te� wszystkie - oceniane - opcje: asystent utrzymania pasa ruchu, ogranicznik pr�dko�ci oraz system zapobiegaj�cy kolizjom przy du�ych pr�dko�ciach (system dla ma�ych pr�dko�ci nie jest oferowany).

Pomimo, �e Espace otrzyma� komplet 5 gwiazdek nisko oceniono stopie� ochrony na wysoko�ci ud pasa�era (zderzenie czo�owe), klatki piersiowej kierowcy (uderzenie w s�up) oraz kr�g�w szyjnych os�b siedz�cych z ty�u (deformacja kanapy). Bardzo wysokie noty przyznano za bezpiecze�stwo dzieci - mocowania Isofix znajduj� si� 3 fotelach w �rodkowych rz�dzie - wyprofilowano je zgodnie z norm� i-Size. Najwi�ksze zagro�enie dla potr�conych os�b stwarzaj� s�upki A oraz kraw�dzie maski silnika.

By� to 3 test Renault Espace w historii EuroNCAP. W 1999 roku uzyska� 5 gwiazdek, a w 2003 roku 5 gwiazdek. Z uwagi na zmiany system�w ocen wynik�w tych modeli nie mo�na por�wnywa� ze sob�.

czytaj tak�e: SALON SAMOCHODOWY | Ma�a rewolucja



Suzuki Vitara
Bezpiecze�stwo doros�ych: 34,1 pkt. (89 %)
Bezpiecze�stwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 27,6 pkt. (76 %)
Systemy podnosz�ce bezpiecze�stwo: 9,8 pkt. (75 %)


Testom zderzeniowym poddano model z silnikiem benzynowym 1.6 VVT (120 KM) i wersj� wyposa�enia GL+. Nowa Vitara oferowana jest z nap�dem na prz�d lub wszystkie ko�a (AllGrip), ale nie podano, kt�ra uczestniczy�a w pr�bach EuroNCAP. Auto wyposa�one by�o w 7 poduszek powietrznych - w tym chroni�c� kolana kierowcy, wy��cznik poduszek pasa�era, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, sygnalizacj� niezapi�tych pas�w dla wszystkich miejsc, aktywn� mask� silnika i systemy ABS/ESP. Spo�r�d opcji zamontowano ogranicznik pr�dko�ci i system minimalizuj�cy skutki kolizji przy du�ych pr�dko�ciach (w opcji jest te� dla niskich pr�dko�ci). Z ocenianych przez EuroNCAP element�w nie ma asystenta utrzymania pasa wybranego pasa ruchu.

W kategoriach bezpiecze�stwa os�b doros�ych i dzieci przyznano wysokie oceny. Profile kanapy wykonano zgodnie ze standardem i-Size. Przy ochronie potr�conych pieszych potencjalnie niebezpiecznymi miejscami s� s�upki A oraz pas przedni auta.

Suzuki Vitara, ale w wersji Grand, oceniana by�a w 2002 roku (3 gwiazki) i 2007 (4 gwiazki).

czytaj tak�e: SALON SAMOCHODOWY | Zmieniona koncepcja Vitary
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry