Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
TESTY | Pierwsze wrażenia | To Volvo do złudzenia... | Volvo V60 II Polestar
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP | Grudzień 2017

Punto...
13-12-2017 | opr. Maciej Kalisz | foto: archiwum

Końcówka 2017 roku obfituje w wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP, tym razem poznaliśmy 17 ocen dla 15 modeli. Jedynie w sześciu przypadkach przyznano komplet pięciu gwiazdek, a w jednym... żadnej!



Z reguły organizacja EuroNCAP ocenia nowe na rynku modele. Tym razem postanowiła ponownie sprawdzić kilka samochodów, które nadal oferowane są w salonach sprzedaży, a uzyskane wyniki porównać do tych sprzed lat. W większości przypadków, według aktualnych kryteriów testów zderzeniowych EuroNCAP, ich ocena jest niższa. Skrajnym przypadkiem jest Fiat Punto, który dziś nie zdobył ani jednej gwiazdki (dla porównania 2 gwiazdki w 1997 roku, 4 gwiazdki w 2000 roku). Aktualny regulamin testów EuroNCAP wymaga osiągnięcia punktów w każdej z czterech kategorii, Fiat Punto nie spełnia tego warunku w zakresie systemów podnoszących bezpieczeństwo. Na wyposażeniu fabrycznym wciąż brakuje ogranicznika prędkości, sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, asystenta utrzymania pasa ruchu i autonomicznego system awaryjnego hamowania AEB.



Alfa Romeo Giulietta - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 27,6 pkt. (72 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 27,5 pkt. (56 %)
Ochrona pieszego: 25 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)




BMW serii 6 - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 33 pkt. (86 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 34,1 pkt. (81 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,1 pkt. (59 %)




Dacia Duster - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 27,1 pkt. (71 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 32,4 pkt. (66 %)
Ochrona pieszego: 23,6 pkt. (56 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 4,5 pkt. (37 %)




DS 3 - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 26,3 pkt. (69 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 18,6 pkt. (37 %)
Ochrona pieszego: 23,5 pkt. (55 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3,5 pkt. (29 %)




Fiat Punto - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 19,7 pkt. (51 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 21,4 pkt. (43 %)
Ochrona pieszego: 22,2 pkt. (52 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 0 pkt. (-)




Ford C-Max i Ford Grand C-Max - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 28,9 pkt. (76 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 29,6 pkt. (60 %)
Ochrona pieszego: 25 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3,5 pkt. (29 %)




Hyundai Kona - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 33,4 pkt. (87 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,8 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 26,4 pkt. (62 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,2 pkt. (60 %)




Jaguar F-Pace - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,5 pkt. (93 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 42 pkt. (85 %)
Ochrona pieszego: 33,9 pkt. (80 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 8,7 pkt. (72 %)




Kia Stinger - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,4 pkt. (93 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,7,2 pkt. (81 %)
Ochrona pieszego: 33 pkt. (78 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,9 pkt. (82 %)




Kia Stonic - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 32,5 pkt. (85 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,2 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 26 pkt. (62 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)


Kia Stonic - wersja z opcjonalny pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 35,5 pkt. (93 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 41,2 pkt. (84 %)
Ochrona pieszego: 29,8 pkt. (71 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 7,1 pkt. (59 %)




MG ZS - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 27,3 pkt. (71 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 25,1 pkt. (51 %)
Ochrona pieszego: 25,1 pkt. (59 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3,5 pkt. (29 %)




Opel Karl - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 23,5 pkt. (61 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 29,9 pkt. (60 %)
Ochrona pieszego: 24,5 pkt. (58 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)




Toyota Aygo - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 28,3 pkt. (74 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 31,2 pkt. (63 %)
Ochrona pieszego: 27 pkt. (64 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 3 pkt. (25 %)


Toyota Aygo - wersja z opcjonalny pakietem bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,3 pkt. (82 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 31,2 pkt. (63 %)
Ochrona pieszego: 27 pkt. (64 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6,9 pkt. (57 %)




Toyota Yaris - wersja standardowa
Bezpieczeństwo dorosłych: 31,7 pkt. (83 %)
Bezpieczeństwo dzieci: 39,5 pkt. (80 %)
Ochrona pieszego: 26,7 pkt. (63 %)
Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 6,9 pkt. (57 %)
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry