portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Mitsubishi Eclipse Cross | Listopad 2017

Mitsubishi Eclipse Cross
16-11-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

Niemal w momencie rozpocz�cia sprzeda�y na europejskich rynkach, Mitsubishi Eclipse Cross debiutuje tak�e w testach zderzeniowych EuroNCAP. W por�wnaniu do ocenianych w tym roku modeli wszystkich marek otrzyma� on bardzo wysokie noty za bezpiecze�stwo doros�ych i ochron� pieszych.





Eclipse Cross to nowy model w gamie Mitsubishi. Jego premiera mia�a miejsce podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Na europejskim rynku dost�pny jest od pa�dziernika. Mitsubishi okre�la go jako SUV coupe, za� nazwa Eclipse nawi�zuje do modelu sprzedawanego w USA, za� Cross definiuje jego w�a�ciwo�ci jezdne (dost�pny z nap�dem na przedni� lub obie osie).

Standardowe wyposa�enie Mitsubishi Eclipse Cross obejmuje m.in. 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy (i-Size), wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era, asystenta utrzymania pasa ruchu, autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego oraz tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci.



Bezpiecze�stwo doros�ych 36,9 pkt. (97 proc.)

Podczas uderzenia przodem Mitsubishi Eclipse Cross w przeszkod� odkszta�caln� odnotowano u kierowcy obra�enia lewej nogi, a u pasa�era klatki piersiowej (pomimo to przyznano 8 z 8 pkt). Z kolei podczas uderzenia ca�� szeroko�ci� samochodu w przeszkod� sta�� u kierowcy i pasa�era (kt�ry w tej pr�bie siedzi na kanapie po przek�tnej stronie do kieruj�cego) dosz�o do r�nego stopnia obra�e� klatki piersiowej (7,3/8 pkt.).

W przypadku zderzenia bocznego i w s�up poziom ochrony kierowcy za ka�dym razem by� na optymalnym poziomie (16/16 pkt.). Podczas uderzenia w ty� auta profile siedze� i zag��wk�w z wszystkich miejsc w optymalny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (2,7/3 pkt).

Autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB przy niskich pr�dko�ciach z funkcj� wykrywania pieszego jest standardem (3/3 pkt.).

Bezpiecze�stwo dzieci 38,2 pkt. (78 proc.)

W testach Mitsubishi Eclipse Cross u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adk� podwy�szaj�c� Niania Dream (10-letnie dziecko) francuskiej firmy Team-Tex. Podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) u m�odszego dziecka stwierdzono wi�ksze przeci��enia dzia�aj�ce na kr�gi szyjne i klatk� piersiow� (13/16 pkt). Z kolei za ochron� dzieci przy uderzeniu bocznym (od strony wi�kszego manekina) przyznano maksymaln� not� 8 punkt�w.

Mitsubishi Eclipse Cross zosta��wyposa�ony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli uwag do czytelno�ci aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasa�era, elementy te oceniono na 6 z 13 pkt.

EuroNCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix. W sumie przyznano za to 11,3 punkt�w.

Stwierdzono powa�ne problemy przy pr�bie monta�u (wszystkich z u�yciem pasa bezpiecze�stwa) na �rodkowym miejscu kanapy:
- Maxi-Cosi CabroFix,
- Maxi-Cosi CabrioFix z opcjonaln� baz� EasyBase2 (w tym przypadku wykluczono �rodkowe miejsce na kanapie),
- Britax-Romer King II LS,
- Britax-Romer KidFix XP.



Ochrona pieszych 33,8 pkt. (80 proc.)

Za ochron� na wysoko�ci zderzaka (n�g osoby doros�ej) przyznano maksymaln� not� 6 pkt., na przednim pasie samochodu (miednica) zagro�enie stanowi jedynie jego centralny punkt (5,9/6 pkt.). �rodkowa cz�� maski silnika i podszybie zapewniaj� dostateczn� ochron� g�owy, krytyczne miejsca to s�upki A (18,1/24 pkt.)

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 8,5 pkt. (71 proc.)

Nowy model Mitsubishi standardowo zosta� wyposa�ony w pakiet element�w, kt�re oceniaj� specjali�ci z EuroNCAP: ogranicznik pr�dko�ci (1,5/3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt), asystenta utrzymania pasa ruchu (1,5/3 pkt.) i autonomiczny system awaryjnego hamowania AEB dzia�aj�cy przy wy�szych pr�dko�ciach (2,5/3 pkt.).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry