portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Honda HR-V | Listopad 2015

Honda HR-V
09-11-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

Debiutuj�cy w testach EuroNCAP nowy HR-V otrzyma� maksymaln� liczb� 5-gwiazdek. Najwi�ksze zastrze�enia by�y do konstrukcji przednich foteli oraz stabilno�ci jednego z fotelik�w dzieci�cych.



Po latach przerwy Honda powraca do produkcji crossovera HR-V, kt�ry dopiero teraz debiutuje w testach zderzeniowych EuroNCAP. II-generacj� tego modelu wprowadzono w�a�nie do sprzeda�y w polskich salonach. Do testu przeznaczono auto z silnikiem wysokopr�nym 1.6 i-DTEC oraz kierownic� umieszczon� po prawej stronie. Na jego wyposa�eniu znalaz��si� komplet 6 poduszek powietrznych (przednie pasa�era z mo�liwo�ci� dezaktywacji), sygnalizacja niezapi�tych pas�w dla wszystkich miejsc, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z napinaczami i ogranicznikiem, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, ESP, system ograniczaj�cy skutki kolizji przy niskich pr�dko�ciach, tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci oraz system ostrzegania o zje�d�aniu z pasa ruchu (dost�pny w zale�no�ci od wersji).

Bezpiecze�stwo doros�ych 32,9 pkt. (86 proc.)

Wed�ug aparatury pomiarowej w trakcie uderzenia przodem auta w przeszkod� odkszta�caln� stwierdzono ryzyko odniesienia powa�nych obra�e� na wysoko�ci n�g u obu manekin�w. Dodatkowo nara�ona by�a klatka piersiowa kierowcy (��czna nota 7,4 na 8 pkt.). Natomiast podczas uderzenia w przeszkod� sta�� nara�ona by�a r�wnie� klatka piersiowa kierowcy i wi�kszym stopniu pasa�era siedz�cego z ty�u (7,3 na 8 pkt.).

Zar�wno przy zderzeniu bocznym, jak i uderzeniu auta w s�up (w obu przypadkach od strony kierowcy) uzyskano maksymalny poziom ochrony (��cznie 16 pkt.). Przednie zag��wki s�abiej, w por�wnaniu do tylnych, chroni�y kr�gi szyjne podczas uderzenia w ty� Hondy HR-V (2,1 na 3 pkt.).

Ostatnim elementem, zaliczanym do tej kategorii testu, by�a ocena systemu minimalizuj�cego skutki kolizji przy niskich pr�dko�ciach (kt�ry Honda oznacza skr�tem CTBA). Pomimo, �e spe�ni� on swoje zadanie, specjali�ci z EuroNCAP odj�li jeden punkt z uwagi na s�absze zabezpieczenie kr�g�w szyjnych przez przednie zag��wki (ostatecznie 2 na 3 pkt.).



Bezpiecze�stwo dzieci 39,1 pkt. (79 proc.)

Do oceny bezpiecze�stwa podr�uj�cych dzieci wybrano dwa foteliki firmy Romer. W przypadku manekina 18-miesi�cznego dziecka by� to model BabySafe+, kt�ry zamontowany ty�em do kierunku jazdy z wykorzystaniem bazy Isofix (maksymalne 12 pkt.). Dla manekina 3-letniego dziecka wybrano model Duo Plus montowany przodem r�wnie� za pomoc� uchwyt�w Isofix i dodatkowego punktu kotwiczenia (top-tether). Jednak w tym przypadku stwierdzono wysokie przeci��enia dzia�aj�ce na klatk� piersiow� i szyj� (8,5 na 12 pkt.).

II-generacja Hondy HR-V wyposa�ona zosta�a w mocowania Isofix z g�rnym punktem kotwiczenia (top-tether) na skrajnych miejscach kanapy. Jej kszta�t wyprofilowano wed�ug standardu i-size. Do oceny wlicza si� tak�e dzia�anie wy��cznika poduszek powietrznych pasa�era (ostateczna nota 7 na 12 pkt.).

Specjali�ci z EuroNCAP ocenili r�wnie� spos�b monta�u wybranych przez siebie 9 modeli fotelik�w dzieci�cych. Nie by�o do nich zastrze�e� poza fotelikiem Romer King Plus montowanego za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej. Jego ustawienie na �rodkowym miejscu kanapy uznano za niestabilne (ostateczna nota 11,7 na 12 pkt.).



Ochrona pieszych 26,2 pkt. (72 proc.)

Podszybie (miejsce uderzenia g�owy doros�ego) oraz dolna cz�� maski silnika (miejsce uderzenia g�owy dziecka) zapewnia optymaln� ochron� potr�conej osoby. Najwi�ksze zagro�enie stanowi� przednie s�upki (16,6 na 24 pkt.).

Wi�ksza powierzchnia przedniego pasa zapewnia optymaln� ochron� na wysoko�ci miednicy osoby doros�ej (3.6 na 6 pkt.). W tej kategorii test�w najwy�ej oceniono stopie� ochrony n�g na wysoko�ci zderzaka (6 pkt.).

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 9,3 pkt. (71 proc.)

Testowana Honda HR-V zosta�a wyposa�ona w ogranicznik pr�dko�ci (opcja, jego dzia�anie oceniono na 2,3 z 3 pkt.), system ESP (3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w (3 pkt.) oraz asystenta utrzymania pasa ruchu LDW (opcja, 1 pkt).

czytaj tak�e:
Znacz�ce wzmocnienia Hondy
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry