Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Wygodny, praktyczny i dynamiczny, chociaż to mały crossover
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Pięć, cztery czy trzy gwiazdki Euro NCAP?
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Honda Civic | Listopad 2017


Honda Civic - powtórka

20-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

W lipcu tego roku nowa Honda Civic w testach zderzeniowych Euro NCAP została oceniona na 4 gwiazdki. Producent poprawił dwa kluczowe elementy mające wpływ na bezpieczeństwo dzieci.





Obecnie testy zderzeniowe Euro NCAP składają się z czterech części, w których oceniane jest bezpieczeństwo dorosłych, bezpieczeństwo dzieci, ochrona pieszych i działanie systemów podnoszących bezpieczeństwo. W każdej kategorii przypisano progi procentowe, od których osiągnięcia zależy nota końcowa. Na przykład, aby zdobyć 5 gwiazdek, trzeba zdobyć - odpowiednio - 80, 75, 60 i 50 proc. z maksymalnej liczby punktów.

W przypadku nowej Hondy Civic warunek ten nie został spełniony w kategorii bezpieczeństwa dzieci. Wynik 33 na 49 punktów daje 67 proc., co klasyfikuje ten model do oceny w postaci 4 gwiazdek. Na niższą notę wpłynęła przede wszystkim źle zaprojektowana kurtyna powietrzna, która podczas próby uderzenia w bok samochodu nie zapewniła żadnej ochrony głowy 10-letniego dziecka.

Drugą - choć łagodniej ocenioną - przyczyną były problemy z prawidłowym zabezpieczeniem fotelików dziecięcych na przednim miejscu pasażera. Dotyczyły one modeli Maxi-Cosi CabroFix, Britax-Romer King II LS i Britax-Romer KidFix XP montowanych za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej (TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda Civic | Lipiec 2017).

Po ogłoszeniu wyników Honda zadeklarowała naprawienie obu obłędów. Zmiany te wprowadzono do modeli produkowanych od 25 sierpnia 2017 roku z numerami VIN od SHHFK6**0HU014114 i SHHFK7**0HU011421.

W powtórzonym teście zderzeniowym Euro NCAP nowej Hondy Civic (listopad 2017) uzyskano 36,9 punktów, co nieznacznie, ale jednak przekracza próg 75 proc. maksymalnej noty 49 punktów. Całkowicie wyeliminowano problemy z zapięciem fotelików pasem bezpieczeństwa i zmodyfikowano działanie wyłącznika poduszki powietrznej pasażera (dzięki temu uzyskano dodatkowy punkt), jednak ochrona kurtyny powietrznej nadal pozostaje na nieakceptowalnym poziomie. Przedstawiciele Hondy zadeklarowali dalsze prace nad wyeliminowaniem tego problemu.

Punktacja w pozostałych trzech kategoriach nie uległa zmianie.

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry