portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 

Wyniki test�w zderzeniowych Euro NCAP | DS 3 | Grudzie� 2017


DS 3

10-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

DS 3 to kolejny model z d�ug� histori� na rynku, kt�ry ponownie zosta� oceniony w testach zderzeniowych Euro NCAP. Po tym sprawdzianie, wed�ug aktualnych wymaga�, z przyznanych w 2009 roku pi�ciu gwiazdek pozosta�y tylko trzy.




Testy zderzeniowe Euro NCAP DS 3 zderzenie czo�owe

Citroen przypomnia� kierowcom o marce DS w 2009 roku. Pierwszym zaprezentowanym modelem by�a w�a�nie "tr�jka", kt�ra od razu zosta�a poddana testom zderzeniowym Euro NCAP. Wed�ug �wczesnych kryteri�w ocen za uzyskane wyniki przyznano maksymaln� liczb� pi�ciu gwiazdek plus specjalne wyr�nienie za system powiadamiania s�u�b ratunkowych eCall (TESTY | Pierwsze wra�enia - Zadawanie szyku). Pierwszego faceliftingu dokonano w 2016 roku. Wkr�tce marka DS (Automobiles) zosta�a wyodr�bniona z Citroena wchodz�c obok Peugeot w sk�ad grupy PSA.

Pod koniec 2017 roku organizacja Euro NCAP og�osi�a wyniki dla kilku, dost�pnych od lat w salonach sprzeda�y, modeli samochod�w, kt�rych konstrukcja i wyposa�enie mog� nie spe�nia� wsp�czesnych wymog�w bezpiecze�stwa. Przeprowadzono przy tym zakresy test�w, kt�rych nie by�o w 2009 roku - uderzenie przodem w przeszkod� sta��, badanie profili tylnych siedze� pod k�tem ochrony kr�g�w szyjnych czy pr�by monta�u wybranej grupy 11 fotelik�w dzieci�cych. Wyniki z ka�dej tych cz�ci by�y poni�ej oczekiwa� i negatywnie wp�ywa�y na not� ko�cow�. W ostatecznym podsumowaniu zabrak�o te� punkt�w za elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo.

DS 3 wyposa�ony zosta�y�m.in. w 6 poduszek powietrznych, przednie pasy bezpiecze�stwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napi�cia, sygnalizacj� niezapi�cia pas�w bezpiecze�stwa dla miejsc z przodu, system mocowania fotelik�w Isofix na skrajnych miejscach kanapy, wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era oraz tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci.

Testy zderzeniowe Euro NCAP Ds 3 uderzenie w s�up

Bezpiecze�stwo doros�ych 26,3 pkt. (69 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkod� odkszta�caln� u kierowcy odnotowano ryzyko odniesienia obra�e� prawej nogi i klatki piersiowej, z kolei u pasa�era lewej nogi i klatki piersiowej (przyznano 6,8 z 8 pkt.). W trakcie uderzenia ca�� szeroko�ci� DS 3 w przeszkod� sta�� u kierowcy stwierdzono skrajnie niebezpieczne dla �ycia obra�enia klatki piersiowej, za� u pasa�era krytyczne obra�enia g�owy i klatki piersiowej (3,1/8 pkt.).

Ochrona podczas zderzenia bocznego i uderzenia w s�up (oba od strony kierowcy) by�a na optymalnym poziomie. Specjali�ci mieli jednak zastrze�enia do jako�ci dzia�ania kurtyn powietrznych (15/16 pkt.).

Profile przednich i tylnych siedze� oraz zag��wk�w w dostateczny spos�b chroni�y kr�gi szyjne (1,5/3 pkt).

System autonomicznego hamowania przy niskich pr�dko�ciach AEB jest opcj�, kt�rej nie wybrano do testowanego egzemplarza samochodu.

Bezpiecze�stwo dzieci 18,6 pkt. (37 proc.)

Do test�w z DS 3 u�yto fotelika Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (6-letnie dziecko) i podk�adki podwy�szaj�cej Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Podczas zderzenia czo�owego (w przeszkod� odkszta�caln�) u m�odszego dziecka dosz�o do powa�nych obra�e�klatki piersiowej, u starszego r�wnie� klatki piersiowej i krytycznych obra�e� kr�g�w szyjnych (7,6/16 pkt.). Poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony wi�kszego manekina) oceniono na 4 z 8 pkt.

Najmniejszy model w gamie marki DS wyposa�ony zosta��w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy i wy��cznik przedniej poduszki powietrznej pasa�era. Specjali�ci z Euro NCAP mieli powa�ne zastrze�enia do czytelno�ci wskaza� aktualnego statusu poduszki i braku standardowych ostrze�e�. Ostatecznie nie przyznano �adnego z 13 punkt�w.

Organizacja Euro NCAP ocenia r�wnie� jako�� monta�u wybranych przez siebie 11 modeli fotelik�w dzieci�cych. W zale�no�ci od konstrukcji mog� by� one mocowane za pomoc� pasa bezpiecze�stwa osoby doros�ej lub systemu Isofix, w tej cz�ci test�w stwierdzono wiele nieprawid�owo�ci (7/12 pkt.).

Ze wzgl�d�w konstrukcyjnych wykluczono monta� fotelika:
- BeSafe iZi Kid X4 ISOfix (za pomocďż˝ mocowaďż˝ Isofix na skrajnych miejscach kanapy),
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na �rodkowym miejscu kanapy).

Z uwagi na brak standardu i-Size zrezygnowano z monta�u fotelik�w:
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony ty�em do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix (fotelik ustawiony przodem do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy),
- BeSafe iZi Kid X2 (fotelik ustawiony ty�em do kierunku jazdy na skrajnych miejscach kanapy).

Stwierdzono powa�ne problemy podczas monta�u:
- Maxi-Cosi CabrioFix (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na przednim miejscu pasa�era),
- Maxi-Cosi CabrioFix na bazie EasyBase2 (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na przednim miejscu pasa�era),
- Britax-Romer King II LS (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na przednim miejscu pasa�era),
- Britax-Romer KidFix z nak�adk� XP (za pomoc� pasa bezpiecze�stwa na przednim miejscu pasa�era).

• Zobacz nasze opinie na temat montaďż˝u fotelikďż˝w dzieciďż˝cych w DS 3 (2014)


Ochrona pieszych 23,5 pkt. (55 proc.)

Zar�wno zderzak, jak i przedni pas samochodu zapewniaj� optymaln� ochron� na wysoko�ci n�g i miednicy doros�ej osoby (odpowiednio 6/6 pkt. i 6/6 pkt.). Jedynie �rodkowa cz�� maski silnika, w tym podszybie, zapewnia dobr� ochron� g�owy potr�conego pieszego, krytyczne miejsca to przede wszystkim s�upki A i kraw�dzie boczne (11,5/24 pkt.).

Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 3,5 pkt. (29 proc.)

Z listy element�w podnosz�cych bezpiecze�stwo, kt�rych dzia�anie obecnie oceniaj� specjali�ci z Euro NCAP, DS 3 wyposa�ony by� jedynie w tempomat z ogranicznikiem pr�dko�ci (1,5/3 pkt.) i sygnalizacj� niezapi�tych pas�w bezpiecze�stwa dla miejsc z przodu (2/3 pkt).

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry