Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | BMW serii 6 Gran Turismo | Grudzień 2017


BMW serii 6 Gran Turismo

05-01-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i archiwum

BMW 6 Gran Turismo bazuje na konstrukcji VII-generacji serii 5, która była już oceniana przez Euro NCAP. Stąd nowy model bawarskiej marki przejął awansem wyniki z prawie ze wszystkich elementów testów zderzeniowych.





BMW dokonało istotnych zmian w swojej ofercie. W ubiegłym roku definitywnie zakończono produkcję serii 6 i 5 Gran Turismo. Postanowiono jednak zachować pewną ciągłość w postaci zupełnie nowego na rynku modelu 6 GT. Jego konstrukcja bazuje na platformie VII-generacji serii 5 (G30). Model ten uczestniczył już w testach Euro NCAP, dlatego przepisano mu wyniki z prób uderzenia w przeszkodę stałą i odkształcalną, bezpieczeństwa dziecka, ochrony pieszego oraz działania systemów autonomicznego hamowania AEB. Od nowa przeprowadzono testy uderzenia w bok i w słup, których wyniki obniżyły - w porównaniu do serii 5 - notę końcową.

Oficjalna premiera BMW serii 6 Gran Turismo miała miejsce na wrześniowym salonie samochodowym we Frankfurcie. Nowy model trafił dwa miesiące później.

BMW 6 GT wyposażone zostało m.in. w 7 poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix (standard i-Size) na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera oraz aktywną pokrywę silnika, tempomat z ogranicznikiem prędkości i system automatycznego hamowania w pełnym zakresie prędkości z funkcją wykrywania obecności pieszego.


Bezpieczeństwo dorosłych 33 pkt. (86 proc.)

Podczas uderzenia przodem BMW serii 5 w przeszkodę odkształcalną wystąpiły problemy z aktywacją poduszki powietrznej chroniącej nogi kierowcy. Z tego powodu odnotowano wysokie ryzyko odniesienia poważnych obrażeń nóg, w mniejszym stopniu- zarówno u kierowcy, jak i pasażera - także klatki piersiowej (6,3/8 pkt.).

Problem z poduszką kolanową wystąpił również podczas uderzenia całą szerokością BMW 5 w przeszkodę stałą. Tu jednak doszło tylko do niewielkich obrażeń prawego uda kierowcy. Znacznie poważniejsze przeciążenia działały na kręgi szyjne kierowcy i klatkę piersiową pasażera (który siedzi z tyłu po przekątnej do kierującego). Ostatecznie przyznano 7 z 8 punktów (wszystkie te wyniki odziedziczył model 6 GT).

Od nowa przeprowadzono dwa kolejne testy z udziałem nowego BMW. Ochrona kierowcy podczas zderzenia bocznego była na optymalnym poziomie, natomiast podczas uderzenia w słup stwierdzono poważne obrażenia klatki piersiowej (14/16 pkt.). Dla porównania seria 5 zapewniała wyższy poziom ochrony przy uderzeniiu w słup za co otrzymała 15,8 pkt. Te 1,8 pkt. obniżyły notę końcową BMW serii 6 Gran Turismo za bezpieczeństwo dorosłych.

Następne wyniki również pochodzą z serii 5 (G30) Podczas uderzenia w tył BMW 6 GT profile przednich i tylnych siedzeń oraz zagłówków w optymalny sposób chroniły kręgi szyjne (2,7/3 pkt).

Działanie systemu autonomicznego hamowania przy niskich prędkościach AEB oceniono maksymalną liczbą 3 punktów.

Bezpieczeństwo dzieci 42 pkt. (85 proc.)

Do testów z BMW serii 5 (i tym samym serii 6 Gran Turismo) użyto fotelika Britax-Romer KidFix z nakładką XP (6-letnie dziecko) i podkładki podwyższającej Graco Junior (manekin 10-letniego dziecka).

Podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną) doszło do poważnych obrażeń kręgów szyjnych u młodszego dziecka i w mniejszym stopniu kręgów szyjnych u starszego (15/16 pkt.). Poziom ochrony podczas uderzenia bocznego (od strony większego manekina) oceniono maksymalną notą 8 pkt.

Nowy model BMW także został wyposażony w mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy (standard i-Size). Specjaliści z Euro NCAP nie mieli zastrzeżeń do działania wyłącznika i czytelności aktualnego statusu przedniej poduszki powietrznej pasażera (7/13 pkt.).

Organizacja Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być one mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix, w tej części testów nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości (12/12 pkt.).

Ze względów konstrukcyjnych wykluczono montaż fotelika:
- Maxi-Cosi CabrioFix na EasyBase 2 (za pomocą pasa bezpieczeństwa na środkowym miejscu kanapy).


Ochrona pieszych 34,1 pkt. (81 proc.)

Zderzak BMW zapewnia optymalną ochronę na wysokości nóg dorosłej osoby (6/6 pkt.), z kolei przedni pas na całej szerokości samochodu stwarza poważne zagrożenie na wysokości miednicy człowieka (0/6 pkt.). Aktywna maska silnika zdecydowanie podnosi poziom ochrony głowy pieszego, potencjalnego zagrożenia nie stanowiły nawet słupki A czy podszybie (22,8/24 pkt.).

Działanie systemu AEB z funkcją wykrywania obecności pieszego oceniono na 5,3 z 6 pkt.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 7,1 pkt. (59 proc.)

Z listy elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie obecnie oceniają specjaliści z Euro NCAP, oba modele BMW wyposażone były identycznie w: tempomat z ogranicznikiem prędkości (1,5/3 pkt.), sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (3/3 pkt) i system automatycznego hamowania AEB (2,6/3 pkt.).

Asystent utrzymania wybranego pasa ruchu jest opcją, której nie wybrano do użytego w teście egzemplarza BMW serii 5 (0/3 pkt.).

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry