portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyniki test�w zderzeniowych EuroNCAP | Audi A4 | Listopad 2015

Audi A4
07-11-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP

W trzech ostatnich testach EuroNCAP Audi A4 zdobywa komplet 5 gwiazdek. Nowy model wyposa�ono w liczne elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo, jednak wi�kszo�� z nich nie jest jeszcze branych pod uwag�.



A4 to najcz�ciej oceniany przez specjalist�w z EuroNCAP model Audi. W sumie, od 1997 roku, uczestniczy� w nich pi�ciokrotnie. Za trzecim podej�ciem otrzyma� maksymalny wynik 5 gwiazdek i tak pozostaje do dzi�. Obecnie, cho� przez zmieniaj�ce si� co rok kryteria ocen poszczeg�lnych test�w nie mo�na por�wnywa�, osi�gn�� wysokie noty we wszystkich kategoriach.

Nowe Audi A4 zadebiutowa�o we wrze�niu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Do test�w wybrano model w nadwoziu sedan (Avant) z silnikiem wysokopr�nym 2.0 TDI i dwoma systemami wyr�nionymi ju� tytu�em Advanced Rewards. Pierwszy z nich to Pre-sense Basic - w przypadku wykrycia prawdopodobie�stwa kolizji automatycznie uaktywniaj� si� napinacze pas�w bezpiecze�stwa, domykane s� boczne szyby i szyberdach i zapalaj� si� �wiat�a awaryjne (wyr�nienie to obowi�zuje tak�e Audi A3, A3 Sportback e-tron oraz Q7). Drugi to Secondary Collision Brake Assist (hamulec multikolizyjny) zapobiegaj�cy niekontrolowanemu przemieszczaniu si� pojazdu po wypadku (ta nagroda przypad�a tak�e Audi A3, A3 Sportback e-tron, TT i Q7).

Ponadto na jego pok�adzie znalaz�o si� m.in. 6 poduszek powietrznych (przednie pasa�era z mo�liwo�ci� dezaktywacji), sygnalizacja niezapi�tych pas�w dla wszystkich miejsc, wszystkie pasy bezpiecze�stwa z napinaczami i ogranicznikiem, mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy, ESP, systemy ograniczaj�ce skutki kolizji przy niskich i wysokich pr�dko�ciach, ogranicznik pr�dko�ci oraz aktywna maska silnika.



Bezpiecze�stwo doros�ych 34,5 pkt. (90 proc.)

Podczas uderzenia przodem auta w przeszkod� odkszta�caln� istnieje du�e ryzyko na odniesienie powa�niejszych obra�e� n�g i klatki piersiowej zar�wno kierowcy, jak i pasa�era (w sumie 7,1 na 8 pkt). Podobna sytuacja mia�a miejsce podczas pr�by uderzenia w przeszkod� sta��, z tym, �e ocena odnosi si� do pasa�era siedz�cego na kanapie (7 na 8 pkt.).

Optymalny poziom ochrony uzyskano podczas uderzenia w bok auta. Z kolei przy pr�bie uderzenia w drzewo na potencjalne obra�enia nara�ona jest klatka piersiowa kierowcy (��czna nota 15 na 16 pkt.).

Dobr� ochron� kr�g�w szyjnych przy uderzeniu w ty� auta zapewniaj� zag��wki wszystkich foteli (2,4 na 3 pkt). Wysoko oceniono dzia�anie systemu ograniczaj�cego skutki kolizji przy niskich pr�dko�ciach (3 pkt.).

Bezpiecze�stwo dzieci 43 pkt. (87 proc.)

Do oceny bezpiecze�stwa dzieci wybrano fotelik w�oskiej firmy FairGo (w salonach sprzeda�y oferowane s� z logo Audi). W obu przypadkach u�yto tego samego modelu G0/1, montowanego ty�em do kierunku jazdy za pomoc� opcjonalnej bazy Isofix (wersja RWF). Poziom ochrony 18-miesi�cznego i 3-letniego dziecka oceniono tak samo, po 12 punkt�w.

Nowe Audi A4 wyposa�one zosta�o w mocowania Isofix z g�rnym punktem kotwiczenia (top-tether) na skrajnych miejscach kanapy. Jej kszta�t wyprofilowano wed�ug standardu i-size. Opcjonalnie mocowania Isofix mo�na zamontowa� na fotelu pasa�era. Oceniono r�wnie� dzia�anie wy��cznika poduszek powietrznych pasa�era i towarzysz�ce mu ostrze�enia oraz instrukcj� obs�ugi. Za wszystkie te elementy przyznano 7 na 12 punkt�w.

Specjali�ci z EuroNCAP nie mieli �adnych zastrze�e� przy monta�u wybranych przez siebie 9 modeli fotelik�w dzieci�cych (12 pkt.).

Ochrona pieszych 27,4 pkt. (75 proc.)

Nowe Audi A4 wyposa�ono w aktywn� mask� silnika, kt�ra unosi si� w chwili potr�cenia pieszego. W ten spos�b chroni si� jego g�ow� przed uderzeniem w twarde elementy znajduj�ce si� w komorze silnika - co te� potwierdzi�y testy EuroNCAP. Jednak ju� podszybie i przednie s�upki stwarzaj� du�e zagro�enie dla g�owy pieszego (w sumie przyznano 16,6 na 24 pkt.).

Optymaln� ochron� na wysoko�ci miednicy (5,5 na 6 pkt.) zapewniaj� jedynie �rodkowe obszary przedniego pasa. W przypadku zderzaka jest ich jeszcze mniej (ochrona n�g 5,3 na 6 pkt.). Pozosta�e fragmenty oceniono ni�ej.

Audi wyposa�ony by� w system rozpoznawania pieszych, kt�rego dzia�anie nie podlega jeszcze ocenie EuroNCAP. Prawdopodobnie b�dzie on uwzgl�dniany od przysz�ego roku.



Elementy podnosz�ce bezpiecze�stwo 9,9 pkt. (75 proc.)

Audi A4 wyposa�one by�o w ogranicznik pr�dko�ci (jego dzia�anie oceniono na 1,3 na 3 pkt.), system ESP (3 pkt.), sygnalizacj� niezapi�tych pas�w (3 pkt.) oraz system zapobiegaj�cy kolizjom przy wi�kszych pr�dko�ciach z funkcj� automatycznego hamowania (2,5 na 3 pkt.). Do zdobycia kompletu 13 punkt�w zabrak�o te� asystenta utrzymania pasa ruchu (jest to opcja niezastosowana w testowanym modelu).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry