Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Bezpieczeństwo dziecka - wyposażenie samochodu | Volvo V60 II
BEZPIECZEŃSTWO DZIECI | Nowe oceny ADAC fotelików dziecięcych
TESTY | Pierwsze wrażenia | To Volvo do złudzenia... | Volvo V60 II Polestar
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
TESTY EURO NCAP

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Ford Focus | Lipiec 2018


Ford Focus

26-07-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto i film: EuroNCAP i Ford

Nowy Ford Focus, jako trzeci model samochodu w tym roku, został poddany rozszerzonym testom Euro NCAP w zakresie autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów. Poprawne działanie systemu nie pozwoliło jednak w osiągnięciu wyższej punktacji w kategorii bezpieczeństwa dorosłych.

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Ford Focus | Lipiec 2018

Ford Focus regularnie poddawany jest ocenom w testach zderzeniowych Euro NCAP. Obecnie do sprzedaży wchodzi czwarta generacja tego modelu i też jest to jego czwarta próba. Poza pierwszym z 1998 roku, wszystkie pozostałe otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek. Jednak z uwagi na systematycznie zmieniające się kryteria ocen Euro NCAP, poszczególnych wyników nie wolno ze sobą porównywać.

Dziś zgodnie z założeniem Euro NCAP nowy Focus testowany był w bazowej wersji wyposażenia Trend. Na jego pokładzie znajdziemy m.in. sześć poduszek powietrznych, wszystkie pasy bezpieczeństwa z pirotechnicznymi napinaczami i ogranicznikiem napięcia, sygnalizację niezapięcia pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc, system mocowania fotelików Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy, wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera, asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (Lane Keeping Alert), tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego w pełnym zakresie prędkości oraz funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (Pre-Collision Assist 2).

Bezpieczeństwo dorosłych 32,5 pkt. (85 proc.)

Podczas uderzenia przodem w przeszkodę odkształcalną u kierowcy odnotowano ryzyko odniesienia obrażeń klatki piersiowej, natomiast u pasażera lewej nogi (w sumie przyznano 7,7 z 8 pkt.). W teście uderzenia całą szerokością w przeszkodę stałą, zarówno u kierowcy, jak i pasażera (który tym razem siedzi na kanapie po przekątnej do kierującego) odnotowano obrażenia klatki piersiowej (7,5/8 pkt.).

Podczas zderzenia bocznego (od strony kierowcy) ochrona była na optymalnym poziomie, natomiast podczas uderzenia w słup doszło do niewielkich obrażeń klatki piersiowej (15,9/16 pkt.).

Profile przednich foteli i zagłówków nie zapewniły pełnej ochrony kręgów szyjnych, optymalne wyniki uzyskano na miejscach na kanapie (1,5/2 pkt.).

Od tego roku specjaliści z organizacji Euro NCAP oceniają działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego w mieście (przy niższych prędkościach) w znacznie większym zakresie. Trzystopniowy sprawdzian obejmuje wykrycie stojącej przeszkody (zatrzymanego pojazdu) znajdującej się na połowie (lewa i prawa strona) oraz całej szerokości maski samochodu. Jednak warunkiem przyznania punktów w tej części testów jest maksymalna ocena ochrony kręgów szyjnych na przednich miejscach. W przypadku nowego Forda Focusa nie spełniono tego, stąd całkowity brak oceny (0/4 pkt.).

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Ford Focus | Lipiec 2018

Bezpieczeństwo dzieci 43 pkt. (87 proc.)

Według specyfikacji udostępnionej przez Euro NCAP do testów z fotelikami dziecięcymi wybrano dwa egzemplarze Britax-Romer KidFix z nakładką XP. Jednak na załączonym filmie dokładnie widać, że manekin 10-letniego dziecka siedzi na podkładce podwyższającej. Prawdopodobnie jest to część z fotelika Britax-Romer KidFix, ale jego konstrukcja nie przewiduje możliwości oddzielenia siedziska od oparcia.

Poziom ochrony dzieci zarówno podczas zderzenia czołowego (w przeszkodę odkształcalną), jak i uderzenia bocznego (od strony większego manekina), oceniono maksymalną liczbą - odpowiednio - 16 i 8 punktów.

Nowy Ford Focus wyposażony został w mocowania Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem. Dostępność tych elementów oceniono na 7 z 12 punktów.

Organizacja Euro NCAP ocenia również jakość montażu wybranych przez siebie 11 modeli fotelików dziecięcych. W zależności od konstrukcji mogą być mocowane za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej lub systemu Isofix. W tej części testów nie było zastrzeżeń, jednak przyznano tylko 11 z 12 punktów. Nie podano informacji za co odjęto jedno oczko.

Ochrona pieszych 34,8 pkt. (72 proc.)

Ochronę na wysokości zderzaka (nóg osoby dorosłej) oceniono maksymalną liczbą 6 punktów, ochronę na wysokości przedniego pasa (miednicy) na 5,8 z 6 pkt. (zagrożenie także stanowią boczne krawędzie), ochronę na wysokości maski (głowy) na 15,9 z 24 pkt (największym zagrożeniem są słupki A).

Kolejną tegoroczną zmianą w testach zderzeniowych Euro NCAP jest rozszerzona ocena autonomicznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania obecności pieszych i rowerzystów. Stąd powiększono skalę ocen z 6 do 12 punktów, a sprawdzian przeprowadzany jest w warunkach dziennych i nocnych. Każdy z nich obejmuje przejście pieszego przed samochodem, wyjście zza przeszkody oraz poruszanie się poboczem (tyłem do nadjeżdżającego samochodu). W przypadku rowerzysty jest to przejazd przed maską samochodu i jazda po tym samym pasie ruchu.

W nowym Focusie standardem w każdej wersji wyposażenia (także na polskim rynku) jest Pre-Collision Assist 2. Obejmuje on trzy systemy: Forward Collision Warning, Dynamic Brake Support i Automated Emergency Braking. Działanie całego pakietu oceniono na 7,1 z 12 punktów.

Elementy podnoszące bezpieczeństwo 9,9 pkt. (75 proc.)

Z elementów podnoszących bezpieczeństwo, których działanie oceniają obecnie specjaliści z Euro NCAP, testowany Focus wyposażony został w sygnalizację niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc (2,5/3 pkt.), tempomat z ogranicznikiem prędkości (2,5/3 pkt.), asystenta utrzymania wybranego pasa ruchu (2,3/4 pkt.) oraz system autonomicznego hamowania awaryjnego przy wyższych prędkościach (2,6/3 pkt.).

W przypadku tego ostatniego również poszerzono zakres ocen, ale zachowano dotychczasową skalę punktów. Sprawdzian obejmuje aż 11 sytuacji - działanie systemu autonomicznego hamowania awaryjnego przed zatrzymującym się (1 próba), jak i zwalniającym przed nami pojazdem (3 próby - dla lewej i prawej oraz całej szerokości maski silnika). Kolejnych siedem sytuacji dotyczy reakcji kierowcy na ostrzeżenie w wyżej wymienionych sytuacji i dodatkowo trzech przed zbliżaniem się do stojącego pojazdu (przeszkody).

Polecamy
SALON SAMOCHODOWY | Ford dozbraja swój rynkowy przebój - Ford Focus IV TESTY | Pierwsze wrażenia - Rynkowy przebój Forda | Ford Focus III kombi

Ford dozbraja swój rynkowy przebój

Wisieńka na torcie

Nasz test Forda Focus III kombi

 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry