TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP

Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP | Citroen C5 Aircross, Range Rover Evoque | 2019

Dwie kolejne piątki, ale...

10-04-2019 | opr. Maciej Kalisz | foto: Euro NCAP

Citroen C5 Aircross oraz nowy Range Rover Evoque otrzymały maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jednak w przypadku francuskiego SUV-a były dwa podejścia, to bez jednej funkcji podnoszącej bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów punktowano niżej.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | 2019 | Citroen C5 Aircross

Citroen C5 Aircross - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 33,4 pkt. (87 proc.)

Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 proc.)

Ochrona pieszego: 27,9 pkt. (58 proc.)

Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,8 pkt. (75 proc.)

Citroen C5 Aircross - wersja z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa

Bezpieczeństwo dorosłych: 34,1 pkt. (89 proc.)

Bezpieczeństwo dzieci: 42,6 pkt. (86 proc.)

Ochrona pieszego: 32,6 pkt. (67 proc.)

Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 10,8 pkt. (82 proc.)

Od trzech lat organizacja Euro NCAP promuje nowy zestaw elementów podnoszących bezpieczeństwo na drodze. Jednym z nich jest autonomiczny system hamowania przed przeszkodą, którego zadaniem jest minimalizacja lub uniknięcie kolizji z innym pojazdem. Jego ocenę rozszerzono o funkcję wykrywania pieszych i rowerzystów.

Okazuje się, że we wprowadzonym właśnie na rynek SUV-ie C5 Aircross w standardzie Citroen montuje tylko radar wykrywający inne pojazdy. W bazowej wersji - a taka tylko brana jest pod uwagę - funkcja wykrywania pieszych i rowerzystów wymaga dopłaty 3700 złotych. Stąd - co jest zgodne z regulaminem Euro NCAP - podwójny test i różne oceny.

TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | 2019 | Range Rover Evoque

Range Rover Evoque - wersja standardowa

Bezpieczeństwo dorosłych: 36 pkt. (94 proc.)

Bezpieczeństwo dzieci: 42,7 pkt. (87 proc.)

Ochrona pieszego: 34,8 pkt. (72 proc.)

Systemy podnoszące bezpieczeństwo: 9,5 pkt. (73 proc.)