portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Opel Insignia Country Tourer 4x4

Dziecko w Oplu Insignia Country Tourer - wyposażenia samochodu
08-01-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Oplach Insignia na kanapie montowane są trzy pary mocowań do fotelików dziecięcych typu Isofix. Niestety, zabrakło informacji kiedy nie wolno ustawić z przodu fotelika odwróconego do kierunku jazdy.



Przednia i boczna poduszka powietrza pasażera jest standardem, podobnie jak wyłącznik ich działania. Znajduje się on z prawej strony kokpitu - dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszek - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki.



O aktywnych poduszkach powietrznych pasażera informuje dioda "ON" umieszczona na centralnej części kokpitu. Zapala się ona na 60 sekund od przekręcenia kluczyka w stacyjce. Na osłonach przeciwsłonecznych pasażera brakuje ostrzeżeń o zakazie ustawiania na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach.



Po odłączeniu poduszek powietrznych pasażera zapala się - na stałe - dioda "OFF".



W plecach kanapy znajdują się trzy - po jednym dla każdego z miejsc - dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix (grupa 1).



Na kanapie odpowiadają im trzy pary mocowań Isofix. Schowano je pomiędzy siedziskiem i oparciem, pozycja każdego jest dokładnie oznaczona.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada możliwości otwarcia ich od środka. Do zmiany jej położenia - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od stacyjki silnika.



W wersji Tourer Country wszystkie szyby są elektrycznie sterowane. Każdą wyposażono w funkcję automatycznego otwierania i zamykania oraz blokadę zapobiegającą przycięciu palców. W panelu w drzwiach kierowcy znajduje się przycisk służący do blokady sterowania szybami przez pozostałych pasażerów.



Wnętrze testowanego egzemplarza wyposażono w opcjonalną tapicerkę skórzaną, którą pokryto również plecy foteli. Dzięki temu łatwo można usunąć wszelkie zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w fotelikach.

Przyciemniane szyby z tyłu to opcja kosztująca 800 złotych. W Pakiecie Flotowym (3900 zł) otrzymujemy m.in. rolety przeciwsłoneczne na boczne szyby z tyłu. Można je kupić także osobno (600 zł).



Cztery uchwyty do mocowania linek lub siatek w bagażniku to standard każdej wersji wyposażenia. Podwójna podłoga, przesuwana na rolce wymaga dopłaty 2500 złotych. Wśród opcji jest FlexOrganizer - zestaw szyn i siatek mocujących (500 zł). Są też same siatki - zwijana za II rzędem siedzeń (600 zł) i duża, zwijana za I rzędem siedzeń (1 tys. zł).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Z drogi
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Osobówka na trzy pary Isofiksów
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry