Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Wygodny, praktyczny i dynamiczny, chociaż to mały crossover
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Pięć, cztery czy trzy gwiazdki Euro NCAP?
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Plusy i minusy | Suzuki Ignis III 4WD

Długa lista...
26-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W podsumowaniu testu Suzuki Ignis trudno było zdecydować się na trzy konkretne plusy i minusy. Wypisana lista liczy o wiele więcej pozycji, w tym napęd na obie osie All Grip Auto (+) czy skomplikowany w obsłudze system multimedialny ze zdejmowanym panelem (-).





Plusy



Reflektory przednie LED - działanie tych świateł docenić można właśnie podczas jazdy w okresie jesiennym. Biała, jasna wiązka doskonale oświetla również pobocze drogi, my zwróciliśmy przy tym uwagę na znacznie lepsze i z dalszej odległości odbicie elementów odblaskowych. To rozwiązanie - jak i zastosowane w każdym innym modelu samochodu - realnie poprawia bezpieczeństwo pieszych. W Suzuki Ignis światła do jazdy dziennej, mijania i drogowe oraz tylne lampy zbudowane na diodach LED dostępne są wyłącznie w topowej wersji wyposażenia Premium.



Tylne drzwi - w Suzuki Ignis otwierają się prawie pod kątem 90 stopniu. To duże ułatwienie podczas wysiadania z auta, ale jeszcze bardziej docenią to osoby podróżujące z małymi dziećmi. Taka pozycja otwartych drzwi znacznie ułatwia włożenie fotelika-nosidełka oraz zapewnia dużą swobodę ruchów podczas zapinania starszego dziecka w foteliku.



Kanapa - w zależności od wersji wyposażenia, silnika czy układu przeniesienia napędu może pomieścić pięć lub cztery osoby. W naszym Suzuki Ignis 4WD dostępna jest wyłącznie w postaci dwóch niezależnych foteli, ze zmienną pozycją całej konstrukcji (4 zakresy) i regulowanym kątem ustawienia oparcia (5 zakresy). Nawet niewielka zmiana tych pozycji może poprawić walory użytkowe samochodu, co udowodniły nasze próby z umieszczenia wózków dziecięcych w bagażniku. Przesunięcie jednej części do przodu pozwala nieco wyżej ustawić zagłówek z fotelika dziecięcego Recaro - o czym piszemy w minusach Suzuki Ingnis.

Minusy



Słupek C - blokował maksymalne ustawienie zagłówka używanego do prób fotelika dziecięcego Recaro (grupa 2-3). Według naszych pomiarów w Suzuki Ignis wysokość od siedziska kanapy (przy mocowaniach Isofix) do podsufitki wynosi 73 cm, z kolei długość fotelika z wysuniętym zagłówkiem to 80 cm. Ta sama sytuacja powtórzyła się z fotelikiem Britax-Romer KidFix. Pomiary i próby wykonane zostały w pozycji maksymalnego odsunięcia kanapy i ustawienia kąta jej siedziska. Nie wykorzystamy więc fotelika przy dziecku o wzroście - to także nasz pomiar - powyżej 130 cm.



Skrzynia biegów - testowany egzemplarz Suzuki Ignis wyposażony został w 5-biegową skrzynię manualną (jest jeszcze wariant z przekładnią AGS). W praktyce brak szóstego biegu przełożył się na osiągi. O ile jeszcze przy prędkości 70 km/h obrotomierz wskazywał wartość 2 tys., to na drodze ekspresowej przy 120 km/h wędrował na 3 tys., a na autostradzie przy 140 km/h zbliżał się do 4 tys. Efekt - średnie spalanie w naszym teście (większość w mieście) wyniosło 6,7 litra na 100 km, a za częstymi wizytami na stacji benzynowej stoi jeszcze niewielki, 30 litrowy zbiornik paliwa.



Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera - w Suzuki Ignis został umieszczony w zamykanym na kokpicie schowku na rękawiczki. Do zmiany jej statusu potrzebny jest kluczyk, który w naszym przypadku schowany jest w module elektronicznego kluczyka. Teoretycznie stanowi to dobre zabezpieczenie przed przypadkową bądź bez wiedzy kierowcy zmianą pozycji. Podczas naszego testu zrobiliśmy to jednak dowolnym kluczem mieszczącym się w szczelinie wyłącznika.

Dane z komputera pokładowego: przejechany dystans podczas testu: 399 km, średnia prędkość: 33 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,7 l/100 km.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
Bezpieczeństwi dziecka | Foteliki i wózki
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry