portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Plusy i minusy | Hyundai i10 II

Bezpieczeństwo na wyższym poziomie
22-09-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Maluch Hyundaia zaskoczył nas ponad przeciętnym wyposażeniem. Oferowana paleta jednostek napędowych zawęża jego wykorzystanie do jazdy po mieście.



Plusy



Bezpieczeństwo. Poza zestawem obowiązkowych elementów podnoszących bezpieczeństwo (mamy już czujniki ciśnienia w oponach) w każdej wersji wyposażenia i10 montowane są dodatkowo boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Na nasz plus zasługuje sygnalizacja niezapiętych pasów przez wszystkich pasażerów.



Pasy bezpieczeństwa z przodu. W zajęciu optymalnej pozycji za kierownicą pomaga regulacja wysokości lewego fotela (poza bazową wersją Access) oraz kolumny kierownicy (standard, ale bez głębokości). Nie mniej ważna jest regulacja wysokości pasów bezpieczeństwa. A ta w segmencie aut miejskich nie zawsze jest dostępna.



Klimatyzacja. System ten zaliczamy do jego z najważniejszych elementów wyposażenia samochodu. Ma on duży wpływ na samopoczucie kierowcy, również podczas jazdy (a częściej stania w korkach) po mieście. Hyundai jakby o tym zapomniał, klimatyzacja manualna montowana była dopiero w topowej wersji wyposażenia, a za dopłatą 1 tys. złotych zastąpi ją automatyczna. Na szczęście zmienił to pakiet korzyści GO - za 2 tys. złotych manualną można zamówić do pozostałych wersji (w Access w tej cenie jest jeszcze radio, a w Comfort światła przeciwmgłowe i oparte na diodach LED do jazdy dziennej). Dodatkowy plus za fabrycznie montowane przyciemniane szyby z tyłu.

Minusy



Silnik. Pod maską tego malucha znalazł się - również niewielki - silnik benzynowy MPI o pojemności 1 litra i mocy 66 koni mechanicznych. Trzem cylindrom daleko do dobrych osiągów - sprint do setki w blisko 15 sekund, ale nie w tym rzecz. Podczas jazdy po polskiej autostradzie z maksymalną prędkością 140 km/h (co o dziwo nie było zbyt trudne do osiągnięcia, a samo auto dobrze trzymało się drogi) strzałka obrotomierza nie schodziła poniżej 4 tys. W prostym przełożeniu zdecydowanie zwiększało się zużycie paliwa.



Pasy bezpieczeństwa z tyłu. Po wpięciu fotelików dziecięcych w uchwyty Isofix, ich podstawy zakryły klamrę do mocowania pasa bezpieczeństwa osoby siedzącej na środku kanapy. Chociaż z drugiej strony i tak homologowanie i10 dla 5 osób jest na wyrost.



Przestrzeń w bagażniku. Jego pojemność, jak na auto miejskie, jest pozytywnym zaskoczeniem. 252 litry w podstawie, chociaż pod półką nie zmieściło się nam podwozie dwuczęściowego wózka. Niestety, w i10 nie znajdziemy zaczepów do mocowania linek lub siatek zabezpieczających przewożone przedmioty. W podłodze są tylko 2 dodatkowe punkty do kotwiczenia pasa fotelika dziecięcego typu Isofix (grupa 1). I w tym też kłopot, bo napięty pas fotelika zabierze nieco miejsca, a pozostała do wykorzystania przestrzeń nie będzie foremna.

Dane z komputera pokładowego: pokonany dystans: 503 km, średnia prędkość 47 km/h, średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Kolejna kontra Hyundaia
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry