portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Volkswagen Golf Sportsvan

Dziecko w Volkswagenie Golfie Sportsvan - wyposażenie samochodu
06-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Volkswagen wyposażył swojego minivana w składane stoliki w oparciach przednich foteli. Poza nimi znajdziemy komplet elementów podnoszących bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci.



Wyłącznik poduszek powietrznych chroniących pasażera (przednia i boczna) jest standardem w każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go na prawym boku kokpitu - dostęp możliwy jest dopiero przy pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszek - według załączonego schematu - potrzebny jest kluczyk do stacyjki rozruchu silnika.



O aktywnych poduszkach informuje dioda "ON" wyświetlana - przez około 60 sekund od uruchomienia silnika - na środkowej części kokpitu.



Po ich dezaktywacji zapala się na stałe dioda "OFF".



Ostrzeżenie przed ustawieniem na miejscu pasażera fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnych poduszkach powietrznych ma formę uniwersalnego piktogramu.



Umieszczono go tradycyjnie po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera.



Dodatkowe ostrzeżenie umieszczono na środkowym słupku - widać je przy otwarciu prawych drzwi z przodu.



W plecach skrajnych miejsc kanapy znajduje się dodatkowy punkt mocowania fotelików Isofix (grupa 1) tzw. top-tether.



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się (obudowane i zabezpieczone zaślepkami) punkty mocowania fotelików Isofix.



Elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach (z funkcją zapobiegającą przycięciu palców) montowane są w standardzie. W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokowania ich regulacji przez pasażerów.



W ramie tylnych drzwi znajduje się manualna blokada otwarcia ich od środka. Do zmiany położenia potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od stacyjki.



W testowanej wersji Golfa Sportsvan plecy foteli pokryto tkaniną, z której w łatwy sposób można usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci. Składanych stolików zamontowanych w plecach foteli nie otrzymamy w bazowej wersji Trendline, a także po wybraniu sportowych foteli ergoActive. Z kolei przyciemniane szyby z tyłu montowane są fabrycznie tylko w topowej wersji Highline.



Cztery uchwyty do mocowania przewożonych w bagażniku przedmiotów są standardem poza wersją wyposażenia Trendline.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Jego wysokość Golf VII
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Zbyt poprawny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry