portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Rapid Spaceback

Dziecko w Skodzie Rapid Spaceback - wyposażenie samochodu
07-06-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Limitowana seria Style Plus wyróżnia się bogatszym wyposażeniem auta. Jednak w zakresie bezpieczeństwa i komfortu podróżujących dzieci różnic większych nie ma.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem każdej wersji wyposażenia. Umieszczono go w zamykanym schowku kokpitu po prawej stronie. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest kluczyk od zapłonu silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda "OFF", która zapala się na centralnym miejscu kokpitu.



Tradycyjnym miejscem do umieszczenia ostrzeżeń przed ustawieniem fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy na miejscu pasażera przy aktywnej poduszce powietrznej są osłony przeciwsłoneczne.



W Spacebacku - podobnie jak w liftbacku - brakuje ich.



Jedyne ostrzeżenie - w formie tradycyjnego piktogramu, znajduje się na środkowym słupku. Widać je dopiero po otwarciu przednich drzwi z prawej strony.



Na skrajnych miejscach kanapy, głęboko pomiędzy siedziskiem, a oparciem, znajdują się mocowania Isofix.



Każdej parze odpowiada dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików Isofix, tzw. top-tether, który umieszczono z tyłu oparcia kanapy.



Elektrycznie regulowane szyby z tyłu to standard w limitowanej serii Style Plus (w pozostałych bywa różnie). W panelu drzwi kierowcy znajduje się przycisk do blokady ich działania.



Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Do zmiany jej położenia - zgodnie z załączonym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk od zapłonu silnika.



Przyciemniane szyby z tyłu to standard każdej wersji wyposażenia Skody Rapid. Plecy foteli pokryte są tkaniną, z której łatwo usunęliśmy wszelkie zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



W bagażniku znajdują się 4 uchwyty do zamocowania siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty. Podwójna podłoga dostępna jest tylko w nadwoziu Spaceback i wymaga dopłaty 800 złotych. Kolejne opcje to dwustronna mata (200 zł) oraz pakiety funkcjonalne obejmujące m.in. siatki i haczyki na torby z zakupami (od 250 do 400 zł.).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Pomniejszona przestrzeÅ„
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry