portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Octavia III kombi 4x4

Dziecko w Skodzie Octavia III - wyposażenie samochodu
22-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Planując zakup Octavii jako auta rodzinnego warto doposażyć ją w mocowania Isofix na przednim fotelu. Przestrzeń bagażową można konfigurować na wiele sposobów.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej jest standardem. Umieszczono go w zamykanym schowku w kokpicie po stronie pasażera. Pod wyłącznikiem umieszczono prosty schemat jego działania - do zmiany statusu wystarczy płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje pomarańczowa dioda "ON" umieszczona w centralnym miejscu kokpitu. Świeci się ona około minuty od uruchomienia silnika.



Odłączenie poduszki sygnalizowane jest diodą "OFF" w tym samym miejscu. Dla odróżnienia świeci się ona przez cały czas.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera znajdują się ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce.



Tekst dostępny jest w 5 europejskich językach, w tym po polsku.



Na środkowym słupku po stronie pasażera umieszczono typowy piktogram ostrzegający przed ustawieniem fotelika tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce. Nie tylko nam kojarzy się on z sytuacją, gdy w samochodzie nie ma wyłącznika poduszki.



W oparciach kanapy (dzielonej 1/3-2/3) znajdują się dwa dodatkowe punkty kotwiczenia dla fotelików typu Isofix (grupa 1).



Na skrajnych miejscach kanapy umieszczono uchwyty do mocowania fotelików typu Isofix. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, gdy nie są wykorzystywane można je zaślepić. Spośród opcji można zamówić mocowania Isofix na przednim miejscu pasażera - dopłata 150 złotych.



Elektrycznie sterowane szyby (przód/tył) są standardem od wersji wyposażenia Ambition. Każda z nich posiada czujnik zapobiegający przycięciu palców. Kierowca może zablokować ich działanie, dzięki przyciskowi umieszczonemu w panelu swoich drzwi.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Potrzebny jest do tego płaski przedmiot, np. kluczyk zapłonu silnika.



Przyciemniane szyby z tyłu to standard w każdej wersji wyposażenia. Plecy foteli pokryto tkaniną, z której łatwo można usunąć zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci siedzących w swoich fotelikach. Za dopłatą 100 złotych plecy foteli można pokryć skórą ekologiczną.



Podwójna, wielofunkcyjna podłoga bagażnika wymaga dopłaty 650 złotych. Na niższym jej poziomie zamontowano 4 haki do siatki lub linek podtrzymujących przewożone przedmioty. W ofercie Skody jest bogaty wybór siatek, przegród i wykładzin.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W podwójnej koronie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Kombi z nie do koÅ„ca praktycznym bagażnikiem
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry