portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Captur

Dziecko w Renault Captur - wyposażenie samochodu
04-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Crossover Renault powstał na bazie nowego Clio. Jest od niego większy, a bagażnik bardziej pakowny, ale w praktyce nie widać pomiędzy nimi różnicy.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono z boku kokpitu - dostęp do niego możliwy jest po otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki wystarczy go wcisnąć i przekręcić zgodnie z namalowanym schematem.



Odłączenie poduszki sygnalizuje pomarańczowa dioda "off" nad obudową lusterka wstecznego. Przy aktywnej poduszce zapala się na około 60 sekund druga dioda "on".



Renault znacznie uprościło ostrzeżenia przed ustawieniem na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych widnieją zrozumiałe dla wszystkich piktogramy, które zastąpiły - z reguły wielojęzyczny - tekst.



Renault coraz częściej powraca do umieszczania uchwytów Isofix na przednim miejscu pasażera.

P.S. Dopiero po teście spostrzegliśmy, że w parze z Isofix montowany jest także dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether).



Tradycyjnie znajdziemy je również na skrajnych miejscach kanapy. Wszystkie 3 pary uchwytów Isofix są dokładnie oznaczone.



Z tyłu siedziska kanapy - od strony bagażnika - umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików (tzw. top tether).



Plecy obu foteli pokryto tworzywem sztucznym, co ułatwia usuwanie zabrudzeń, np. podeszw butów dzieci siedzących w swoich fotelikach.



Blokada otwarcia elektrycznych szyb bocznych od środka znajduje się w panelu sterowania w drzwiach kierowcy. Jedynie szyba tych w drzwiach otwiera się i zamyka automatycznie - tym samym wyposażona została w czujnik zapobiegający przycięciu palców.



Manualna blokada otwarcia tylnych drzwi od środka schowana jest w ich ramie pod zamkiem. Status jej położenia opisują wygrawerowane symbole kłódki.



Niestety, w bagażniku nie znajdziemy uchwytów do mocowania np. siatki zabezpieczającej przewożone przedmioty. Dzielona powierzchnia bagażnika to standard w wersji Zen i Intense. Ruchoma podłoga jest dwustronna, z jednej pokryta wykładziną, z drugiem łatwozmywalnym materiałem.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Lepiej późno niż wcale

· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Renault Captur
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry