portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpiecze�stwo dziecka | Opel Astra K hatchback

Dziecko w Oplu Astra hatchback - wyposa�enie samochodu
10-08-2016 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Nowa generacja Opla Astra wyposa�ona zosta�a w podstawowe dzi� rozwi�zania zapewniaj�ce bezpiecze�stwo najm�odszym pasa�erom. Z kolei elementy podnosz�ce komfort podr�y - w zale�no�ci od wersji - wymagaj� dop�at.





Wy��cznik poduszki powietrznej pasa�era jest standardem w ka�dej wersji wyposa�enia nowej Astry (Essentia, Enjoy, Dynamic i Elite). Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dost�p mo�liwy jest dopiero po pe�nym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu dzia�ania poduszki powietrznej (wg. za��czonego schematu) potrzebny jest kluczyk od stacyjki zap�onu silnika.



Panel z informacj� o statusie dzi�ania poduszki powietrznej umieszczono w obudowie lusterka wstecznego. Przy aktywnej pod�wietla si� - na jedn� minut� od chwili uruchomienia silnika - piktogram z napisem ON.



Po dezaktywacji dzia�ania poduszki pod�wietla si� - na czas pracy silnika - drugi piktogram z napisem OFF.



Na os�onach przeciws�onecznych pasa�era znajduj� si� ostrze�enia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dzieci�cego odwr�conego ty�em do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrze�enia maj� form� uniwersalnych piktogram�w.



W plecach kanapy znajduj� si� 3 identyczne zaczepy, ale tylko dwa z nich (odpowiadaj�ce parom Isofix na skrajnych miejscach) oznaczono jako top-tether.



Zaczepy Isofix na skrajnych miejscach kanapy s� standardem w ka�dej wersji wyposa�enia. Obudowano je plastikowymi prowadnicami, kt�re u�atwiaj� prawid�owy monta� szyn fotelika. Maskownica ma posta� ruchomej klapki.



Elektrycznie sterowane szyby w bocznych drzwiach s� standardem poza bazow� wersj� wyposa�enia Essentia. Kierowca mo�e zablokowa� ich dzia�anie poprzez wci�ni�cie przycisku, kt�ry znajduje si� w panelu jego drzwi.



Blokada otwarcia tylnych drzwi od �rodka kabiny pasa�erskiej jest manualna. Do jej za��czenia (zgodnie z widniej�cym schematem) wystarczy przesun�� prze��cznik znajduj�cy si� po wewn�trznej stronie ramy drzwi.



Sk�rzana tapicerka jest opcj� (5000 z�) oferowan� tylko w dw�ch najwy�szych poziomach wyposa�enia: Dynamic i Elite. Pokryto ni� tak�e plecy foteli co u�atwia usuwanie zabrudze� pozostawionych przez dzieci.

Przyciemniane szyby boczne i w klapie baga�nika tak�e s��opcj� (800 z�otych), ale niedost�pnej w bazowej wersji Essentia. Podobnie jest z oknem dachowym (3100 z�otych). W wersji Enjoy wymaga on jeszcze zam�wienia pakietu O�wietlenie wn�trza (400 z�otych).



W pakiecie ze sk�rzan� tapicerk� otrzymamy jeszcze podgrzewane skrajne miejsca na kanapie oraz dwa z��cza USB, do kt�rych mo�emy pod��czy� urz�dzenia multimedialne dla dzieci. Wszystkie te elementy umieszczono na ko�cu �rodkowej konsoli.



Standardem w ka�dej wersji wyposa�enia Opla Astra s� 4 uchwyty do siatki lub linek zabezpieczaj�cych przewo�one w baga�niku przedmioty. W�r�d oryginalnych akcesori�w dost�pna jest nylonowa siatka (tylko 65 z�otych) oraz dwustronna mata gumowa na pod�og� (351 z�otych).
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry