portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Ford Fiesta

Dziecko w Fordzie Fiesta - wyposażenie samochodu
24-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Producent Fiesty poprzestał na montażu jedynie wymaganych dziś przepisami elementów podnoszących bezpieczeństwo dziecka. W testowanym egzemplarzu auta zabrakło polskiej wersji językowej ostrzeżenia o aktywnej poduszce powietrznej pasażera.



Przełącznik działania przedniej poduszki powietrznej pasażera znajduje się w zamykanym schowku kokpitu. Do zmiany jej statusu - według załączonego schematu - potrzebny jest płaski przedmiot - np. kluczyk.



O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje zapalona dioda "ON" na środkowej części kokpitu.



Po jej odłączeniu zapala się w tym samym miejscu dioda "OFF".



Na środkowym słupku umieszczono dodatkowy piktogram ostrzegający o zamontowaniu w pojeździe czołowej poduszki powietrznej pasażera. Jest on widoczny po otwarciu przednich drzwi po stronie pasażera.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera umieszczono ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecka tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia zawarto w 4 europejskich językach - niestety, brakuje wśród nich polskiego!



Na skrajnych miejscach kanapy znajdują się oznaczone pary mocowań do fotelików typu Isofix. Schowano je głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie.



W górnej części pleców kanapy umieszczono punkty kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix - jeden top-tether odpowiada parze mocowań na kanapie.



Wszystkie wersje wyposażenia mają materiałową tapicerkę - wyjątkiem jest topowa Titanium X, w której użyto elementów ze skóry. Zabrudzenia z butów dzieci na plecach przednich foteli łatwo usunęliśmy za pomocą mokrej ściereczki.



W ramie drugiej pary drzwi znajduje się blokada otwarcia ich od środka. Do jej załączenia - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest płaski przedmiot, np. kluczyk.



Przyciemniane szyby z tyłu to opcja za dopłatą 500 złotych - niedostępna jedynie w podstawowej wersji wypsażenia Ambiente. Na liście wyposażenia dodatkowego - modelu 5-drzwiowego - znajdują się również elektrycznie regulowane szyby z tyłu - koszt 800 złotych (niedostępne w Ambiente). Niestety, w bagażniku brakuje uchwytów do siatki lub taśm mocujących przewożone przedmioty.

czytaj także:
Pierwsze wrażenia | Dojrzały mieszczuch
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
Plusy i minusy | Ford Fiesta


  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry