portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYPADKI DROGOWE | Majówka 2024 z najtragiczniejszym dniem na polskich drogach
POLSKIE DROGI | Fundusze Europejskie na rozwój bezpiecznej sieci dróg w Polsce
WYPADKI DROGOWE | Trzy „dni zero”, a i tak było tragicznie - kwiecień 2024

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Fiat 500

Dziecko w Fiacie 500 - wyposażenie samochodu
10-07-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Malucha Fiata wyposażono we wszystkie elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci, jakie można znaleźć w 3-drzwiowym aucie. Na wyróżnienie zasługuje sposób dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera.



Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera ukryty jest w menu komputera pokładowego. Dostęp do tej funkcji ma jedynie kierowca, po przekręceniu kluczyka zapłonu silnika. Zapobiega to przypadkowej lub nieuprawnionej zmianie jej statusu.



Po wybraniu pozycji Off nad tarczą prędkościomierza zapala się żółta dioda.



Po obu stronach osłon przeciwsłonecznych pasażera widnieją ostrzeżenia przed ustawieniem na jego miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej.



Ostrzeżenia dostępne są w 7 europejskich językach, w tym po polsku.



Na wysokości podłogi bagażnika umieszczono dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików Isofix (grupa 1), tzw. top-tether.



Pary Isofix znajdują się na obu miejscach kanapy.



Sportowe fotele testowanej wersji pokryte są częściowo skórą. Z ich pleców w łatwy sposób wytrzemy zabrudzenia pozostawione przez buty dzieci.



Przyciemniane szyby z tyłu są standardem w testowanej wersji wyposażenia Sport. W pozostałych wymagają dopłaty 500 złotych.



W bagażniku brakuje zaczepów do siatki (linki) zabezpieczającej przewożone przedmioty.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | (Z) Polski Fiat
· Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki
· Plusy i minusy | Zaskakujący maluch
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry