portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Toyota Auris

Dziecko w Toyocie Auris - foteliki i wózki
19-08-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Montaż wszystkich fotelików przebiegł bez większych trudności, można by rzec standard w klasie kompakt. Jednak rozczarowują możliwości bagażnika, nawet w dolnym położeniu podłogi.



Do naszych testów wykorzystaliśmy 3 foteliki z poszczególnych grup wagowo-wiekowych. Dla najmłodszych (grupa 0/0+) był to model CabrioFix z bazą Isofix firmy Maxi-Cosi, dla starszych (grupa 1) model TriFix z mocowaniem Isofix i górnym punktem kotwiczenia top-tether, a dla najstarszych (grupa 2-3) fotelik KidFix z Isofix i bocznym podparciem SICT również firmy Romer.



Odłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika tyłem do kierunku jazdy. Zamontowaliśmy go za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była wystarczająca, a przestrzeń pomiędzy fotelem pasażera, a środkowym tunelem była wystarczająco szeroka do wpięcia jego klamry.



Wykorzystując bazę Isofix ten sam fotelik ustawiliśmy na tylnej kanapie. Po odsunięciu od niego oparcia fotela pasażera osoba o średnim wzroście siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Uchwyty Isofix schowano głęboko pomiędzy siedzisko i oparcie kanapy. Jednak wsunięcie do nich szyn fotelika nie sprawiło trudności. Kąt pochylenia oparcia kanapy nie pozwalał na ścisłe przyleganie pleców fotelika.



Dostęp do górnego punktu kotwiczenia top-tether możliwy jest na trzy sposoby - po wcześniejszym odchyleniu oparcia kanapy (standardowo dzielonej 60:40), po chwilowym zdjęciu tylnej półki lub bezpośrednio od strony bagażnika - długość od progu do top-tethera wynosi około 80 cm.



Po ustawieniu fotelika z grupy 2-3 jego podstawa nie zasłaniała klamry do wpięcia pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej. W tym przypadku ruchome oparcie w naturalny sposób dostosowało się do kąta nachylenia kanapy. Prawidłowe ułożenie fotelika wymaga podniesienia zagłówka kanapy (wszystkie 3 są regulowane na wysokość).



Po ustawieniu na kanapie dwóch fotelików nie ma już miejsca dla 5 pasażera. W naszym przypadku w wykorzystaniu rozkładanego podłokietnika z miejscami na napoje (standard od wersji wyposażenia Premium) przeszkadzał system SICT fotelika KidFix.



Do testów użyliśmy także 2 wózków dziecięcych. Dwuczęściowy to model X-A z gondolą X-pram marki X-lander, a spacerówka to Trip firmy Inglesina.



Bagażnik Aurisa miał podwójną podłogę - to opcja w pakiecie Comfort w wersji wyposażenia Premium i standard w Dynamic i Prestige, wyklucza ją jednak montaż zestawu hi-fi JBL. W górnym położeniu bez problemu zmieściła się gondola wózka X-lander.



Niestety, nawet w dolnym położeniu podłogi nie zmieściło się podwozie dwuczęściowego wózka. Ma ono szerokość 68 cm, a więc mniej od długości bagażnika, ale w pełnym wykorzystaniu miejsca przeszkadzał kąt nachylenia oparcia kanapy.



W górnym położeniu podłogi bagażnika udało się zapakować wózek-spacerówkę. Szerokość pomiędzy nadkolami wynosi około 150 cm. Niestety w Aurisie brakuje uchwytów do mocowania siatki lub taśm przytrzymujących przewożone przedmioty. Wśród akcesoriów dostępny jest pakiet Utility zawierający m.in. matową nakładkę ochronną na próg bagażnika oraz gumową wykładzinę podłogową (1050 zł).

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Kompaktowy hit Toyoty
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Toyota Auris
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry