portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Skoda Octavia III kombi 4x4

Dziecko w Skodzie Octavii III - foteliki i wózki
25-02-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Montaż wszystkich fotelików przebiegł bez problemów. Do spakowania obu wózków nie było potrzeby obniżania podłogi bagażnika.



Do testów wykorzystaliśmy 3 foteliki, po jednym z każdej grupy wiekowo-wagowej. Z grupy 0/0+ był to CabrioFix (Maxi-Cosi) z opcjonalną bazą Isofix, z grupy 1 fotelik TriFix (Romer) mocowany na Isofix z górnym punktem kotwiczenia top-tether i z grupy 2-3 fotelik KidFix z Isofix i nakładką na pas XP-PAD.



Fotelik z grupy 0/0+ ustawiliśmy bezpośrednio na przednim miejscu pasażera. Mocujący go pas bezpieczeństwa osoby dorosłej był odpowiedniej długości. Nawet wysoka osoba siedząca z tyłu nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.



Korzystając z mocowań Isofix na kanapie wykorzystaliśmy bazę FamilyFix i dopiero na niej ustawiliśmy fotelik z grupy 0/0+. Przy montażu tego zestawu nie było żadnych problemów. W takiej konfiguracji także osoba siedząca z przodu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików umieszczono z plecach kanapy. Z uwagi na długi bagażnik kombi najłatwiej zapiąć go od strony kabiny pasażerskiej.



Obudowanie uchwytów Isofix pomaga w prawidłowym wsunięciu szyn fotelika. Szeroko otwierane drzwi poprawiają nasz komfort podczas przypinania dziecka.



Podobnie było z mocowaniem fotelika z grupy 2-3. Jego podstawa nie utrudniała wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, którym równocześnie zapinane jest dziecko.



Ustawienie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików (grupa 1 i 2-3) pozbawia nas miejsca dla 5 pasażera.



Do testów z wózkami wybraliśmy - dwuczęściowy X-Lander X-Move i spacerówkę Mutsy EasyRider.



Elementy dwuczęściowego wózka zmieściły się na górnym poziomie podłogi bagażnika. Złożone podwozie ma wymiary 86x39x61 cm, a gondola 75x20x31 cm.



Złożony wózek parasolka (dł. 104 cm) zmieścił się pomiędzy nadkolami...



... jak i na długość bagażnika.



Po zdjęciu kół z podwozia w bagażniku Octavii zmieściły się oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W podwójnej koronie
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Kombi z nie do koÅ„ca praktycznym bagażnikiem
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry