portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | SEAT Leon FR 5-drzwiowy

Dziecko w Seacie Leon - foteliki i wózki
30-05-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W Leonie FR bez problemu udało się zamontować wszystkie foteliki dziecięce. 380-litrowy bagażnik okazał się w praktyce bardzo pojemny.



Do sprawdzianu z montażu fotelików wybraliśmy: Maxi-Cosi CabrioFix (grupa 0/0+) z opcjonalną bazą Isofix i nogą stabilizującą, Chicco Oasys 1 z Isofix i top-tether (grupa 1) oraz Romer KidFix z Isofix, SICT i XP-Pad (grupa 2-3).



Odłączenie przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego (grupa 0/0+) skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowany był za pomocą pasa bezpieczeństwa, którego długość była wystarczająca. Siedząca z tyłu na kanapie dorosła osoba średniego wzrostu nie powinna narzekać na brak miejsca.



Ten sam fotelik, ale za pomocą bazy Isofix, zamontowany został na skrajnym miejscu kanapy. Pomiędzy podstawą bazy, a siedziskiem kanapy powstał pusty klin.
Siedząca z przodu dorosła osoba nie powinna narzekać na brak miejsca.




Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelika (grupa 1) umieszczono w plecach kanapy. Łatwy dostęp do nich mamy zarówno od strony kabiny pasażerskiej, jak i bagażnika.



Obudowanie nakładkami mocowań Isofix pozwala na szybkie i prawidłowe wpięcie szyn fotelika. Także i w tym przypadku pomiędzy kanapą i podstawą fotelika powstała - ale już mniejsza - szczelina.
Kąt otwarcia tylnych drzwi zapewnia swobodny dostęp do dziecka siedzącego w foteliku.




Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakrywa klamry do pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej, którym zapinane jest także dziecko. Regulowane pod kątem szyny Isofix zniwelowały powstający przy poprzednich fotelikach klin pomiędzy podstawą, a siedziskiem.



Zamontowanie na skrajnych miejscach kanapy dwóch fotelików (grupa 1 i grupa 2-3) wyklucza podróż 5 pasażera.



Dwuczęściowy wózek to X-Lander X-Move, zaś składana spacerówka to Inglesina Trip.



Po zdjęciu kół z podwozia X-Landera zmieściło się ono wzdłuż bagażnika, co pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń na bagaż.



Spacerówka po złożeniu mierzy 105 cm długości. Co prawda pod kątem, ale zmieściła się pomiędzy nadkolami w bagażniku.



Po wyjęciu przedmiotów z wnęk pomiędzy progiem bagażnika i nadkolami udało się spakować oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Emocion Red
· Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Oszczędny, praktyczny i ładny
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry