portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Renault Captur

Dziecko w Renault Captur - foteliki i wózki
06-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Crossover Renault powstał na bazie nowego Clio. Jest od niego większy, a bagażnik bardziej pakowny, ale w praktyce nie widać pomiędzy nimi różnicy.



Do testów użyliśmy 3 fotelików. Z grupy 0/0+ był to model CabrioFix firmy Maxi-Cosi. Ponieważ na przednim fotelu pasażera zamontowano uchwyty Isofix wykorzystaliśmy też bazę FamilyFix dedykowaną temu fotelikowi. Z pozostałych grup wybraliśmy foteliki firmy Romer - TriFix i KidFix z SICT - oba z szynami Isofix.



Baza FamilyFix pozwala na ustawienie fotelika CabrioFix z wykorzystaniem uchwytów Isofix tyłem do kierunku jazdy - pamiętajmy o konieczności odłączenia poduszki powietrznej pasażera! Dodatkowo baza ma nogę stablizującą fotelik podczas uderzenia w bok auta.



Ten sam fotelik można zamocować również za pomocą pasa bezpieczeństwa. Długość przednich, jak i tylnych pasów jest wystarczająco długa.



Uchwyty Isofix na przednim fotelu pasażera zapewniają stabilniejsze mocowania fotelików ustawianych przodem do kierunku jazdu - poduszka powietrzna pasażera powinna być włączona. Przy montażu fotelika TriFix musieliśmy dopasować kąt oparcia fotela pasażera.

P.S. Dopiero po teście spostrzegliśmy, że w parze z Isofix montowany jest także dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether), które powinniśmy wykorzystać przy foteliku TriFix.



W przypadku fotelika KidFix jego ruchome oparcie dostosowuje się do fotela pasażera. Przy wyższych dzieciach należy podnieść zagłówek fotela.



Wyprofilowane siedziska tylnej kanapy pomieszczą podstawy dużych fotelików. Szyny fotelika z łatwością wsuwa się w mocowania Isofix. Pamiętajmy o podniesieniu zagłówka kanapy.



Jeśli nasz fotelik wyposażono w dodatkowy punkt kotwiczenia top tether, w pierwszej kolejności należy przerzucić pas pomiędzy oparciem kanapy, a półką bagażnika oraz podnieść ruchomą podłogę.



Bez większych problemów zamontowaliśmy też fotelik z grupy 2-3.



Zamontowanie dwóch fotelików na tylnej kanapie pozbawia nas możliwości wykorzystania środkowego miejsca.



Dzięki ruchomej podłodze i przesuwanej kanapie możemy powiększyć (z 377 do 455 litrów) pojemność bagażnika. Schowamy wówczas do bagażnika dwuczęściowy wózek dziecęcy.



Z łatwością - na szerokość bagażnika - schowamy też składany wózek dziecięcy, tzw. parasolkę.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | Lepiej późno niż wcale

· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Renault Captur
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry