portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpiecze�stwo dziecka | Mercedes Klasa E All-Terrain

Dziecko w Mercedesie Klasa E - foteliki i w�zki
25-08-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W naszym te�cie nie dysponowali�my firmowym fotelkiem Mercedesa (z grupy 0/0+) przeznaczonym do systemu automatycznego rozpoznania jego obecno�ci na przednim miejscu pasa�era, a tym samym dezaktywacji poduszki powietrznej. Klasa E All-Terrain oferowana jest wy��cznie w nadwoziu kombi, co czyni z niej ciekaw� propozycj� dla rodzin z ma�ymi dzie�mi.





Foteliki dzieci�ce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyďż˝em do kierunku jazdy za pomocďż˝ pasa bezpieczeďż˝stwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyďż˝em lub przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z systemem ASP chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych.




Do przebiegu monta�u bazy Maxi-Cosi 2WayFix z nog� stabilizuj�c� na skrajnym miejscu kanapy nie mieli�my zastrze�e�. Du�ym u�atwieniem podczas wsuwania szyn bazy (p�niej fotelik�w) s� plastikowe prowadnice na�o�one na miejsca monta�u uchwyt�w Isofix. Dzi�ki du�ym, szeroko otwieranym drzwiom z ty�u wk�adanie i wyjmowanie fotelika (z siedz�cym w �rodku dzieckiem) jest bardzo wygodne.



Ustawienie na kanapie fotelika dzieci�cego w pozycji ty�em do kierunku jazdy wymusza maksymalne przysuni�cie do kokpitu siedzenia pasa�era. Zajmuj�ce je osoba doros�a nie powinna jednak narzeka� na brak miejsca na wysoko�ci kolan.



Na bazie Maxi-Cosi 2WayFix mo�na r�wnie� zamontowa� fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. W pozycji ty�em do kierunku jazdy r�wnie� wymaga maksymalnego przysuni�cia przedniego fotela do kokpitu - w foteliku tym dodatkowo mo�na regulowa� k�t pochylenia ca�ej skorupy.



Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix mo�na tak�e odwr�ci� przodem do kierunku jazdy. Jego pochylenia w pe�nym zakresie nie blokuje k�t ustawienia oparcia kanapy samochodu - zar�wno foteliki Maxi-Cosi, jak tylne siedzenia Mercedesa Klasa E All-Terrain spe�niaj� standard i-Size.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelik�w Isofix (tzw. top-tether) znajduje si� w plecach kanapy. Ze wzgl�du na d�ugi baga�nik kombi zdecydowanie �atwiej nam by�o zapi�� klamr� pasa top-tether od strony kabiny pasa�erskiej. Do pochylenia oparcia kanapy s�u�y d�wignia znajduj�ca si� po obu jej stronach b�d� d�wignie umieszczone wewn�trz, na nadkolach przy klapie baga�nika.



Fotelik Britax-Romer TriFix bardzo dobrze przylega� do wyprofilowa� kanapy, nie by�o potrzeby - co jest rzadko�ci� - wyj�cia z niej zag��wka.



Wyj�cie zag��wka z kanapy by�o konieczne tylko przy foteliku Recaro Monza Nova 2 Seatfix. Jego skorupa r�wnie� dobrze przylega�a do wyprofilowa� siedze�, za� podstawa nie zas�ania�a klamry do wpi�cia pasa bezpiecze�stwa, z kt�rego korzysta tak�e dziecko. Uwag� zwracaj� wyprofilowania na plecach przednich foteli, dzi�ki nim siedz�ca z ty�u osoba ma wi�cej miejsca na wysoko�ci kolan.



Od 2014 roku polskie przepisy pozwalaj� na przewo�enie dziecka (powy�ej 3 roku �ycia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na monta� trzeciego. Wielokrotnie zwracali�my uwag�, �e praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemo�liwe (dziecko musi siedzie� na �rodkowym miejscu i by� zapi�te pasem bezpiecze�stwa). Pomimo obszernej kanapy w Mercedesie Klasa E All-Terrain jest to niemo�liwe.



W�zki dzieci�ce:
• dwuczďż˝ciowy X-lander z gondolďż˝ X-pram,
• spacerďż˝wka Quinny model Zapp Xtra 2.




Wed�ug dokonanych podczas testu pomiar�w wysoko�� od pod�ogi baga�nika do dolnej kraw�dzi belki rolety wynosi 43 centymetry. W naszym przypadku to za ma�o, �eby zmie�ci� kompletne podwozie w�zka X-lander z po�o�on� na nim gondol� X-Pram.



W kombi mo�emy sobie pozwoli� na u�o�enie obu cz�ci obok siebie. D�ugo�� baga�nika przy pod�odze wynosi 1175 mm, na wysoko�ci rolety 951 mm. Jego szeroko�� pomi�dzy nadkolami - wed�ug naszych pomiar�w - wynosi 1100 mm. W Klasie E, jak wy�szy segment przysta�o, nie trzeba zwija� rolety, unosi si� ona automatycznie po otwarciu klapy baga�nika.



Z�o�ona spacer�wka Quinny w tak obszernym baga�niku nie zajmuje wiele miejsca. Cztery uchwyty do zamocowania siatki lub linek zabezpieczaj�cych przewo�one przedmioty s� standardem wyposa�enia.



Zdj�cie k�ek (mo�na je schowa� we wn�ce pod pod�og�) z w�zka X-lander znacznie u�atwia jego u�o�enie w baga�niku Mercedesa Klasa E All-Terrain. Po spakowaniu jeszcze spacer�wki Quinny w baga�niku pozosta�o du�o wolnego miejsca (standardowa pojemno�� to 640 litr�w).



Baga�nik pomie�ci� oba nasze w�zki r�wnie� w takiej konfiguracji. Wysoko�� do progu w All-Terrain mierzy 612 mm (w pozosta�ych wersjach kombi Klasy E jest o 28 mm ni�ej).

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu
Plusy i minusy | Szukamy minus�w

 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry