portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dzieci - foteliki i wózki

Mazda 6 Sport Kombi
05-06-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mazda nie preferuje dopłat i wśród opcji nie znajdziemy zbyt wielu pozycji. Za to już w podstawowej wersji wyposażenia jest prawie wszystko co podnosi bezpieczeństwo podróżujących dzieci.



Do montażu użyliśmy 3 fotelików. W grupie 0/0+ był to model CabrioFix firmy Maxi-Cosi, a w dwóch pozostałych foteliki Romera - TriFix (grupa I) i KidFix SICT (II-III).



Dzięki odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera na jego miejscu można postawić fotelik tyłem do kierunku jazdy. Przy maksymalnym odsunięciu fotela do tyłu długość pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej pozwalała na swobodne nim opasanie.



Mazda 6 homologowana jest dla 5 osób, jednak na tylnej kanapie znajdziemy wyprofilowania dające komfort podróży tylko dwóm pasażerom. W zagłębieniach idealnie zmieścił się fotelik z grupy I, ściśle przylegając do siedziska i oparcia kanapy. Pomiędzy nie z łatwością można wsunąć szyny fotelika z systemem Isofix.

Wśród firmowych akcesoriów znajduje się dodatkowe lusterko wewnętrzne pomagające w obserwacji siedzących z tyłu dzieci.



Jeśli nasz fotelik wyposażony jest w dodatkowy punkt kotwiczenia (top-tether) należy go zahaczyć przed właściwym montażem. W tym kombi najłatwiej jest pochylić oparcie kanapy, a pas top-tethera przełożyć przez środek wyciągniętego zagłówka.



Również fotelki z grupy II-III montuje się bez problemów. Wraz z regulacją wysokości zagłówka fotelika trzeba wysuwać do góry ten z kanapy. Wyprofilowanie kanapy i schowane w nią uchwyty klamer nie przeszkadzają w zapięciu dziecka pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Oczywiście kombi, w porównaniu do sedana, charakteryzuje się większym bagażnikiem (506 vs. 489 litrów), ale ma... krótszy rozstaw osi (przy dłuższym o 15 mm zwisie tyłu). W jego wnętrzu na długość bez problemu zmieścił się wózek dziecięcy, tzw. parasolka.



Wykorzystując cechy kombi (duży otwór bagażnika) można swobodnie włożyć obok drugi, dwuczęściowy wózek. Pomimo to pozostaje jeszcze miejsce na sporą torbę.



Oba wózki zmieściły się także na szerokość bagażnika, jednak to mniej efektywne wykorzystanie przestrzeni. W zamocowaniu przewożonych rzeczy pomagają 4 uchwyty do siatki lub taśmy - po dwa w nadkolach i progu bagażnika. Wśród akcesoriów Mazda oferuje różne maty, w tym z osłoną przed porysowaniem progu oraz zderzaka.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - JapoÅ„ska sztuka uwodzenia
· BezpieczeÅ„stwo dzieci - wyposażenie samochodu
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry