portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpieczeństwo dziecka | Mazda 3 sedan

Dziecko w Maździe 3 sedan - foteliki i wózki
18-11-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Montaż fotelików przebiegł podobnie (poza wpięciem dodatkowego pasa fotelika z grupy 1), jak w wersji hatchback. Sedan zyskuje większym o 55 litrów bagażnikiem.



Foteliki:
grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Cabrio-Fix montowany na pas bezpieczeństwa lub opcjonalną bazę Isofix FamilyFix,
grupa 1 Romer model VersaFix montowany na Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether,
grupa 2-3 Romer KidFix montowany na Isofix z nakładką na pas X-Pad.




Po odłączeniu przedniej i bocznej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy. Montaż fotelika (grupa 0/0+) za pomocą pasa bezpieczeństwa nie sprawił trudności.



Ustawienie tego samego fotelika, z wykorzystaniem bazy Isofix, na skrajnym miejscu kanapy również przebiegł bez problemów.



Ustawienie fotelika z grupy 0/0+ na kanapie nie zabiera zbyt wielu miejsca osobie siedzÄ…cej z przodu. Podobnie jest przy zamianie konfiguracji.



W sedanie dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików (grupa 1) znajduje się za zagłówkami kanapy. W tej sytuacji montaż pasa top-tether jest banalnie prosty.



Uchwyty Isofix schowane są pomiędzy siedziskiem i oparciem skrajnych miejsc kanapy. Szybkie i prawidłowe wsunięcie szyn fotelika nie sprawiło trudności.



Siedzisko fotelika z grupy 2-3 nie zasłania miejsca wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej.



Montaż dwóch fotelików Isofix zabiera miejsce przeznaczone dla 5 pasażera.



Wózki:
dwuczęściowy X-lander model X-move,
spacerówka Inglesina model Trip.




Konstrukcja sedana wymusza ograniczenia w bagażniku. Mała klapa i wąski otwór nie przeszkadzają podczas pakowania elementów dużego wózka. W bagażniku o pojemności 419 litrów bez problemu zmieściły obie części wózka - gondola ma 75 cm długości, 20 cm wysokości i 31 cm szerokości, złożone podwozie - odpowiednio - 86x39x61 cm.



Między nadkolami, lekko po skosie, zmieścił się złożony wózek - spacerówka (105 cm długości).



Po zdjęciu kół z głębokiego wózka w bagażniku zmieściły się oba wózki.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia | W mniej popularnej wersji
· BezpieczeÅ„stwo dziecka | Wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy | Z wiÄ™kszym bagażnikiem
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry