Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Wygodny, praktyczny i dynamiczny, chociaż to mały crossover
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Pięć, cztery czy trzy gwiazdki Euro NCAP?
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | W kierunku Wizji Zero | EDWARD
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Bezpieczeństwo dziecka | Hyundai i30 III hatchback

Dziecko w Hyundaiu i30 - foteliki i wózki
19-12-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Po zamontowaniu fotelików Isofix ich podstawy nie miały pełnego oparcia na kanapie. Bagażnik III-generacji Hyundaia i30 w nadwoziu hatchback ma podwójną podłogę, przy pakowaniu obu wózków dziecięcych korzystaliśmy tylko w wyższego ustawienia.





Foteliki dziecięce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.




Dezaktywacja przedniej poduszki powietrznej pasażera umożliwia ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy. Fotelik może być zamontowany jedynie pasem bezpieczeństwa osoby dorosłej. Podczas ustawiania i zapinania fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus nie zauważyliśmy żadnych problemów. W testowanej przez nas wersji wyposażenia Premium fotel pasażera jest podgrzewany.



Ustawienie na przednim miejscu pasażera fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy wymusza odsunięcie całości od kokpitu. W Hyundaiu i30 hatchback osoba dorosła siedząca z tyłu nie będzie miała wystarczająco dużo miejsca na wysokości kolan.



Standardem wyposażenia są mocowania Isofix na skrajnych miejscach kanapy. Według oznaczeń spełniają one standard i-Size, jednak po zamontowaniu bazy Maxi-Cosi 2WayFix pomiędzy jej podstawą, a siedziskiem kanapy powstał pusty klin. Po otwarciu drzwi jest wystarczająco dużo miejsca na czynności związane z wkładaniem i wyjmowaniem fotelika 0/0+.



Ustawienie na kanapie fotelika dziecięcego na bazie Isofix z nogą stabilizującą wymaga maksymalnego dosunięcia fotela pasażera do przodu. Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu schowka kokpitu osoba dorosła nie powinna narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.



Na bazie Isofix 2WayFix można zamontować także fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl. Wszystkie czynności związane z jego ustawieniem tyłem do kierunku jazdy, w tym pochyleniem skorupy siedziska, przebiegły bez problemów.



Przy starszym dziecku fotelik 2WayPearl można ustawić przodem do kierunku jazdy. Wcześniej należy wyjąć z kanapy zagłówek, w tej pozycji bez problemu ustawimy każdy z trzech kątów pochylenia skorupy fotelika. Baza 2WayFix, jak i wszystkie wykorzystywane przez nas foteliki Maxi-Cosi oraz kształt kanapy Hyundaia i30 spełniają standard i-Size.



Każdej parze Isofix odpowiada jeden punkt kotwiczenia tzw. top-tether. Umieszczono go w górnej części pleców kanapy. W testowanej wersji i30 w nadwoziu hatchback bez problemu zaczepimy klamrę pasa od strony bagażnika. Możemy to też zrobić poprzez odchylenie jednej części oparcia kanapy.



Przed montażem kolejnych fotelików dziecięcych wyjęliśmy zagłówek z kanapy. Na wysokości zaczepów Isofix, pomiędzy podstawą fotelika Britax-Romer Trifix, a siedziskiem kanapy także powstał pusty klin. Plecy fotelika nie mają pełnego oparcia. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wszystkie czynności związane z wsiadaniem dziecka i zapinaniem go pasem bezpieczeństwa. Według naszych pomiarów siedzisko kanapy ma 46 cm długości, a oparcie (bez zagłówka) 56 cm wysokości.



Podstawa fotelika Recaro Monza Nova 2 Seatfix nie zasłania zamka do wpięcia pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Zagłówek fotelika ustawić można na maksymalną wysokość - od siedziska kanapy przy uchwytach Isofix do podsufitki mamy 96 cm. Regulowane pod kątem uchwyty Isofix fotelika Recaro w pewnym stopniu niwelują pusty klin pomiędzy jego podstawą, a kanapą.



Od 2014 roku obowiązujące w Polsce przepisy dopuszczają przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę, że praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa). Nowy Hyundai i30 (bez względu na rodzaj nadwozia) nie jest tu wyjątkiem.



Wózki dziecięce:
• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,
• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.




Standardem wyposażenia każdej wersji Hyundaia i30 hatchback jest podwójna podłoga bagażnika, producent podaje dla całości pojemność 395 litrów. W naszych próbach z wózkami dziecięcymi nie obniżaliśmy podłogi bagażnika, w tym położeniu wysokość do półki wynosi 41 cm. Bez problemu zmieściło się pod nią kompletne podwozie wózka X-lander z gondolą X-pram.



Według naszych pomiarów podłoga bagażnika ma 79 cm długości i 104 cm szerokości pomiędzy nadkolami - mieści się tu kompletny wózek Quinny Zapp Xtra 2. Bliżej zderzaka są dwie wnęki - w tym miejscu szerokość bagażnika wynosi 138 cm. Cztery zaczepy do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty są standardem każdej wersji i30 w nadwoziu hatchback.



Po zdjęciu kół wszystkie elementy obu wózków zmieściły się w bagażniku (podłoga w górnym położeniu). Koła wózków schować można pod podłogą. Wysokość progu bagażnika wynosi 73 cm (głębokość od środka to 8 cm), zaś do krawędzi otwartej klapy 200 cm.

czytaj także:
Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu

 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry