portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Bezpiecze�stwo dziecka | Ford Kuga II facelifting

Dziecko w Fordzie Kuga - foteliki i w�zki
11-10-2017 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Wy��cznik poduszki powietrznej pasa�era nadal jest opcj� i zabrak�o jej w testowanym egzemplarzu Forda Kuga, st�d te� nie wolno ustawia� na jego miejscu fotelika dzieci�cego ty�em do kierunku jazdy. Obszerny baga�nik by� gwarancj� spakowania obu naszych w�zk�w dzieci�cych.





Foteliki dzieci�ce:
• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyďż˝em do kierunku jazdy za pomocďż˝ pasa bezpieczeďż˝stwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyďż˝em lub przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogďż˝ stabilizujďż˝cďż˝ - zestaw zgodny z regulacjďż˝ i-Size,
• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych,
• grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocďż˝ Isofix z systemem ASP chroniďż˝cym przy zderzeniach bocznych
.



W pod�odze przed skrajnymi miejscami kanapy znajduj� si� schowki. Ich obecno�� powinna wykluczy� prawid�owe rozstawienie nogi stabilizuj�cej bazy Maxi-Cosi 2WayFix (brak solidnego podparcia). Jednak, gdy podczas naszej pr�by zdj�li�my pokryw� schowka okaza�o si�, �e wn�ka jest o wiele w�sza i noga bazy prawid�owo opiera si� na pod�odze.



Mocowania Isofix (standard i-Size) znajduj� si� pomi�dzy siedziskiem i oparciem skrajnych miejsc kanapy. Nie maj� plastikowych nak�adek, kt�re pomagaj� w szybkim i prawid�owym wsuni�ciu szyn fotelika, ale w przypadku Forda Kugi nie by�y potrzebne. Do monta�u bazy Maxi-Cosi 2WayFix (i-Size) nie mamy �adnych zastrze�e� (oparcia kanapy pochylone by�y maksymalnie do ty�u). Szeroko otwierane drzwi z ty�u zapewniaj� du�o swobody podczas wk�adania i wyjmowania fotelika z grupy 0/0+ z samochodu. Plus przy tych czynno�ciach jest te� wysoko�� Forda Kugi.



Na tej samej bazie Maxi-Cosi mo�na r�wnie� zamontowa� model fotelika dla starszego dziecka 2WayPearl. W tym przypadku tak�e szeroko otwierane drzwi pozwalaj� na swobodny dost�p do fotelika podczas wsadzania, zapinania czy wyjmowania ze �rodka dziecka.



Ustawienie na kanapie fotelika dzieci�cego ty�em do kierunku jazdy wymaga przysuni�cia przedniego miejsca do kokpitu. Przy komplecie baza Isofix + fotelik fizycznie nie ma na to miejsca za kierowc�. Za to w przypadku pasa�era, dzi�ki wyprofilowaniu tzw. schowka na r�kawiczki, nie b�dzie powod�w do narzeka� na brak miejsca na wysoko�ci kolan.



Gdy dziecko podro�nie fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl mo�na odwr�ci� przodem do kierunku jazdy. Model ten ma regulowany k�t pochylenia ca�ej skorupy, w czym nie przeszkadza�o ustawienie opar� kanapy. Nale�y przy tym (cho� zrobili�my to ju� na pocz�tku test�w) wyj�� zag��wek z tylnego siedzenia.



Dodatkowy punkt kotwiczenia fotelik�w Isofix (tzw. top-tether) znajduje si� w plecach opar� zewn�trznych miejsc kanapy. Podczas wpinania pasa fotelika znacznie �atwiejszy dost�p do zaczepu jest od strony kabiny pasa�erskiej. Kanapa w ka�dej wersji Forda Kuga dzielona jest w proporcjach 60:40.



Przy monta�u fotelika Britax-Romer TriFix (grupa 1) oparcie kanapy postawili�my maksymalnie do pionu. Zapewnia to optymalne przyleganie skorupy fotelika. Nale�y przy tym wyj�� zag��wek z kanapy, przy monta�u fotelika TriFix nie napotkali�my �adnych trudno�ci.



Fotelik Recaro Monza Nova 2 Seatfix (grupa 2-3) r�wnie� wymaga ustawienia oparcia kanapy do pionu i wyj�cia z niej zag��wka. Podstawa fotelika nie zakrywa (cho� jest bardzo blisko) zamka do wpi�cia klamry pasa bezpiecze�stwa, z kt�rego w tym przypadku korzysta r�wnie��dziecko. Wn�trze kabiny pasa�erskiej Forda Kuga jest wysokie co pozwala na maksymalne wysuni�cie zag��wka fotelika.



Od 2014 roku obowi�zuj�ce w Polsce przepisy dopuszczaj� przewo�enie dziecka (powy�ej 3 roku �ycia) bez fotelika w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na monta� trzeciej sztuki. Wielokrotnie zwracali�my uwag�, �e praktycznie we wszystkich testowanych przez nas samochodach jest to fizycznie niemo�liwe (dziecko musi siedzie� na �rodkowym miejscu i by� zapi�te pasem bezpiecze�stwa). Ford Kuga spe�nia ten warunek, jednak nasze obawy wzbudzi� spos�b poprowadzenia pasa bezpiecze�stwa po szyi dziecka - zdecydowanie odradzamy!



W�zki dzieci�ce:
• dwuczďż˝ciowy X-lander z gondolďż˝ X-pram,
• spacerďż˝wka Quinny model Zapp Xtra 2
.



Baga�nik Forda Kuga (przy maksymalnym odchyleniu opar�kanapy i z ko�em dojazdowym pod pod�og�) ma 406 litr�w obj�to�ci (maks. 1603 l). W takiej przestrzeni bez trudu - wzd�u� i wszerz - zmie�ci�o si� kompletne podwozie w�zka X-lander (d�. 88 x szer. 48 x wys. 62 cm) i le��ca obok gondola X-pram (78x31x21 cm).



Jako punkt odniesienia do wymiar�w baga�nika Forda Kuga - kompletny i z�o�ony w�zek Quinny Zapp Xtra 2 liczy 71 cm d�ugo�ci, 33 cm szeroko�ci i 26 cm wysoko�ci.



Wed�ug danych Forda wysoko�� progu za�adunkowego Forda Kuga wynosi 77 cm, za� od pod�ogi do zwijanej rolety baga�nika jest 50 cm. Przy obecnych promocjach elektrycznie otwierana i zamykana klapa baga�nika oferowana jest w cenie ka�dej wersji wyposa�enia. W ST i testowanym egzemplarzu Titanium klap� baga�nika mo�na sterowa� bezdotykowo - za pomoc� przesuni�cia stopy pod zderzakiem.

czytaj tak�e:
Bezpiecze�stwo dziecka | Wyposa�enie samochodu

 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry