portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki

Dziecko w Citroenie C5 Tourer - foteliki i wózki
08-11-2013 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Niestety, umieszczenie wysoko uchwytów Isofix ogranicza ilość fotelików dziecięcych pasujących do tej wersji C5 Tourer. Za to przestrzeń bagażowa spełnia całkowicie nasze oczekiwania.



Do testów użyliśmy trzech fotelików dziecięcych. W grupie 0/0+ firmy Maxi-Cosi model Pebble z opcjonalną bazą Isofix FamilyFix, w grupie 1 model Trifix z Top Tether i w grupie 2/3 model KidFix z systemem SICT. Oba firmy Romer i z systemem mocowania Isofix.



Po odłączeniu przedniej poduszki powietrznej pasażera można na jego miejscu ustawić fotelik dziecka skierowany tyłem do kierunku jazdy. Fotelik mocowaliśmy za pomocą pasa bezpieczeństwa osoby dorosłej - jego długość była odpowiednia. Przy odsunięciu przedniego fotela od kokpitu osoba siedząca z tyłu nie mogła narzekać na brak miejsca na nogi.



Ten sam fotelik ustawiliśmy z tyłu, tym razem wykorzystaliśmy bazę FamilyFix, która pozwala na mocowanie w systemie Isofix. Tak jak wcześniej przypuszczaliśmy, wysoko umieszczone uchwyty Isofix ograniczają ilość prawidłowo zamontowanych fotelików. W tym przypadku pomiędzy siedziskiem, a podstawą bazy powstała kilkucentymetrowa luka!



Umieszczenie wysoko, ale w pobliżu otworu bagażnika, punktów kotwiczenia Top Tether zdecydowanie ułatwia wpięcie taśmy z fotelika.



Regulacja kąta szyn Isofix pozwoliła zniwelować problem wysokiego punktu mocowania ich uchwytów. Wyprofilowania siedziska kanapy idealnie zmieściły podstawę fotelika. Przy wsuwaniu szyn fotelika pomiędzy siedzisko, a oparcie pomagała... skórzana tapicerka.



Podobnie było w przypadku fotelika z grupy 2/3. Po jego zamocowaniu bez problemu zapięliśmy pas bezpieczeństwa osoby dorosłej, który w tym przypadku służy również dziecku. Przy fotelikach z grupy 1 i 2/3 najlepiej całkowicie wyjąć zagłówek kanapy.



Po zamontowaniu na skrajnych miejscach fotelików z grupy 1 i 2/3, pomimo dużej szerokości C5 Tourer, zabrakło miejsca dla 5-osoby.



Z wózków wybraliśmy X-lander x-move oraz Mutsy EasyRider.



Po włożeniu dwuczęściowego wózka głębokiego pozostało jeszcze sporo miejsca na dodatkowe bagaże.



Wózek spacerówka (długość po złożeniu 104 cm) bez problemu zmieścił się na długość...



... i szerokość bagażnika.



Nie było również problemu ze zmieszczeniem obu wózków na raz.

czytaj także:
· Pierwsze wrażenia - Jedyne kombi, jedyna limuzyna
· BezpieczeÅ„stwo dziecka - wyposażenie samochodu
· Plusy i minusy - Citroen C5 Tourer
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry