TESTY

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | BMW i3

Dziecko w BMW i3 - foteliki i wózki

19-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W 4-osobowym BMW i3 nie mieliśmy żadnych problemów z montażem wybranych fotelików dziecięcych. Do bagażnika auta nie zmieścił się złożony wózek typu parasolka.

TESTY | BMW i3 | Próby z fotelikami dziecięcymi Maxi-Cosi i Recaro

Foteliki dziecięce użyte w teście BMW i3:

- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model CabrioFix montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix FamilyFix z nogą stabilizującą,

- grupa 0/0+ Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix 2WayFix,

- grupa 2-3 Recaro Monza Nova 2 montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy uderzeniach bocznych.

TESTY | BMW i3 | Próba z fotelikiem dziecięcym Maxi-Cosi CabrioFix, tyłem do kierunku jazdy, przód - fotel pasażera

Dezaktywacja działania poduszki powietrznej pasażera pozwala na ustawienie na jego miejscu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy.

Fotelik mocowany jest wyłącznie za pomocą samochodowego pasa bezpieczeństwa.

TESTY | BMW i3 | Próba z fotelikiem dziecięcym Maxi-Cosi CabrioFix na bazie Maxi-Cosi 2WayFix, tyłem do kierunku jazdy, kanapa

Wykorzystując opcjonalną bazę Maxi-Cosi 2WayFix, fotelik CabrioFix zamocowaliśmy na kanapie.

Noga bazy stabilnie oparła się o podłogę auta.

Osoba dorosła siedząca na miejscu przed fotelikiem, jak i w odwrotnej konfiguracji, nie będzie narzekać na brak miejsca na wysokości kolan.

TESTY | BMW i3 | Próba z fotelikiem dziecięcym Maxi-Cosi 2WayPearl, tyłem do kierunku jazdy, kanapa

Baza 2WayFix i fotelik 2WayPearl pozwalają na rzadko spotykaną konfigurację ustawienia. Fotelik ten (grupa 0/0+) można zamontować tyłem do kierunku jazdy.

TESTY | BMW i3 | Próba z fotelikiem dziecięcym Maxi-Cosi 2WayPearl, przodem do kierunku jazdy, kanapa

Korzystając z tej samej bazy 2WayFix zamontowaliśmy na niej fotelik przodem do kierunku jazdy (zalecamy jednak maksymalnie długie stosowanie pozycji odwrotnej).

Szeroko otwierane drzwi ułatwiają wszelkie czynności związane z przypinaniem i wypinaniem dziecka z fotelika.

TESTY | BMW i3 | Próba z zapięciem klamry top-tether, kanapa

Klamrę mocującą pasa top-tether (wybranych fotelików typu Isofix) łatwo zapniemy od strony bagażnika.

TESTY | BMW i3 | Próba z fotelikiem dziecięcym Recaro Monza Nova 2 Seatfix, przodem do kierunku jazdy, kanapa

Podstawa fotelika z grupy 2-3 nie zakryła klamry do wpięcia pasa samochodowego bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta również dziecko.

TESTY | BMW i3 | Montaż dwóch fotelików typu Isofix na kanapie, przodem do kierunku jazdy

BMW i3 homologowane jest dla 4 osób, stąd nie sprawdzamy ile miejsca pozostało na środku kanapy po zamontowaniu dwóch fotelików dziecięcych.

Trzeba jednak podkreślić, że punkty mocowań Isofix wyznaczono tak, aby odsunąć foteliki od bocznych drzwi.

TESTY | BMW i3 | Próby z wózkami dziecięcymi X-lander X-move i Inglesina Trip, bagażnik

Wózki dziecięce użyte w teście BMW i3:

- dwuczęściowy X-lander z gondolą X-move,

- spacerówka Inglesina model Trip.

TESTY | BMW i3 | Próba z zapakowaniem do bagażnika wózka dziecięcego X-lander X-move

Pod podłogą bagażnika, mierzącego 260 litrów, znajduje się silnik elektryczny. W jego wnętrzu zmieściły się wszystkie elementy dużego wózka dziecięcego X-lander.

TESTY | BMW i3 | Próba z zapakowaniem do bagażnika wózka dziecięcego Inglesina Trip

Za to nie udało się zmieścić - pomiędzy nadkolami - naszego wózka-parasolki. W pozycji złożonej jego długość to 105 cm.

TESTY | BMW i3

TESTY | BMW i3 | Pierwsze wrażenia - przód auta

Pierwsze wrażenia
Elektryzujący

TESTY | BMW i3 | Wyposażenie samochodu - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Bezpieczeństwo dziecka
Wyposażenie samochodu

TESTY | BMW i3 | Plusy i minusy - Nam się spodobało

Plusy i minusy
Nam się spodobało