TESTY

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Nissan LEAF II

Dziecko w Nissanie LEAF II - wyposażenie samochodu

31-08-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Druga generacja Nissana LEAF wyróżnia się trzema parami mocowań fotelików dziecięcych typu Isofix (i-Size). Tak jak poprzednio wciąż brakuje uchwytów do zaczepienia siatki lub linek zabezpieczających przewożone w bagażniku przedmioty.

Testy - Nissan LEAF II - wyłącznik poduszki powietrznej w schowku przed fotelem pasażera

Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera - podobnie jak w pierwszej generacji Nissana LEAF - umieszczono w zamykanym schowku kokpitu.

Testy - Nissan LEAF II - wyłącznik poduszki powietrznej pasażera

Do zmiany statusu poduszki powietrznej pasażera - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki silnika. Schowano go w module zdalnego dostępu do samochodu i-Key, który jest standardem wyposażenia każdej wersji LEAF II-generacji.

Testy - Nissan LEAF II - aktywna poduszka powietrzna pasażera, ON

O aktywnej poduszce powietrznej pasażera informuje dioda ON, która zostaje podświetlona na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika. Panel z informacją o aktualnym statusie poduszki znajduje się na środkowym panelu kokpitu.

Testy - Nissan LEAF II - nieaktywna poduszka powietrzna pasażera, OFF, fotelik dziecięcy, tyłem do kierunku jazdy

O dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera informuje - podświetlona przez cały czas pracy silnika - dioda OFF.

Testy - Nissan LEAF II - osłona przeciwsłoneczna, ostrzeżenie, fotelik tyłem do kierunku jazdy, aktywna poduszka powietrzna pasażera

Ostrzeżenia przed ustawieniem na miejscu pasażera, fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy, przy aktywnej poduszce powietrznej mają formę uniwersalnych piktogramów.

Testy - Nissan LEAF II - osłona przeciwsłoneczna, ostrzeżenie

Umieszczono je po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

Testy - Nissan LEAF II - fotel pasażera, top-tether, fotelik dziecięcy

W plecach oparcia przedniego fotela pasażera znajduje się dodatkowy punkt kotwiczenia fotelika dziecięcego, tzw. top-tether...

Testy - Nissan LEAF II - fotel pasażera, Isofix, fotelik dziecięcy

... bo, chociaż oficjalny cennik Nissana o tym milczy, druga generacja LEAF-a została wyposażona w trzy pary mocowań Isofix (wszystkie i-Size). Pierwsza z nich znajduje się na właśnie na miejscu pasażera.

Testy - Nissan LEAF II - kanapa, top-tether, fotelik dziecięcy

Kolejne uchwyty top-tether znajdują się w plecach oparć kanapy. Nieużywane zabezpieczone są ruchomą maskownicą.

Testy - Nissan LEAF II - kanapa, Isofix, fotelik dziecięcy

Odpowiadają im - na skrajnych miejscach kanapy - mocowania Isofix (i-Size). Schowano je pomiędzy siedzisko i oparcie.

Testy - Nissan LEAF II - blokada regulacji bocznymi szybami

Standardem wyposażenia każdej wersji LEAF-a drugiej generacji są elektrycznie sterowane szyby w obu parach drzwi. Kierowca może zablokować ich działanie przyciskiem umieszczonym w panelu swoich drzwi. Automatycznie opuszczana i podnoszona szyba znajduje się tylko w drzwiach kierowcy, w pozostałych trzeba przez cały czas trzymać palec na przycisku.

Testy - Nissan LEAF II - blokada otwarcia drzwi od środka

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Aby to zrobić wystarczy przesunąć dźwignię zgodnie w wytłoczonym na ramie drzwi schematem.

Testy - Nissan LEAF II - jasna tapicerka materiałowo-skórzana, wersja wyposażenia Tekna

Testowany egzemplarz LEAF-a w wersji Tekna wyposażono fabrycznie w jasną tapicerkę materiałowo-skórzaną. Można ją bez dopłaty zastąpić ciemną wersją. Syntetyczną skórą pokryto m.in. plecy foteli, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci.

Przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet zimowy (podgrzewane fotele i kanapa, kierownica oraz pompa ciepła) to standard wyposażenia w wersji N-connecta i Tekna.

Testy - Nissan LEAF II - system audio, port usb, bluetooth

Każda wersja nowego LEAF-a została wyposażona w radioodbiornik, którym można sterować za pomocą przycisków na kierownicy lub poprzez 7-calowy panel dotykowy. Za pomocą gniazda aux, portu usb lub bluetooth można podłączyć do niego zewnętrzne urządzenia, np. smartfon. Do ich zasilania służy port usb lub tradycyjne gniazdo 12V - wszystkie umieszczono w dolnej części środkowego panelu kokpitu.