portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Testy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Mercedes GLC SUV 350e 4Matic


Dziecko w Mercedesie GLC - wyposażenie samochodu

29-03-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Mercedes proponuje autorski system dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera. Poza nim wyposażenie GLC nie wyróżnia się dodatkowymi elementami podnoszącymi bezpieczeństwo i komfort podróżujących dzieci.

TESTY | Mercedes GLC - airbag ON

W Mercedesie GLC nie było manualnego wyłącznika przedniej poduszki powietrznej pasażera. Producent rozwiązał tę kwestię inaczej - prawy fotel wyposażony został w czujniki pełniące rodzaj wagi. Według instrukcji obsługi potrafią one samodzielnie wykryć obecność fotelika z dzieckiem ustawionego tyłem do kierunku jazdy i dezaktywować poduszkę. Nie potrzebny był do tego kompaktybilny z tym systemem fotelik. W otrzymanej specyfikacji testowanego egzemplarza element "fotel pasażera z rozpoznawaniem wagi" wyszczególniono jako opcję, ale bez dopłaty.

Przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera kontrolka ON podświetla się na 60 sekund od chwili naciśnięcia przycisku rozrusznika.

TESTY | Mercedes GLC - airbag OFF

Podczas naszych testów ustawiliśmy i zapięliśmy pasem bezpieczeństwa fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus (kontrolka wciąż wskazywała ON), następnie obciążyliśmy go plecakiem o wadze około 8 kg (kontrolka przełączyła się na OFF). Próby powtórzyliśmy z dzieckiem o wadze 25 kg (ON) i osobą dorosłą (ON), która także unosiła się nad siedziskiem (w zależności od nacisku kontrolka przełączała się pomiędzy ON i OFF). Jeśli czujniki wykryją obecność fotelika i siedzącego w nim dziecka, kontrolka OFF podświetla się na cały czas pracy silnika (system start/stop nie ma na to wpływu).

TESTY | Mercedes GLC - ostrzeżenie airbag

Ostrzeżenie przed ustawieniem fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy na przednim miejscu przy aktywnej poduszce powietrznej widnieje po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

TESTY | Mercedes GLC - ostrzeżenie airbag

Ostrzeżenia mają formę uniwersalnych piktogramów.

TESTY | Mercedes GLC - top-tether

Dodatkowe punkty kotwiczenia fotelików typu Isofix (tzw. top-tether) znalazły się w plecach kanapy (w bagażniku), za skrajnymi miejscami do siedzenia.

TESTY | Mercedes GLC - isofix

W specyfikacji testowanego egzemplarza Mercedesa GLC mocowania Isofix (standard i-Size) wyszczególniono na liście opcji (bez dopłaty). Każdy z zaczepów został obudowany plastikową nakładką (która pomaga w szybkim i poprawnym wsunięciu szyn fotelika) z ruchomą klapką ochronną.

TESTY | Mercedes GLC - blokada szyb

Wszystkie boczne okna mają automatyczne sterowanie, stąd wyposażono je w funkcję zapobiegającą przypadkowemu przycięciu palców. Kierowca za pomocą przycisku w swoich drzwiach może załączyć blokadę ich działania.

TESTY | Mercedes GLC - blokada drzwi

Blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna, wystarczy przełączyć do góry dźwignię.

TESTY | Mercedes GLC - szklany dach

Szklany dach (dzielony na dwie części, przednia z możliwością otwarcia) to opcja, za którą trzeba dopłacić 8017 złotych. Z kolei przyciemniane szyby (z funkcją termoizolacji) to wydatek kolejnych 2089 złotych.

TESTY | Mercedes GLC - fotele obicie

Plecy obu foteli pokryto plastikowymi panelami, co ułatwia usuwanie z nich zabrudzeń pozostawionych przez buty dzieci siedzących w foteliku.

Pasażerowie podróżujący na kanapie mają do dyspozji trójstrefową klimatyzację Thermotronic (kierowca wybiera jeden z trzech programów nawiewu, system monitoruje jakość zasysanego powietrza bądź blokuje jego bezpośredni dopływ). Klimatyzacja ta wymaga dopłaty 3331 złotych.

TESTY | Mercedes GLC - podłokietnik

Kanapa dzielona jest w proporcji 40:20:40, środkowa część kryje rozkładany podłokietnik ze schowkiem i dwoma uchwytami na napoje.

TESTY | Mercedes GLC - audio

W testowanym egzemplarzu Mercedesa GLC zastosowano opcjonalny zestaw audio Comand Online (16 654 złotych). Niezależnie od niego w centralnym schowku znajdują się dwa porty usb, z kolei tradycyjne gniazdo 12V znajduje się w dolnej części kokpitu oraz w bagażniku. Urządzenia multimedialne można podłączyć także poprzez bluetooth.

TESTY | Mercedes GLC - zabezpieczenie bagażnik

W bagażniku znajdują się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty. Na liście opcji znajduje się elastyczna siatka do odgrodzenia kabiny pasażerskiej (621 złotych).

Polecamy
  TESTY | Mercedes GLC - airbag ON TESTY | Plusy i minusy | Wyższy poziom bezpieczeÅ„stwa i komfortu jazdy - tyÅ‚
  BezpieczeÅ„stwo dziecka -
foteliki i wózki
Plusy i minusy -
Wyższy poziom bezpieczeństwa
i komfortu jazdy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry