portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
TESTY
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line


Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu

11-04-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W porównaniu do testowanej przed pięcioma laty trzeciej generacji Forda Focusa teraz otrzymujemy wyłącznik poduszki powietrznej pasażera w standardzie. Praktycznym rozwiązaniem jest wybór Pakietu Family z elektryczną blokadą otwarcia szyb i drugiej pary drzwi.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Wyłącznik przedniej poduszki powietrznej pasażera jest standardem wyposażenia w każdej wersji nowego Forda Focusa. Umieszczono go w prawym boku kokpitu, dostęp możliwy jest dopiero po pełnym otwarciu drzwi. Do zmiany statusu poduszki - zgodnie z widniejącym schematem - potrzebny jest kluczyk od stacyjki zapłonu silnika. W naszym przypadku schowano go w module systemu KeyFree. To standard od wersji Titanium, a tu wymaga dopłaty 3300 złotych (Pakiet Comfort - zawiera również dwustrefową klimatyzację, składane z podświetleniem lusterka boczne oraz automatyczne reflektory).

• Poznaj wyposażenie - pod kÄ…tem bezpieczeÅ„stwa i komfortu podróży - III generacji Forda Focusa w nadwoziu kombi (TESTY z 2014)

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Panel z informacją o aktualnym statusie przedniej poduszki powietrznej pasażera umieszczono na środkowej części kokpitu, tuż nad zestawem sterującym działaniem klimatyzacji. Przy aktywnej poduszce powietrznej podświetla się - na 60 sekund od chwili uruchomienia silnika - dioda ON przy napisie Passenger Airbag.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Do dezaktywacji działania poduszki powietrznej pasażera podświetla się, na cały czas pracy silnika, dioda OFF.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Ostrzeżenia przed ustawieniem z przodu fotelika dziecięcego w pozycji tyłem do kierunku jazdy przy aktywnej poduszce powietrznej pasażera mają formę uniwersalnych piktogramów.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Ostrzeżenie umieszczono po obu stronach osłony przeciwsłonecznej pasażera.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Za oparciami skrajnych miejsc kanapy umieszczono dodatkowy punkt kotwiczenia fotelików dziecięcych typu Isofix, tzw. top-tether.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Odpowiadają im dwie pary mocowań Isofix (i-Size) na skrajnych miejscach kanapy. Obudowano je plastikowymi nakładkami, które ułatwiają szybkie i poprawne zamocowanie fotelika.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

W nowym Fordzie Focusie szyby w przedniej i tylnej parze drzwi wyposażono w elektryczne sterowanie. Wszystkie opuszczają się i podnoszą automatycznie, po jednym naciśnięciu, stąd dodano funkcję zapobiegającą przycięciu palców. Kierowca, przyciskiem umieszczonym na panelu sterowania na swoich drzwiach, może zablokować ich działanie pozostawiając przy tym dla siebie pełną ich funkcjonalność.

W testowanej przez nas wersji dodano Pakiet Family, który zawiera elektryczną blokadę możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka. Taki zestaw w wersji Trend Edition i ST-Line kosztuje 1110 złotych, a w Titanium 800 złotych. Poza blokadą otrzymamy w nim manualną regulację położenia fotela pasażera (przydatna przy montażu fotelika dziecięcego z przodu) oraz otwór w tylnej kanapie służący do przewożenia nart.

W modelach Focusa, w których nie ma tego pakietu, blokada możliwości otwarcia tylnych drzwi od środka jest manualna. Do zmiany jej statusu przetrzebny jest wąski przedmiot (np. kluczyk od stacyjki silnika) pasujący do szczeliny umieszczonej w ramie drzwi.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Plecy obu foteli pokryto tworzywem sztucznym, co ułatwia usuwanie zabrudzeń pozostawionych przez dzieci. Problemem może być jednak kieszeń, którą wykonano z formie siatki.

Przyciemniane z tyłu szyby są opcją, w każdej wersji należy do nich dopłacić 800 złotych. Występują także we wszystkich pakietach Design.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

Składany podłokietnik (z dwoma miejscami na napoje) na środkowym miejscu kanapy to standard jedynie w wersji wyposażenia Titanium. W Trend Edition i ST-Line wymaga dopłaty, ale jego dostępność ograniczono jedynie do wspomnianego już Pakietu Family.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

W bazowej wersji wyposażenia Focusa otrzymujemy gniazdo 12V i port USB, do których możemy podłączyć urządzenia multimedialne dla dzieci. Oba elementy znajdują się na dole środkowej części kokpitu.

Od wersji Trend Edition dochodzi drugi port USB schowany w zamykanym podłokietniku pomiędzy fotelami.

Jest także drugie gniazdo 12V przeznaczone dla pasażerów kanapy, umieszczono je na końcu środkowego tunelu. To także standard we wszystkich wersjach wyposażenia poza Trend z manualną skrzynią biegów. Tutaj dostępne jest tylko w pakiecie Comfort 3, do którego trzeba dopłacić 1800 złotych (zawiera także czujniki parkowania z tyłu, tempomat oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów).

Bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (niedostępna w Trend) wymaga dopłaty 650 złotych. Standardem każdego systemu audio jest bluetooth.

TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - wyposażenie samochodu | Ford Focus IV hatchback ST-Line

W bagażniku nowego Focusa w wersji hatchback znalazły się cztery uchwyty do mocowania siatki lub linek zabezpieczających przewożone przedmioty.

POLECAMY
TESTY | Pierwsze wrażenia - DojrzaÅ‚y Ford Focus | Ford Focus IV hatchback ST-Line TESTY | Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wozki | Ford Focus IV hachtback ST-Line  

Pierwsze wrażenia - Dojrzały Ford Focus

Dziecko w Fordzie Focus IV - foteliki i wózki

 

Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry