Untitled Document
www.jedz-bezpiecznie.pl

NOWE NA STRONIE:
TESTY | Dziecko w Skodzie Kodiaq - wyposażenie samochodu
PRODUKTY | Seetroen, czyli lek na chorobę lokomocyjną
POROZMAWIAJMY O BEZPIECZEŃSTWIE | Bardzo niebezpieczny czerwiec...
Aktualne informacje o stanie polskich dróg | Karta Praw Ofiar Wypadków Drogowych

TESTY

www.jedz-bezpiecznie.pl

www.jedz-bezpiecznie.pl
www.jedz-bezpiecznie.pl

POLECAMY

Dekada BRD 2011-2020
Kampania Społeczna Oświeceni

PATRONUJEMY

Kampania społeczna "Bądźmy Razem Bezpieczni"

SERWISY

TESTY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie

Bezpieczeństwo dzieci

Przepisy ruchu drogowego

Doskonalenie techniki jazdy

Salon samochodowy

Wywiady

Testy zderzeniowe Euro NCAP

Akcje przywoławcze do serwisów

Technika

Produkty

Porady

Czytelnia

Z rynku

Wydarzenia

Sport

Praca w motoryzacji


 

 


 
Testy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny

Bezpieczeństwo dziecka | Foteliki i wózki | Mercedes GLC SUV 350e 4Matic


Dziecko w Mercedesie GLC - foteliki i wózki

30-03-2018 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Pomimo, że w Mercedesie GLC udało się zmieścić i zapiąć pasami bezpieczeństwa dziecko pomiędzy dwoma fotelikami na kanapie, to nie dopuszczamy stosowania takiego rozwiązania w praktyce. Znacznie mniejszy bagażnik w hybrydzie pomieścił jednocześnie oba wózki dziecięce.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Foteliki dziecięce użyte w teście Mercedesa GLC SUV 350e 4Matic:

• grupa 0/0+ Maxi-Cosi model Pebble Plus montowany tyłem do kierunku jazdy za pomocą pasa bezpieczeństwa lub opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 0/1 Maxi-Cosi model 2WayPearl montowany tyłem lub przodem do kierunku jazdy za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2wayFix z nogą stabilizującą - zestaw zgodny z regulacją i-Size,

• grupa 1 Britax-Romer model Trifix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z dodatkowym punktem kotwiczenia top-tether z system SI-PAD chroniącym przy zderzeniach bocznych,

• grupa 2-3 Recaro model Monza Nova 2 Seatfix montowany przodem do kierunku jazdy za pomocą Isofix z systemem ASP chroniącym przy zderzeniach bocznych.

 

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Mercedes proponuje własny system rozpoznawania fotelika ustawionego tyłem do kierunku jazdy i automatycznego odłączenia poduszki powietrznej pasażera. Po ustawieniu i zapięciu pasami fotelika Maxi-Cosi Pebble Plus kontrolka Airbag nadal wskazywała pozycję ON, dopiero obciążenie siedzenia plecakiem o wadze około 8 kg, zmieniła status poduszki na OFF. Przy takim ustawieniu fotel pasażera powienien być maksymalnie obniżony (elektryczna regulacja jest opcją w cenie 2823 złotych).

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Po ustawieniu z przodu fotelika dziecięcego tyłem do kierunku jazdy całość powinna być maksymalnie odsunięta od kokpitu. Pomimo to osoba dorosła siedząca na kanapie nie powinna narzekać na brak miejsca na nogi.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Fotelik Maxi-Cosi Pebble Plus można zamontować także za pomocą opcjonalnej bazy Isofix 2WayFix. Dzięki obudowaniu plastikowymi nakładkami punktów Isofix, szyny fotelika wpina się szybko i poprawnie. Szeroko otwierane drzwi z tyłu ułatwiają wkładanie i wyjmowanie fotelika z samochodu.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Ustawienie fotelika dziecięcego na kanapie w pozycji tyłem do kierunku wymaga odsunięcia od niego przedniego fotela (z tego powodu przeważnie wyklucza to miejsce za kierowcą). Z kolei pasażer nie powienien narzekać na brak miejsca na nogi.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Baza 2WayFix służy także do montażu fotelika Maxi-Cosi 2WayPearl. Po ustawieniu w pozycji tyłem do kierunku jazdy (zalecanej do 4 roku życia) należy także maksymalnie odsunąć fotel pasażera.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Fotelik Maxi-Cosi 2WayPearl na bazie 2WayFix można zamontować także przodem do kierunku jazdy. Po wyjęciu zagłówka z kanapy Mercedesa GLC bez przeszkód mogliśmy regulować w pełnym zakresie pochylenie skorupy fotelika. Wszystkie elementy Maxi-Cosi, jak i wyprofilowania kanapy samochodu, spełniają standard i-Size.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Punkty do wpięcia dodatkowej klamry mocującej fotelik Isofix (top-tether) znajdują się w plecach oparć skrajnych miejsc kanapy. Najprościej całą operację wykonamy od kabiny pasażerskiej, dzielone oparcia (40:20:40) można też złożyć od strony bagażnika.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Britax-Romer Trifix ma najgrubsze szyny spośród wszystkich używanych przez nas do testów fotelików, fabryczne nakładki na punkty Isofix zdecydowanie ułatwiają ich wsunięcie. Także przy tym foteliku musieliśmy wyjąć zagłówek z kanapy samochodu. Całość idealnie przylegała do siedziska i oparcia kanapy, mogliśmy przy tym korzystać z pełnego zakresu regulacji kąta nachylenia skorupy fotelika.

TESTY | Mercedes GLC - foteliki dziecięce

Podstawa fotelika Recaro nie zasłaniała zamka do wpięcia klamry pasa bezpieczeństwa, z którego w tym przypadku korzysta także dziecko. Wysokość od kanapy do podsufitki mierzy 96 cm.

TESTY | Mercedes GLC - dziecko na środku kanapy

Od 2014 roku obowiązuje w Polsce przepis pozwalający na przewożenie dziecka (powyżej 3 roku życia) poza fotelikiem w sytuacji, gdy na kanapie nie ma miejsca na montaż trzeciej sztuki. Zwracamy na to uwagę w naszych testach, z regułu praktycznie we wszystkich testowanych samochodach jest to fizycznie niemożliwe (dziecko musi siedzieć na środkowym miejscu i być prawidłowo zapięte pasem bezpieczeństwa).

W Mercedesie GLC udało się zmieścić na tym miejscu dziecko, jednak nie miało swobody ruchu, zaś przebieg zapiętego pasa bezpieczeństwa nie daje żadnej ochrony, a nawet stwarza realne zagrożenie (wysokość szyi) podczas gwałtownego hamowania. Można też przypuszczać, że podczas uderzenia w bok samochodu, dziecko siedzące na środkowym miejscu zostanie zmiażdżone przez foteliki.

Według naszych pomiarów szerokość kanapy Mercedesa GLC liczy 130 cm, zaś pomiędzy dwoma zamontowanymi na skrajnych miejscach fotelikami dziecięcymi pozostało 36 cm.

TESTY | Mercedes GLC - wózek dziecięcy X-lander i Quinny

Wózki dziecięce użyte w teście Mercedesa GLC SUV 350e 4Matic:

• dwuczęściowy X-lander z gondolą X-pram,

• spacerówka Quinny model Zapp Xtra 2.

 

TESTY | Mercedes GLC - wózek dziecięcy X-lander

W wersji hybrydowej Mercedesa GLC pojemność bagażnika wynosi 395 litrów (w modelu z tradycyjną jednostką 550 litrów). Według naszych pomiarów jego podłoga ma 90 cm długości i 110 cm szerokości. Na tej powierzchni bez problemów zmieściliśmy obie części wózka dziecięcego X-lander.

TESTY | Mercedes GLC - wózek dziecięcy Quinny

Na długość bagażnika zmieścił się także złożony wózek-spacerówka Quinny Zapp Xtra 2.

TESTY | Mercedes GLC - dwa wózki dziecięce

Po zdjęciu kółek z wózka Quinny schowaliśmy go do gondoli X-pram, którą położyliśmy na podwoziu X-lander. W ten sposób udało nam się spakować oba wózki i zasunąć roletę (wysokość od podłogi bagażnika 36 cm). Klapa bagażnika otwiera się na wysokość 203 cm (obniżone podwozie GLC) lub 206 cm (podniesione podwozie). Różnica w wysokości górnej krawędzi zderzaka wynosi odpowiednio 66 i 69 cm.

Polecamy
  TESTY | Mercedes GLC - airbag ON TESTY | Plusy i minusy | Wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy - tył
  Bezpieczeństwo dziecka -
wyposażenie samochodu
Plusy i minusy -
Wyższy poziom bezpieczeństwa
i komfortu jazdy
Partnerzy naszych testówMaxi-CosiBritax-RomerRecaroX-landerQuinny
 
 
www.jedz-bezpiecznie.pl

copyright 2002-2018 | polityka prywatności | wydawca: Williana | kontakt | do góry