portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | WTCC 2014

Zwycięstwa Yvana Mullera i Jose-Marii Lopeza we Francji
21-04-2014 | źródło: materiały prasowe

Yvan Muller, startujący w pierwszym wyścigu z pole position w roli samotnego rycerza swego zespołu, popisał się rewelacyjną jazdą i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w nowym sezonie. Bohaterem wyścigu numer dwa był Jose-Maria Lopez.



Po sobotnich kwalifikacjach, rozegranych w pełnym słońcu Prowansji, w wielkanocną niedzielę rano na torze Paul Ricard padał deszcz. Opady ustały na krótko przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu, co wywołało wahania zawodników odnośnie wyboru ogumienia. Ostatecznie kierowcy Citroena, podobnie, jak ich rywale, wybrali rozwiązania bezpieczne i stanęli na linii startu samochodami wyposażonymi w opony nacinane.

Bezpośrednio po zgaśnięciu czerwonych świateł Yvan Muller spadł na trzecie miejsce, wyprzedzony przez Gabriele Tarquiniego i Norberta Michelisza. Po tym niezbyt udanym starcie kierowca Citroena C-Elysee WTCC z numerem startowym 1 odzyskał jedno stracone miejsce, wysuwając się przed swego węgierskiego rywala. Sebastien Loeb i Jose-Maria Lopez, którzy ruszyli w imponującym stylu z końca peletonu, już we wczesnej fazie wyścigu zajmowali, odpowiednio, pozycje szóstą i siódmą.

Na trzecim okrążeniu Yvan Muller wyprzedził Tarquiniego i szybko zyskał wyraźną przewagę nad Włochem. Tymczasem w peletonie Loeb i "Pechito" Lopez konsekwentnie awansowali o kolejne miejsca, aż napotkali zdecydowany opór - przed ich atakami przez pewien czas skutecznie bronili się Rob Huff, Hugo Valente i Norbert Michelisz. Na trzy okrążenia przed metą Sebastien Loeb wykorzystał drobny błąd Gabriele Tarquiniego i wyszedł na drugą pozycję. Ponieważ utrzymał ją do mety, dołączył do Yvana Mullera na podium. Jose-Maria Lopez zajął czwarte miejsce.

Pomimo, że po południu lekki deszcz powrócił, tuż przed startem do wyścigu nr 2 nawierzchnia toru wysychała. Tym razem wszyscy zawodnicy zdecydowali się na opony typu slick. Zgodnie z zasadą odwrócenia pierwszej dziesiątki z kwalifikacji Yvan Muller startował tym razem z dziesiątej pozycji, a jego dwaj partnerzy z zespołu, których czasy kwalifikacyjne zostały unieważnione po badaniu technicznym samochodów, musieli ponownie przebijać się z samego końca stawki.

Pierwsze okrążenie przebiegło chaotycznie, ale żaden z samochodów nie odpadł z walki. Spośród kierowców zespołu Citroen Total najlepszą pozycję zajmował Jose-Maria Lopez, który wyprzedził Yvana Mullera i w tej wczesnej fazie wyścigu był już szósty. Sebastien Loeb zajmował miejsce jedenaste i jechał blisko swoich kolegów, był jednak blokowany, nie mogąc wysunąć się przed Dusana Borkovica. Zawodnik z Serbii raz za razem "zamykał drzwi" czyli zajeżdżał atakującemu wybraną trajektorię, aż po kolejnym przecięciu toru jazdy Francuza spowodował kolizję Citroena z ochronną bandą z opon. Pomimo nieznacznych uszkodzeń prawej, przedniej części nadwozia, C-Elysee WTCC jechał dalej, jednak na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Zanim to nastąpiło, Jose-Maria Lopez i Yvan Muller dalej awansowali w peletonie, popisując się spektakularnymi manewrami wyprzedzania. Jadąc na pozycjach drugiej i trzeciej, za Tiago Monteiro, kierowcy Citroena przez pół okrążenia jechali drzwi w drzwi, o centymetry od siebie, rywalizując także między sobą o dogodniejszą pozycję do ataku. Ostatecznie nieznaczną przewagę zachował Argentyńczyk, niemniej na czternastym z 18 okrążeń obydwa C-Elysee wyprzedziły samochód Monteiro.

Ten nowy dwukrotny triumf uzupełniony został szóstym miejscem Sebastiena Loeba, także dającym cenne punkty w klasyfikacji Wyścigowych Mistrzostw Świata.

Yves Matton, Dyrektor Citroen Racing:
"Pole position i dwa podwójne zwycięstwa sprawiają oczywiście, że bilans tego weekendu uważamy za znakomity. Yvan Muller, który w Marrakeszu przeżył trudne chwile, tym razem zaliczył dla zespołu najwięcej punktów. Pechito i Sebastien, biorąc pod uwagę, w jak trudnej pozycji stawiało ich przesunięcie na koniec stawki na starcie obydwu wyścigów, poradzili sobie fantastycznie. Sebastien nie zdołał ostatecznie zebrać owoców swojej świetnej walki, pokazał jednak, że jest zdolny rywalizować o zwycięstwo w każdych warunkach. Najbliższy tydzień wykorzystamy, aby starannie przygotować nasze samochody do powiązanych ze sobą rund na Hungaroringu i Slovakiaringu".

Yvan Muller:

"Wahałem się, czy w pierwszym wyścigu nie wybrać opon slick, w końcu jednak uznałem, że byłoby to nadmierne ryzyko. Wystartowałem bardzo słabo, na szczęście nie tracąc zbyt wielu miejsc. Wiedziałem, że jestem szybszy od tych, którzy wysunęli się przede mnie, zachowałem więc spokój. Wyprzedziłem najpierw Michelisza, później Tarquiniego - na zakręcie, na którym na chwilę stracił on trakcję. W wyścigu numer dwa pierwsze okrążenie było trochę wariackie; sam straciłem parę miejsc, unikając karambolu na szykanie. Moja walka z Pechito była piękna i pełna wzajemnego szacunku: przecież nie jest wcale powiedziane, że partnerzy z zespołu nie rywalizują ze sobą. Pierwsze i drugie miejsce - nie marzyłem o lepszym zakończeniu tego weekendu".

Sebastien Loeb:
"Pierwszy wyścig był trudny, ale ciekawy. Liczyłem na zyskanie wielu pozycji, ale nie spodziewałem się, że zdołam wysunąć się aż na drugie miejsce! Najtrudniej jest w takich warunkach zachować dobry rytm jazdy, za to pełne, wspaniałe czucie samochodu umożliwiało mi stały atak na maksimum możliwości. Wyprzedzenie Gabriele Tarquiniego przez pewien czas wydawało się niemal niemożliwe, tak skutecznie bronił on swojej pozycji. Wreszcie wypatrzyłem jego drobny błąd i zostawiłem go za sobą. Drugi wyścig był dla mnie irytujący, głównie z powodu zachowania Borkovica. Cieszę się przynajmniej, że udało mi się dojechać do mety i zaliczyć punkty".

Jose-Maria Lopez:
"Wygranie wyścigu nigdy nie jest łatwe, nawet, jeśli startuje się z pole position. Nie wyobrażacie sobie, jak wielką radość sprawiło mi to zwycięstwo, odniesione po starcie z osiemnastej pozycji. Cały czas starałem się zachować ostrożność, niemniej już na pierwszym zakręcie zyskałem pięć lub sześć miejsc. Na szykanie działy się rzeczy niesamowite, auta wjeżdżały w nią ze wszystkich kierunków i właśnie tam wyprzedziłem Yvana. To okazało się kluczowe dla wyniku, bo w regularnej walce na pewno nie zdołałbym go wyprzedzić. Przez cały wyścig atakowałem, by zyskiwać kolejne miejsca i na szczęście nie natrafiłem w peletonie na nieczyste zagrywki ze strony rywali. Wjazd samochodu bezpieczeństwa na tor na pewno ułatwił mi dogonienie Tiago Monteiro, ale przecież wiadomo, że aby wygrać, prócz własnych zasług trzeba mieć nieco szczęścia".

Wyniki

Wyścig 1:
1. Yvan Muller (Citroen C-Elysee WTCC) 16 okrążeń
2. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee WTCC) +12,727
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +15,026
4. Jose-Maria Lopez (Citroen C-Elysee WTCC) +18,663
5. Rob Huff (Lada Granta 1.6T) +31,393


Najszybsze okrążenie: Muller, 1:43,675

Wyścig 2:
1. Jose-Maria Lopez (Citroen C-Elysee WTCC) 18 okrążeń
2. Yvan Muller (Citroen C-Elysee WTCC) +1,886
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +7,994
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +8,459
5. Medhi Bennani (Honda Civic WTCC) +17,407
6. Sebastien Loeb (Citroen C-Elysee WTCC) +17,924


Najszybsze okrążenie: Lopez, 1:31,468

Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych - klasyfikacja kierowców:
1. Jose-Maria Lopez 85 pkt.
2. Sebastien Loeb 73 pkt.
3. Yvan Muller 65 pkt.
4. Hugo Valente i Gabriele Tarquini 31 pkt.
6. Tiago Monteiro i Tom Chilton 30 pkt
.

Wyścigowe Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych - klasyfikacja producentów:
1. Citroen Total 186 pkt.
2. Honda 103 pkt.
3. Lada 75 pkt.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry