portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Wyścigi | 24 Hours Nurburgring

Drugie w ciągu siedmiu dni zwycięstwo Audi w wyścigu 24h
24-06-2014 | źródło: materiały prasowe

W tydzień po sukcesie w Le Mans załoga Haase, Mamerow, Rast i Winkelhock wygrała 24-godzinny wyścig na torze Nurburgring. Audi R8 LMS ultra ustanowiło nowy rekord toru.



Już wcześniej, w roku 2012, drużyna Ernsta Mosera wygrała wyścig przez "zielone piekło" jadąc sportowym GT3 zbudowanym przez Audi. Przejeżdżając 159 okrążeń, Audi R8 LMS ultra ustanowiło w tym roku nowy rekord toru. Tryumfujący zespół pokonał dokładnie 4035 km i 102 m, zostając tym samym pierwszym w historii Nurburgring zwycięzcą, który przekroczył granicę 4 tysięcy kilometrów.

W tym roku klasyczny już wyścig długodystansowy w Eifel przebiegał niczym thriller. Rozpoczął się bardzo dynamicznie, od początku obfitował w wiele incydentów i co najmniej do wschodu słońca w niedzielę był prawdziwym sprintem. Wtedy, o poranku, fani mogli ujrzeć prawdziwy pojedynek o prowadzenie. Christian Mamerow w Audi z numerem startowym 4 walczył z Mercedesem zespołu Black Falcon. Dzieliły ich zaledwie dziesiętne części sekundy.

Po kilku okrążeniach, na wprowadzenie wyszedł kierowca Audi i wraz ze swoimi kolegami z drużyny Christopherem Haasem, René Rastem i Markusem Winkelhockiem, powoli wypracowywał zwycięstwo, umacniając je w ostatnich ośmiu godzinach wyścigu. Zespół nie miał jednak czasu na wytchnienie: oprócz Audi, pięć innych marek zajmowało czołowe pozycje, a trzy z nich długo trzymały się bardzo blisko siebie.

Na koniec jednak wygrał kwartet kierowców Audi, zyskując 2:59 minuty przewagi.

Drugim samochodem spod znaku czterech pierścieni, który przejechał linię mety, było Audi R8 LMS ultra zespołu Audi race experience. Stratosferyczny skoczek, wielbiciel sportów ekstremalnych, Felix Baumgartner i jego koledzy Frank Biela, Marco Werner i Pierre Kaffer, dotarli do mety na dziewiątej pozycji. Baumgartner może zatem pochwalić się świetnym, wzbudzającym podziw debiutem w długodystansowej imprezie samochodowej.

Twinbusch to trzeci zespół Audi, który znalazł się w najlepszej dziesiątce. Prywatny team w składzie Dennis Busch, Marc Busch, Stefan Landmann, Manuel Lauck, po bezbłędnej jeździe dotarł do mety zaraz za samochodem Audi race experience.

O ile Christopher Haase i Markus Winkelhock już w 2012 roku wchodzili w skład tryumfującego zespołu Audi, dla Christiana Mamerowa i René Rasta było to pierwsze zwycięstwo w Eifel. Wygranej marki z Ingolstadt dopełniły dwa prywatne zespoły jadące Audi, odnoszące sukcesy w swoich klasach. Raeder Motorsport wygrał w klasie SP3T wyprzedzając team LMS Engineering. Oba zespoły zaufały Audi TT RS. W klasie SP4T zwyciężył Besaplast Racing Team, który także zdecydował się na Audi TT RS.

Pecha miała drużyna Phoenix Racing w składzie Marc Basseng, Marcel Fässler, Frank Stippler, Laurens Vanthoor, jadąca Audi R8 LMS ultra z numerem startowym 3. Basseng miał wypadek podczas przyhamowywania przy szykanie Hohenrain, nie odniósł jednak żadnych obrażeń. Pełen zawirowań wyścig mają za sobą również teamy: Prosperia C. Abt Racing, G-Drive Racing oraz druga załoga Audi race experience. Pomimo kary i uszkodzenia opony, Christer Jons, Niclas Kentenich, Christopher Mies i Dominik Schwager z zespołu Prosperia C. Abt Racing zdołali wspiąć się na siódmą pozycję jeszcze przed końcem czternastej godziny wyścigu. Niestety, późniejsza awaria wału napędowego i wymiana skrzyni biegów zepchnęły ich na miejsce numer 62. Mimo przeszkód, finałowo linię mety przejechali na 34. pozycji.

Siostrzany model z numerem 9 także znajdował się już w najlepszej dziesiątce, ale krótko przed północą uszkodzenie opony po stłuczce z innym uczestnikiem wyścigu rozpoczęło serię niefortunnych zdarzeń. W niedzielny poranek, kiedy konieczna okazała się wymiana układu przeniesienia napędu, Alexander Muller, Marco Seefried, Nicki Thiim i Richard Westbrook spadli na 112. miejsce.

Dwie godziny przed zakończeniem wyścigu drużyna zdecydowała się wycofać pojazd. Także G-Drive Racing miał początkowo dobrą lokatę. Belgijski zespół przeskoczył z miejsca siedemnastego w pierwszej połowie wyścigu, na ósme. Niestety, wymiana skrzyni biegów i sterownika ciepła kosztowała team w składzie Nico Muller, Stéphane Ortelli, Roman Rusinov i Edward Sandstrom bardzo dużo czasu. Oznaczało to koniec zmagań w dwudziestej godzinie wyścigu. Audi R8 LMS ultra zespołu Audi race experience z numerem startowym 18, po kilku naprawach spowodowanych wypadkami dotarło do mety na 23. pozycji.

Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing:
"Serdeczne gratulacje dla zwycięzców i gorące podziękowania dla prywatnych zespołów startujących w Audi na torze Nurburgring. W ten weekend mieliśmy okazję podziwiać prawdziwą klasykę wyścigów. Uwidoczniły się tu bowiem wszystkie cechy zmagań długodystansowych: pierwszorzędna technika, świetni kierowcy, dobra strategia i wspólna, zespołowa praca. Cieszę się, że w czasie trzech lat udało nam się zwyciężyć po raz drugi w jednym z najtrudniejszych na świecie wyścigów długodystansowych. Gratulacje także dla naszych klientów startujących w klasie SP3T i SP4T. Ten weekend dla Audi Sport customer racing nie mógł chyba skończyć się większym sukcesem".

Wyniki wyścigu
1. Haase/Mamerow/Rast/Winkelhock (Audi R8 LMS ultra), 159 okrążeń
2. Bleekemolen/Simonsen/Menzel/Arnold (Mercedes), + 2:59 minuty
3. Zehe/Hohenadel/Bastian/Engel (Mercedes) - 2 okrążenia
4. Henzler/Dumbreck/Ragginger/Imperatori (Porsche) - 2 okrążenia
5. Mucke/Turner/Lamy (Aston Martin) - 2 okrążenia
6. Klingmann/Baumann/Hurtgen/Tomczyk (BMW) - 2 okrążenia
7. Primat/Gotz/Heyer/Rehfeld (Mercedes) - 3 okrążenia
8. Stuck/Sandritter/Bruck/Rostek (BMW) - 5 okrążeń
9. Baumgartner/Werner/Biela/Kaffer (Audi R8 LMS ultra) - 6 okrążeń
10. Busch/Busch/Lauck/Landmann (Audi R8 LMS ultra) - 7 okrążeń
23. Frey/Frankenhout/Bastien/Bollrath (Audi R8 LMS ultra) - 15 okrążeń
34. Mies/Jons/Kentenich/Schwager (Audi R8 LMS ultra) - 21 okrążeń
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry