strona główna
Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie
Salon samochodowy
w ostatnim numerze
www.jedz-bezpiecznie.pl
czytaj także
Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny SERWISY

Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Bezpieczeństwo dzieci


Przepisy


Salon samochodowy


Elektromobilność


Testy zderzeniowe EuroNCAP


Akcje przywoławcze do serwisów


Technika


Produkty


Porady


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Sport


Zapowiedzi

Kabriolety Audi A5 i S5
16-12-2008, foto: Audi

Rodzina modeli A5 powiększa się o nadwozie cabrio, w tym w najmocniejszej wersji silnikowej "Sport", czyli S5. Obie wersje trafią do sprzedaży w II kwartale 2009 roku.




Audi A5 Cabriolet to 4 osobowe auto. Jego długość wynosi 4,63 metra długości (rozstaw osi 2,75 m), 1,85 m szerokości i 1,36 m wysokości.

W każdym aucie bez dachu trzeba odpowiednio zapewnić bezpieczeństwo podróżujących nim osób. Do budowy nadwozia tego modelu użyto stali o najwyższej wytrzymałości i odporności na rozciąganie oraz aluminium. Z kolei w przedniej części auta, w progach oraz ramie szyb wbudowano dodatkowe elementy wzmiacniające. Za zagłówkami tylnych siedzeń zastosowano aluminiowe pałąki, które za pomocą sprężyn wypychane są do góry w trakcie dachowania. Dodatkowo ochronę zapewniają przednie i boczne poduszki powietrzne chroniące zarówno klatkę piersiową, jak i głowę siedzących osób.

Przednie zawieszenie oparte jest na pięciowahaczowej osi, której wspornik połączony jest na stałe z podwoziem, natomiast na oś tylną składają się trapezowe wahacze. Rozwiązania te zapewniają autu większą szywność i komfort jazdy.

Kabriolet Audi A5 wyposażono w miękki, składany dach, który opcjonalnie będzie można zamówić z wyciszeniem. Jak deklaruje producent, będzie ono na poziomie odpowiadającym wnętrzu typowej limuzyny. Całkowite złożenie dachu zajmuje 15, zaś rozłożenie 17 sekund, a obie czynności będzie można wykonać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

Złożony dach mieści się z bagażniku i zajmuje jedynie 60 z 380 litrów jego pojemności. Bagażnik można powiększyć - do 750 litrów, poprzez złożenie dzielonych oparć tylnej kanapy. Pomiędzy nimi zastosowano alternatywny otwór do przewożenia dłuższych przedmiotów. Jego wymiary to 70 centymetrów szerokości, zaś odległość od krawędzi bagażnika do oparć przednich foteli wynosi 1,76 metra.

Konstruktorzy Audi starannie dopracowali fotele, które opcjonalnie można pokryć skórą odporną na nagrzewanie się promieniami słonecznymi przy otwartym dachu, a te z tyłu doposażyć w podgrzewanie siedzeń.

Pod maskę A5 cabrio trafiły trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Dwa pierwsze, turbodoładowane TFSI mają pojemność dwóch litrów i moc 180 lub 211 KM. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi (odpowiednio) 8,9 i 7,5 sekundy, prędkość maksymalna 219 i 241 km/h, a średnie zużycie paliwa 7,4 i 6,8 litra na 100 km. Trzeci silnik benzynowy ma 3.2 litra pojemności, 265 KM, przyspiesza w 6,9 sekundy, osiąga prękość maksymalną 264 km/h i zużywa 8,6 l/100 km.

Wśród jednostek wysokoprężnym, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, dostępny jest silnik 2.7 (190 KM) i 3.0 (240 KM). Z pierwszym auto przyspiesza w 8,6 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 230 km/h i spala 6,3 l/100 km. Parametry drugiego to: 6,4 sekundy, 247 km/h i 6,8 l/100 km.

W zależności od wersji silnika i napędu oferowane są trzy rodzaje przekładni: 7-biegowa skrzynia S-tronic z napędem quattro (z podziałem mocy 40% przód i 60% tył), bezstopniowy automat multitronic lub manualna, 6-biegowa skrzynia z napędem na przednią oś.

Zawieszenie Audi drive select - w zależności od wersji wyposażenia - działa w trzech lub czterech trybach. Trzy podstawowe to: komfortowe, średnie i dynamiczne. Tryb dodatkowy to indywidualne dostrojenie własnych preferencji przez kierowcę.

Do seryjnego wyposażenia auta - poza wspomnianymi wcześniej, należą m.in. felgi kół ze stopów lekkich, elektryczne podajniki przednich pasów bezpieczeństwa, trójstrefowa, automatyczna klimatyzacja i elektryczny hamulec postojowy.

Ciekawy rozwiązaniem jest opcjonalny system adaptive light. Łączy on w sobie reflektory ksenonowe "plus" z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Dodatkowo asystent świateł drogowych, w zależności od sytuacji, samoczynnie zmienia światła drogowe na mijania i odwrotnie.

Wśród opcji można znaleźć także servotronic (zmienne w zależności od prędkości jazdy wspomaganie układu kierowniczego), adaptive cruise control (utrzymanie stałej odległości od poprzedzającego pojazdu), Audi side assist (system ułatwiający bezpieczną zmianę pasa ruchu) i Audi lane assist (ostrzeżenie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu) oraz parking system advanced wyposażony w kamerę wsteczną.



S5 to oznaczenie najmocniejszej wersji kabrioletu A5. Auto wyposażono w nowy, turbodoładowany silnik benzynowy V6 3.0 (333 KM) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Osiąga on prędkość maksymalną 250 km/h i przyspiesza do setki w 5,6 sekundy. Do współpracy z nim montowana jest 7-biegowa przekładnia S-tronic.

W tym przypadku auto fabrycznie wyposażono w napęd quattro (z opcjonalnym, sportowym mechanizmem różnicowym) i osadzono na 18 calowych kołach z oponami 245/40, a samo zawieszenie obniżono o 10 mm.

Sportowa wersja wyróżnia się też wieloma szczegółami, jak np. dolne spojlery z przodu i z tyłu, osłona chłodnicy singleframe, czarne zaciski hamulców, elektrycznie regulowane fotele pokryte Alcantarą i skórą oraz wielofunkcyjną, skórzaną sportową kierownicą, zaś szare wskaźniki zegarów na desce rozdzielczej mają białe podświetlenie.

Warning: include(Czytaj_takze,Audi.php): failed to open stream: No such file or directory in /Salon_samochodowy,zapowiedzi,Kabriolety_Audi_A5_i_S5,121608.php on line 161

Warning: include(Czytaj_takze,Audi.php): failed to open stream: No such file or directory in /Salon_samochodowy,zapowiedzi,Kabriolety_Audi_A5_i_S5,121608.php on line 161

Warning: include(): Failed opening 'Czytaj_takze,Audi.php' for inclusion (include_path='.:/:/usr/local/php74/lib/pear') in /Salon_samochodowy,zapowiedzi,Kabriolety_Audi_A5_i_S5,121608.php on line 161


copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry