portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Zapowiedzi | Salon Samochodowy Paryż 2014

Nadchodzi czas premier
11-08-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: Kia, Hyundai, Skoda, Volkswagen

Wakacje w pełni, ale firmy motoryzacyjne nie poprzestają w publikacji zdjęć i informacji o przygotowywanych do debiutu modelach. Naturalnie okazją do ich pokazania będzie jesienny salon samochodowy, który w tym roku zagości w Paryżu.



Kia zapowiada III-generację Sorento. Jeszcze w tym miesiącu auto zadebiutuje w Korei, mieszkańcy Europy muszą poczekać do początku października, czyli rozpoczęcia salonu samochodowego w Paryżu.

Nowe Sorento jest dłuższe o 95 mm (4780 mm) z czego aż 80 mm (2780 mm) przypadło na rozstaw osi. Skorzystają na tym przede wszystkim osoby siedzące na kanapie.



Stylistyka auta pochodzi ze studyjnego modelu Cross GT. Na przodzie króluje trójwymiarowy grill i wydłużone reflektory, z boku - niestety - pomniejszone powierzchnie szyb, z tyłu duży słupek D.

Soon-Nam Lee, wiceprezydent ds. Marketingu Åšwiatowego w Kia Motors Corporation:
"Mimo utrzymania nazwy niezwykle popularnego modelu poprzedniej generacji, trzecia Kia Sorento reprezentuje zupełnie nowy poziom stylistyczny i konstrukcyjny, zaskakując nabywcę awangardowym wyglądem, bogatym wyposażeniem w zakresie funkcjonalności i bezpieczeństwa, obszernością wnętrza, doskonałą charakterystyką jezdną oraz komfortem i przyjemnością prowadzenia".



Choć Kia i Hyundai działają w ramach jednego koncernu, to ten drugi producent przedstawi w Paryżu nowość z zupełnie innego segmentu. Zresztą historia tego modelu zatoczy koło, bo 6 lat temu debiutował on właśnie w stolicy Francji. Mowa o i20, który i tym razem zaprojektowany został w europejskim centrum Hyundaia w Russelsheim.

Oczywiście nowa generacja i20 jest większa. Długość wynosi 4035 mm (+40 mm) przy rozstawie osi 2570 mm (+45 mm). Przedstawiciele firmy już teraz zachwalają większą przestrzeń na nogi osób siedzących zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz 326 litrowy bagażnik.



Na zewnątrz wyróżnia się nową formą grila, przetłoczeniami, lampami opartymi na diodach LED oraz czarnym, błyszczącym słupkiem C.



Bezpośrednim konkurentem i20 będzie również nowa Fabia, do produkcji której przygotowania idą pełną parą. Co prawda pracownicy fabryki w Mlada Boleslav przebywają teraz na wakacjach, ale przerwa wykorzystywana jest do przygotowania lini produkcyjnej. Przy okazji modernizowana jest hala produkcyjna Octavii.

Produkcja Fabii ruszy już pod koniec sierpnia, ale Skoda nadal dawkuje informacje o niej. Wiemy już, że jej masę obniżono o 65 kg, co w połączeniu z jednostkami napędowymi przyniesie około 17 proc. oszczędność w zużyciu paliwa. Każda wyposażona zostanie w system start/stop oraz układ odzyskiwania energii w trakcie hamowania.



Pod maską pojawi się m.in. 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 o mocy 60 KM. Obok niego oferowany będzie turbodoładowany 1.2 110 KM, zaś wśród diesli silnik 1.6 zostanie zastąpiony pojemnością 1.4. Na przyszły rok zapowiadana jest też wersja GreenLine napędzana silnikiem 1.4 TDI 75 KM.



W Paryżu zobaczymy również nowego Passata, którego produkcja ruszy w listopadzie, ale w polskich salonach można składać już zamówienia. Volkswagen także postawił na obniżenie masy, nowe jednostki napędowe, system start/stop i przede wszystkim elementy podnoszące bezpieczeństwo.

Ósma generacja Passata oferowana będzie w nadwoziu sedan oraz kombi (Variant) w trzech poziomach wyposażenia. We wszystkich znajdzie się m.in. Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania przy małych prędkościach, system automatycznego hamowania po kolizji (zapobiegający dalszemu przemieszczaniu się auta) oraz aktywna ochrona podróżujących osób Pre-Crash. Wśród nowości dostępny będzie m.in. asystent jazdy w korkach oraz system zatrzymujący auto w przypadku wykrycia zaśnięcia lub zasłabnięcia kierowcy (Emergency Assist).



Początkowo oferowany będzie jeden silnik benzynowy 1.4 TSI 125 KM oraz dwa wysokoprężne 1.6 TDI 120 KM i 2.0 TDI 150. 190 lub 240 KM (bi-turbo z momentem obrotowym 500 Nm). Ceny zaczynają się od 90 790 złotych, przy czym Volkswagen już zachęca atrakcyjnymi pakietami wyposażenia dodatkowego.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry