portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | Salon Samochodowy Paryďż˝ 2014 | Renault Espace

Ma�a rewolucja
06-10-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Rok temu, po wizycie we Frankfurcie, w�r�d dziesi�ciu propozycji aut przysz�o�ci wyr�nili�my Renault Initiale Paris. Ju� wtedy wiadomo by�o, �e narodzi si� z niego nowy Espace.



czytaj tak�e: WYDARZENIA | 10 propozycji na przysz�o�� pokazanych we Frankfurcie

W tym roku mija 30 lat od jego rynkowego debiutu. Espace wzorowany by� na du�ych, ameryka�skich vanach i mo�na uzna� go za prekursora tego segmentu na Starym Kontynencie. Dzi� jednak pr�no szuka� go na wystawach w salonach sprzeda�y Renault. W cenniku owszem i jest, ale trudno kupi� go od r�ki. Jedn� z jego wa�nych zalet - 7 miejsc - odziedziczy�y mniejsze, ta�sze i ekonomiczniejsze modele, jak chocia�by Grand Scenic. Trzeba wi�c co� w tej sytuacji zrobi�.



Od kilku lat panuje moda na crossovery. W gamie Renault jest ju� jeden taki, Captur (czytaj tak�e: TESTY | Lepiej p�no ni� wcale). Ale powsta� on na bazie Clio (czytaj tak�e: TESTY | To ju� trzecia dekada), st�d jego mo�liwo�ci s� ograniczone. Maj�c za baz� ponad 4,5 metrowego SUV-a mo�na zdzia�a� o wiele wi�cej. Ostatecznie zmieniono niewiele. Dla wersji 5- i 7-osobowej postawiono na jedn� d�ugo�� - 4,85 metra przy rozstawie osi 2,88 m. Poszerzono go do 1,87 m i obni�ono do 1,68 m. Trzeba przyzna�, �e wysz�o zgrabnie. D�ugie, ni�sze i zwarte nadwozie dodaje wizualnie dynamiki.



Projektanci kokpitu postawili na maksymalne zastosowanie elektroniki. Na zestawie zegar�w pojawi� si� cyfrowy wy�wietlacz, a wi�kszo�� przycisk�w przeniesiono na dotykowy ekran w �rodkowej cz�ci deski. Tak naprawd� to tablet (o przek�tnej 8,7 cala), w kt�rym - znany z innych modeli Renault - system R-Link debiutuje w wersji 2@.

Nowy Espace zachowuje zalety poprzednich generacji, a wi�c pe�nowymiarowe fotele w 3 rz�dzie. Producent daje przy tym mo�liwo�� z�o�enia opar� - tak�e w 2 rz�dzie - na p�asko, co powi�ksza przestrze� �adunkow� do 2040 litr�w. Uk�ad elektroniczny zapewnia sterowanie fotelami, ustawienie ka�dego z nich mo�na wpisa� do pami�ci.

Standardowo baga�nik wersji 5-osobowej mierzy 660 litr�w. Bezdotykowe otwarcie tylnej klapy umo�liwia czujnik schowany pod zderzakiem, kolejny reaguje na przeszkody znajduj�ce si� nad samochodem. K�t otwarcia klapy mo�e dopasowa� si� do wysoko�ci sufitu w gara�u podziemnym.

W zakresie bezpiecze�stwa dzieci wyr�niamy ju� dzi� mo�liwo�� zamontowania fotelika typu Isofix na �rodkowym fotelu w 2 rz�dzie.

Espace wyr�nia si� jeszcze jednym, bardzo przydatnym w praktyce rozwi�zaniem. To system 4Control, czyli 4 k� skr�tnych. W zale�no�ci od przyczepno�ci i pr�dko�ci wszystkie ko�a mog� skr�ca� w t� sam� stron� lub tylne kontrowa�. O wp�ywie tego na stabilno�� toru jazdy - w okresie zimowym - mieli�my ju� okazj� przekona� si� w Lagunie coupe.

Dodatkowo mo�emy wybra� jeden z pi�ciu tryb�w jazdy - eko, komfort, neutralny, sport i indywidualny. Pojawia si� te� system Easy Park Assist, czyli automatyczne parkowanie r�wnoleg�e, prostopad�e lub sko�ne.

Nap�d stanowi� 3 nowe jednostki. Silnik benzynowy 1.6 Energy TCe 200 KM wsp�dzia�a z 7-stopniow� przek�adni� EDC. Turbodo�adowany wysokopr�ny o pojemno�ci 1.6 litra oferowany jest z moc� 130 KM (6-biegowa skrzynia manualna) i 160 KM (EDC o 6-prze�o�eniach). Wszystkie dzia�aj� w systemie start/stop.



Nowy Espace pojawi si� w polskich salonach wiosn��przysz�ego roku.



Paryskie stoisko Renault wype�ni�y niemal w ca�o�ci modele Espace'a. Niemniej du�ym zainteresowaniem cieszy� si� koncept o nazwie Eolab (o nim napiszemy osobno). Nieco na uboczu sta�o nowe #Twingo. Hashtag postawiony przed nazw� nie by� przypadkowy. Na jego pok�adzie debiutuje rozbudowany system R-Link Evolution, kt�ry pozwala na dost�p do us�ug on-line. Alternatyw� dla niego jest pod��czenie smartfona z wgran� aplikacj� R&GO.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry