portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 85. Salon Samochodowy w Genewie | Renault Kadjar

Zadatki na hit sprzeda�y
06-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Renault zaskakuj�co d�ugo opiera�o si� motoryzacyjnym trendom. Wreszcie zdecydowa�o na wprowadzenie do oferty ma�ego crossovera, teraz nadszed� czas na dojrza�e auto.



Pierwszym krokiem w tym kierunku by� Captur (czytaj tak�e: TESTY | Lepiej p�no ni� wcale) zbudowany na bazie Clio. Obecnie to trzeci z ciesz�cych si� zainteresowaniem Polak�w model Renault. Debiutuj�cy w Genewie Kadjar nawi�zuje do jego wygl�du, ale jest zdecydowanie wi�kszy. Patrz�c na alians francuz�w z Nissanem, jego odpowiednikiem jest Qashqai. Maj�c takie koniugacje, nowe Renault z g�ry skazane jest na sukces.



Kadjar (czytaj Kad�ar) ma 4450 mm d�ugo�ci, 1840 mm szeroko�ci i 1600 mm wysoko�ci. Jego zalety to przede wszystkim za��czany nap�d na obie osie. Ustawienie Auto monitoruje przyczepno�� wszystkich k� i w zale�no�ci od potrzeb mo�e przenie�� na ty� do 50 proc. mocy. Prze��czenie na Lock aktywne jest do pr�dko�ci 40 km/h i rozk�ada po r�wno moc na prz�d i ty�. Dodatkowo w autach z nap�dem na jedn� o� mo�e by� zamontowany system Extended Grip wspieraj�cy kierowc� podczas jazdy po �niegu, b�ocie lub piachu.

Dla os�b wykorzystuj�cych to auto w terenie wa�ny b�dzie jego prze�wit (190 mm) oraz k�t natarcia (18 stopni) i zej�cia (25 stopni). Do tego dochodz� liczne os�ony chroni�ce przed uszkodzeniem podwozie oraz lakier nadwozia. Do baga�nika, o pojemno�ci 472 litr�w, zmie�cimy sporo rzeczy.



Centrum dowodzenia systemami pok�adowymi auta umieszczono w systemie R-Link 2. Do sterowania nimi s�u�y 7-calowy ekran dotykowy. Ca�o�� mo�na pod��czy� do internetu, co pozwala pobiera� dodatkowe aplikacje umieszczone w dedykowanym sklepie. Jedn� z nowo�ci b�d� modu�y skierowane do zarz�dc�w flot firmowych samochod�w.

W zale�no�ci od wersji wyposa�enia montowany jest asystent pasa ruchu, monitorowania martwego pola w lusterkach, rozpoznawania znak�w drogowych oraz automatycznego parkowania prostopad�ego, r�wnoleg�ego i pod skosem.

Gam� jednostek nap�dowych tworz� silniki Energy. Benzynowy Tce, turbodo�adowany, ma pojemno�� 1.2 litra i dysponuje moc� 130 koni mechanicznych. Wysokopr�ny 1.5 dCi to ju� klasyka i - jak si� wielokrotnie przekonywali�my podczas test�w - jednej z najoszcz�dniejszych silnik�w na rynku. Do wyboru b�dzie 110 lub 130 KM. W zale�no�ci od nap�du montowana b�dzie 6-biegowa skrzynia manualna lub przek�adnia EDC.



Renault Kadjar trafi do sprzeda�y w po�owie roku.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry