portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Prezentacje | 85. Salon Samochodowy w Genewie | Hyundai Tucson

Powr�t do korzeni
05-03-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

Hyundai Tucson obecny jest na rynku od ponad dekady. Przy wprowadzaniu II-generacji zmieniono jego nazw� na ix35, by w kolejnej powr�ci� do pierwotnej.



Niedawno mieli�my okazj� testowa� ix35 (czytaj tak�e: TESTY | Po�egnanie), kt�ry w tym roku jest najcz�ciej wybieranym modelem Hyundaia w Polsce. Czy tak b�dzie w nast�pnych miesi�cach? Debiutuj�cy w Genewie nast�pca trafi do sprzeda�y dopiero po wakacjach. Jego produkcja przeznaczona na rynek europejski odbywa� si� b�dzie w Czechach.



Tucson mierzy 4475 mm d�ugo�ci przy rozstawie osi 2670 mm i 1850 mm szeroko�ci. W por�wnaniu do ix35 ur�s�, przy czym obni�ono go do 1645 mm. Standardowa przestrze� baga�owa wynosi 513 litr�w.

Projekt auta powsta� w Korei, USA i Niemczech, a nad ca�o�ci� czuwa� Peter Schreyer. To jego pierwszy model Hyundaia, wcze�niej wsp�pracowa� m.in. przy Audi TT i Volkswagenie New Beetle oraz dla siostrzanych Kii - Venga, Sorento i Sportage (odpowiednik Tucsona).

Pocz�wszy od nowego Tucsona do modeli Hyundaia trafi nawigacja firmy TomTom. Nabywcy aut b�d� mieli bezp�atn� aktualizacj� map przez okres 7 lat. W�r�d dost�pnych modu��w b�d� informacje o nat�eniu ruchu przekazywane w czasie rzeczywistym.



Tucson zosta� wyposa�ony w system wyhamowuj�cy auto zar�wno przed innym pojazdem (przy niskich i wysokich pr�dko�ciach), jak i przed pieszym lub rowerzyst�. Je�li jednak dojdzie do tego dodatkow� ochron� stanowi aktywna maska silnika.

A pod ni� trafi silnik benzynowy 1.6 GDI o mocy 136 koni mechanicznych oraz nowy, turbodo�adowany 1.6 T-GDI 176 KM, kt�ry zast�pi oferowany dzi� 2.0 166 KM. W�r�d jednostek wysokopr�nych bez zmian, czyli 1.7 115 KM oraz 2.0 136 lub 184 KM. Nowy silnik T-GDI wsp�pracowa� b�dzie z dwusprz�g�ow� skrzyni� DCT o 7-prze�o�eniach.

W przypadku skrzy� automatycznych - jest jeszcze tradycyjna o 6-prze�o�eniach - kierowca b�dzie mia� wyb�r pomi�dzy trybem jazdy normalnym i sportowym. Ta nowo�� okre�lana jest przez producenta jako DMS (Drive Mode Select).

Tak jak obecnie modele z najmocniejszymi silnikami oferowane b�d� z nap�dem na wszystkie ko�a. W trybie auto do 40 proc. mocy trafi na ty�, po zablokowaniu roz�o�y si� proporcjonalnie na obie osie.



Obok wersji produkcyjnych prezentowane s� odmiany z alternatywnym �r�d�em nap�du. Tucson Hybrid 48V to jeszcze zapowied� po��czenia dwulitrowego silnika diesla z elektrycznym o ��cznej mocy 150 KM. W drugim przypadku, Plug-In Hybrid, jest to kombinacja mniejszej jednostki wysokopr�nej 1.7, ale dysponuj�cej moc� 183 KM.
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry