portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
WYDARZENIA | Kia EV9 w podwójnej koronie World Car Awards
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
SALON SAMOCHODOWY
Premiery | BMW serii 4 Gran Coupe

Praktyczniejsza radość z jazdy
09-06-2014 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

BMW serii 4 to obecnie jeden z najładniejszych modeli tej marki. Ale, jak dla mnie, miał podstawową wadę - jedną parę drzwi.



Wszystko zmienia się za sprawą wersji Gran Coupe. Przy zachowaniu długości (4638 mm) i rozstawu osi (2810 mm) otrzymujemy 5-drzwiowe (producent twierdzi, że są tylko 4) auto z większym (480 litrów) bagażnikiem. Dodatkowa przestrzeń podniosła auto do 1389 mm.

Dla komfortu osób siedzących z tyłu wydłużono (o 112 mm) linię dachu. BMW zachowuje przy tym właściwe dla tej klasy aut proporcje. Choć na kanapie przewidziano 3 miejsca, to osobne fotele sugerują co innego. Na życzenie oparcia mogą być dzielone (40:20:40), co pozwala na powiększenie przestrzeni bagażowej do 1300 litrów.

Na pierwszy rzut oka seria 4 charakteryzuje się długim przodem, przez co cofnięta jest kabina pasażerska i krótkim tyłem. W rzeczywistości to zwis z tyłu jest tym dłuższym. Na wyróżnienie zasługują boczne szyby, które pozbawiono ramek. Przy otwieraniu drzwi nieznacznie opuszczają się do dołu, a po zamknięciu wsuwają w szczelinę pomiędzy uszczelkami.



Gran Coupe dostępne jest w 3 podstawowych wersjach wyposażenia: Sport, Modern i Luxury. Jest też pakiet M Sport, a klienci z zasobniejszym portfelem mają większą swobodę konfiguracji poprzez program Individual.

A i bez tego jest w czym wybierać. Na liście wyposażenia znajduje się m.in. kolorowy wyświetlacz Head-Up, asystent jazdy wykrywający pieszych znajdujących się przed autem, inteligentne reflektory oparte na diodach LED oraz unowocześniony ogranicznik prędkości. Właściciele smartfonów mogą zintegrować go z komputerem pokładowym poprzez dedykowane aplikacje BMW.

Najmniejsze silniki benzynowe mają po 4 cylindry, 2 litry pojemności oraz moc 184 lub 245 koni mechanicznych. Topowa, 6-rzędowa, jednostka ma 3 litry i 306 KM. Z kolei wśród wysokoprężnych znajdują się także 4-cylindrowe i 2 litrowe jednostki dysponujące 143 lub 184 KM. Jak zapewnia producent wszystkie, dzięki technologii TwinPower Turbo zachowują właściwe proporcje pomiędzy dynamiką, a zużyciem paliwa. Do tego dochodzi technologia EfficientDynamics i tryb jazdy Eco Pro.


Wśród skrzyń jest 6-biegowa manualna lub - opcjonalna - automatyczna o 8-przełożeniach Steptronic bądź Steptronic Sport (z łopatkami do zmiany umieszczonymi przy kierownicy). Dodatkowo modele 428i i 420d oferowane są z napędem na cztery koła xDrive.



BMW serii 4 Gran Coupe kosztuje od 162 do 234 tys. złotych. Za pakiet M Sport dopłacić trzeba min. 15 tys. złotych.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry