portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
POLSKIE DROGI | Droga ekspresowa S11 wydłuży się o kolejne kilometry
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - foteliki i wózki
TESTY | Dziecko w Kii EV6 - wyposażenie samochodu

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
Cenniki i specyfikacje | Citroen

Francuska rewolucja
03-06-2015 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum

W okresie stycze�-maj 2015 roku �aden nowy model Citroena nie znalaz� si� w polskim zestawieniu TOP 50. Czy zmieni to wprowadzona w�a�nie strategia obni�enia cen?



Od kilku miesi�cy trwa przemeblowanie w Grupie PSA, kt�re rozpocz�o si� od ��czenia r�nych dzia��w Citroena i Peugeota. Z tej pierwszej wyodr�bniono te� now� mark� DS, dla kt�rej w�a�nie przebudowano firmowy salon w Warszawie. Kolejny krokiem jest zmiana, od 1 czerwca, polityki handlowej. Oparto j� na trzech za�o�eniach - ni�szych cenach (Smart), uproszczeniu oferty (Human) i wprowadzeniu nowej wersji wyposa�enia More Life (Optimistic). Wszystko to pod has�em reklamowym "Bardzo polubicie nasze nowe ceny".

Zacznijmy w�a�nie od cen, kt�ra w Polsce jest jednym z kluczowych kryteri�w wyboru. Jej rola ro�nie w przypadku zakupu samochodu, kt�ry cz�sto dokonywany jest na kredyt. Producenci ju� dawno wprowadzili w�asne mechanizmy finansowania, a gdy to nie wystarcza�o szukano pretekst�w do promocji, czyli schodzenia w w�asnej mar�y.

Jak podkre�la� na konferencji prasowej dyrektor marki Citroen w Polsce, Jacek Trojanowski, takie zabiegi s� zmianami czysto kosmetycznymi, obni�ki wynosi�y po jeden, dwa tysi�ce z�otych, a wszystko po to, aby klient cho� chcia� zajrze� do salonu. Ponadto cena bazowa auta ju� dawno przesta�a obowi�zywa�, dzi� jest ona punktem wyj�cia do negocjacji ze sprzedawc�.

W tej sytuacji Citroen postanowi� urealni� ceny, czyli sprowadzi� je do faktycznego poziomu sprzeda�y. W przypadku ma�ych i popularnych aut jest to a� 20-25 procent. Dla przyk�adu C3 Picasso w topowej wersji wyposa�enia Exclusive z silnikiem benzynowym PureTech 110 KM stania�o o 18 tys. z�otych. Ale ju� C4 Cactus w bazowej wersji Life i silnikiem PureTech 82 KM tylko o 5 tys. z�otych.

My�l�c teraz o zakupie Citroena trzeba pami�ta�, �e w zamian z oferty znikaj� wszelkie rabaty i promocje.

Druga zmiana sprowadza si� do redukcji dost�pnych konfiguracji samochod�w osobowych. Wed�ug Citroena by�o ich 102, obecnie jest 63. Najmniejszym modelem w polskich salonach jest C3 i C3 Picasso, dalej C4 Cactus, C-Elysee, C4, C4 Picasso i Grand, C5 - w tym kombi, i na ko�cu pasa�erskie wersje Berlingo i Jumpy. Nie ma wi�c, ani wprowadzonego niedawno miejskiego C1, ani podwy�szonego C4 Aircross. W efekcie oferta ma by� prosta i przejrzysta.

Redukcj� oferty ma kompensowa� nowy poziom wyposa�enia More Life. Jak zapewnia Citroen to zbi�r element�w najcz�ciej wybieranych przez polskich klient�w. Prawie zawsze More Life stanowi przedostatni� wersj� wyposa�enia, wyj�tkiem jest C3 Picasso, gdzie w�r�d 2 opcji, jest t� bazow�.

Co daje More Life? W przypadku C3 to ko�o kierownicy pokryte sk�r�, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja automatyczna, zestaw audio z 7-calowym ekranem dotykowym, czujniki parkowania ty�em oraz wy�sze opony. Citroen C3 z silnikiem 1.2 PureTech 82 KM w wersji Seduction kosztuje 44 900 z�, w More Life 48 900 z�, za� w Exclusive 51 900 z�.



Korzystniejsze, z naszego punktu widzenia, opcje otrzymujemy w Grand C4 Picasso. Producent dok�ada m.in. aktywne pasy bezpiecze�stwa (same doci�gaj� si� po ruszeniu auta), aktywny tempomat, sygnalizacj� niezamierzonej zmiany pasa ruchu czy pakiet czujnik�w parkowania prz�d/ty�. Cenowo tak�e mo�na zestawi� 3 (z 4) wersji wyposa�enia z silnikiem 1.2 PureTech 130 KM. Seduction kosztuje 79 900, More Life 86 900, a Exclusive 96 900 z�otych.

Oczywi�cie wersja More Life nie jest dost�pna z ka�d� jednostk� nap�dow�. Prawie wszystkie silniki benzynowe to 1.2 PureTech, za� wysokopr�ne to 1.6 lub 2.0 BlueHDi. Spe�niaj� one norm� emisji spalin Euro 6, co jak podkre�la� dyrektor Jacek Trojanowski, nie wp�yn�o na ustalanie nowych cen.

Co ciekawe, nie tylko wersja More Life powsta�a z my�l� o polskich kliencie. Jeste�my tak�e pierwszym krajem, w kt�rym Citroen wprowadza now� polityk� cenow�. Zapewne prze�o�y si� to na sprzeda�, a je�li eksperyment si� powiedzie, zostanie przeniesiony na inne rynki.

Mieszczuch z genami minivana

C3 Picasso | Niemalej�ca popularno�� minivan�w zach�ca ich producent�w do rozwijania tego segmentu. St�d te� pomys� na ma�e, ale funkcjonalne auto rodzinne stworzone g��wnie do jazdy po mie�cie.

Zadatek na rodzinny autobus

Grand C4 Picasso | Wczesn� wiosn� model ten dos�ownie na kilka chwil zago�ci� w naszej redakcji. Ju� po wst�pnych ogl�dzinach jego wn�trza wiedzieli�my, �e to jest to!

Jedyne kombi, jedyna limuzyna

C5 Tourer | Obecnie w gamie Citroena jest tylko jeden model w nadwoziu kombi. To C5 Tourer, kt�ry pod nieobecno�� C6, pe�ni te� rol� flagowej limuzyny.

Magia nazwy

C-Elysee | Pola Elizejskie to reprezentacyjna aleja Pary�a, przy kt�rej znajduje si� m.in. flagowy salon Citroena. Czy�by model C-Elysee nawi�zywa� to obu fakt�w?

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry