portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Paryż 2012 - Honda

Zwykłe rzeczy, które cieszą
04-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Zaprezentowana w Paryżu nowa Honda CR-V trafi do sprzedaży pod koniec tego roku. Nie mieliśmy jeszcze okazji nią pojeździć, jednak kilka pobieżnych spojrzeń wystarczyło, aby wywołać zachwyt!



Skoro zajmujemy się bezpieczeństwem, to też i pod tym kątem rozpoczynamy jego ocenę. Statycznie można sprawdzić, jak producent auta zadbał o bezpieczeństwo najmłodszych pasażerów. W nowym CR-V już po zajęciu miejsca za kierownicą uwagę zwróciło dodatkowe lusterko ułatwiające obserwację siedzących z tyłu dzieci. To nadal rzadko spotykany u innych element, a już w Hondzie zupełna nowość.



CR-V wyposażony jest oczywiście w komplet poduszek powietrznych, zaś przednią pasażera można dezaktywować. Dzięki tej funkcji możemy ustawić na przednim miejscu fotelik dziecka tyłem do kierunku jazdy. Z reguły o konieczności jej wyłączenia przypomina naklejka umieszczona na osłonach przeciwsłonecznych pasażera. W tym przypadku standardowy tekst - nie zawsze po polsku - zastąpiło pismo obrazkowe. Niby nic nowego, ale przekaz jest i bardzo dobrze widoczny i dla wszystkich zrozumiały.



Jako, że jest to SUV, to na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem. I tutaj Honda znów pozytywnie zaskakuje. Jedno dodatkowe mocowanie dla fotelików typu Isofix pozwala na wpięcie go na środkowym miejscu. Część ekspertów wskazuje takie rozwiązanie za najbezpieczniejsze dla dziecka, a ono samo będzie zadowolone z możliwości obserwacji drogi przez przednią szybę. Oczywiście mocowania Isofix dostępne są i na skrajnych miejscach kanapy.



Ale to nie wszystko. Dla każdego z ustawień fotelika dostępny jest dodatkowy punkt mocowania, tzw. top tether. Umieszczo go w rzadko spotykany sposób - nie z tyłu oparć kanapy czy podłodze bagażnika - ale wysoko nad głowami, tuż przy zawiasach klapy. Ułatwi to zdecydowanie zakotwiczenie i porządne ściągnięcie pasa mocującującego, choć po części i przysłono kierownicy widoczność w lusterku wstecznym.



Nie znamy jeszcze dokładnej listy wyposażenia nowego CR-V, jednak liczymy, że większość z tych elementów znajdzie się w standardzie. No może poza dodatkowym lusterkiem wstecznym, za które przyjdzie dopłacić, ale ten kto podróżuje z dziećmi wie, że będzie warto.


czytaj także:
· Pierwsza jazda w IV pokoleniu 24-10-2012
· Czy CR-V z napÄ™dem 2WD bÄ™dzie hitem sprzedaży? 23-10-2012
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry