portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PREZENTACJE
Nowe BMW serii 3

Trzy razy trzy
01-02-2012 | tekst: Klaudiusz Madeja | foto: archiwum i BMW

Ostatniego dnia stycznia zaplanowano polską premierę nowej limuzyny BMW serii 3. O tym, jak ważny jest to model dla monachijskiego koncernu świadczy 30-procentowy udział w całej sprzedaży.



Nowa "trójka" została zaprojektowana w trzech liniach stylistycznych: Sport Line, Luxury Line oraz Modern Line. Odmiana Sport wyróżnia się m.in. czarnymi elementami lakierowanymi na wysoki połysk, sportowymi fotelami, kierownicą i czerwonymi wykończeniami tapicerki oraz zegarów. Ma to podkreślać dynamiczny wygląd. Linia Luxury odznacza się z kolei chromowanymi elementami nadającymi jej elegancji i luksusu, podobnie jak inne użyte w niej wykończenia. W Luxury Line dominuje satynowe aluminium, co ma podkreślać nowoczesny charakter tej odmiany.



Wymiary szóstej generacji modelu są większe w porównaniu do poprzednika: rozstaw kół (z przodu + 37 mm, z tyłu + 47 mm), długość (+ 93 mm) i rozstaw osi (+ 50 mm). Dzięki temu powiększeniu uległa przestrzeń wewnętrzna, szczególnie dla pasażerów siedzących z tyłu. Także bagażnik, jak na samochód tej klasy, jest bardzo obszerny.

Do wyboru są cztery oszczędne i dynamiczne jednostki napędowe. Wszystkie wyposażone w nowoczesną technologię BMW Twin Power Turbo. Dwa benzynowe 4-cylindrowe pojemności 2,0 mocy 184 i 245 KM (320i ; 328i), benzynowy 6-cylindrowy 3,0 mocy 306 KM (335i) oraz diesel 2,0 o mocy odpowiednio 116, 143, 163 i 184 KM (316d, 318d, 320d Effiicient Dynamics, 320d). BMW jako pierwszy producent oferuje opcjonalnie, zamiast 6-biegowej manualnej, ośmiostopniową skrzynię automatyczną w segmencie klasy średniej premium. Jest ona dostępna w zestawieniu ze wszystkimi silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi i standardowo wyposażona w funkcję Auto Start Stop. Wg producenta zużycie paliwa w cyklu mieszanym dla silników benzynowych powinno się zawierać w przedziale od 6,2 (320i) do 7,9 (335i) l/100 km, zaś dla diesli od 4,1 do 4,6 l/100 km.

Do redukcji zużycia paliwa przyczyniają się: odzysk energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu, sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z zapotrzebowaniem i odprzęgana sprężarka klimatyzacji. Ponadto przełącznik właściwości jezdnych, oprócz ustawień Comfort, Sport i Sport+, oferuje we wszystkich modelach dodatkowy tryb Eco Pro. Pomaga on kierowcy dostosować sposób jazdy do poziomu optymalnego pod względem zużycia paliwa, zapewniając tym samym większy zasięg.



Jak przystało na współczesny samochód klasy premium seria 3 oferuje BMW ConnectedDrive z asystentem parkowania, Surround View (widok dookólny), aktywnym tempomatem z funkcją Stop&Go i Speed Limit Info wraz ze wskazaniem zakazu wyprzedzania oraz informacjami o sytuacji na drogach (RTTI) z transmisją danych w czasie rzeczywistym. Wkładając aktywną kartę SIM użytkownik otrzymuje dostęp do sieci internetowej, a ogrom dostępnych funkcji sprawia, że pojazd może stać się mobilnym biurem.



Standardowo "trójka" jest wyposażona w poduszki przednie i boczne dla kierowcy i pasażera oraz poduszki chroniące głowę dla obu rzędów foteli. Wszystkie są wyposażone w trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa, które po stronie kierowcy i pasażera z przodu mają dodatkowo napinacze i ograniczniki siły naciągu. W standardzie znajduje się mocowanie fotelików dziecięcych na tylnych siedzeniach. Z przodu nowe BMW serii 3 wyposażone jest w różne detale ochrony pieszych. Pomiędzy mocowaniem i poszyciem zderzaka znajduje się element pochłaniający, ograniczający obrażenia w przypadku uderzenia w nogi.

Oprócz tego maska silnika zawiera elementy odkształcalne, które w zdefiniowany sposób przejmują energię zderzenia. Innymi urządzeniem podnoszącym bezpieczeństwo jest układ DSC obejmujący ABS, system automatycznej kontroli stabilności (ASC), tryb dynamicznej kontroli trakcji (DTC), układ dynamicznej regulacji hamulców (DBC) oraz system kontroli hamowania na zakrętach (CBC). Ponadto dostępny jest asystent ruszania, funkcja suszenia tarcz hamulcowych oraz elektroniczna funkcja blokowania mechanizmu różnicowego osi tylnej, aktywowana poprzez wyłączenie trybu DSC.


Pierwsze wrażenia - BMW 3

Pomiędzy jedynką, a piątką
29-10-2012, tekst: Maciej Kalisz, foto: archiwum

Seria 3 to zaledwie drugi w kolejności model osobowy w ofercie BMW. Jednak pod względem wielkości, wyposażenia, komfortu i technologii awansuje od razu do klasy wyższej.

czytaj dalej>>

Tradycyjnie w BMW, lista dostępnych opcji jest bardzo długa. Podstawowe wersje kosztują w zaokrągleniu odpowiednio: 135 (320i); 153 (328i); 208 (335i) tys. zł oraz 131 (316d); 136 (318d); 147 (320d i 320d ED) tys. zł i zawierają pakiet serwisowy na 5 lat lub 100 tys. km przebiegu. Obejmuje on koszty serwisowania samochodu oraz przeglądów, wliczając w to oryginalne części BMW, olej oraz robociznę. W skład pakietu wchodzą następujące czynności: wymiana oleju (bez uzupełniania), serwis/wymiana filtra powietrza, filtra przeciwpyłkowego, świec zapłonowych, płynu hamulcowego, konrola pojazdu i przegląd standardowy zgodnie z książką serwisową.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry