portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PORADY
Eksploatacja

W trosce o właściwy stan techniczny pojazdu
20-08-2007 | rozmawiał: Maciej Kalisz | foto: AD Polska

Rozmowa z Markiem KitÄ…, dyrektorem ds rozwoju Sieci AD Serwis.


Stan polskich dróg negatywnie wpływa na stan techniczny samochodu. Powstające m.in. luzy w zawieszeniu przyspieszają zużycie się opon.

AD Polska to nie tylko dystrybucja części zamiennych, ale także sieć serwisów samochodowych. Jakich napraw można w nich dokonać?

Jedną z kluczowych koncepcji realizowanych przez AD Polska jest budowa i rozwój Sieci AD Serwis. Członkami Sieci są serwisy samochodowe specjalizujące się w naprawach pojazdów osobowych do 3,5 tony. Właścicielami serwisów są przedsiębiorcy mający pełną świadomość zasad konkurencji, reguł wolnego rynku i oczekiwań Klientów. W związku z tym faktem dążą oni do zapewnienia swoim. Klientom kompleksowej obsługi pojazdów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej kultury technicznej.

W Sieci AD możliwe jest dokonanie napraw mechanicznych układu zawieszenia, układu hamulcowego, układu kierowniczego, przeniesienia napędu, układu wydechowego. Ponadto wykonujemy naprawy elektromechaniczne, karoseryjne, serwis ogumienia. Prowadzimy sprzedaż opon i wykonujemy przeglądy techniczne.

Przyjmiecie więc do serwisu dowolny model każdej marki?

Tak, naprawiamy samochody wszystkich marek. Wykwalifikowana kadra mechaników, dysponująca najnowocześniejszymi narzędziami i urządzeniami diagnostycznymi, ambitnie stawia czoło wszelkim wyzwaniom.

Minął już czas, gdy każdy samochód można było naprawić w pierwszym lepszym warsztacie mechanicznym. Obecnie obsługa samochodu przez jego właściciela sprowadza się do uzupełniania stanu paliwa, czy zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. Jakie warunki musi spełniać współczesny warsztat, aby móc zagwarantować odpowiednią jakość usługi?

Poruszył Pan bardzo istotne zagadnienie, zwłaszcza w świetle zaawansowanych technologii stosowanych przez producentów samochodów. Na przestrzeni ostatnich kilku lat istotnie zmieniła się struktura parku samochodowego, a tym samym sposób obsługi i naprawy pojazdów.

W odpowiedzi na Pana pytanie mógłbym wymienić długą listę niezbędnego profesjonalnego wyposażenia warsztatowego. Dla laika, wyglądającego niepozornie lecz stanowiącego wartość setek tysięcy złotych. Jednak poważne inwestycje w odpowiedni sprzęt to nie wszystko.

Równie istotne jest posiadanie i umiejętne korzystanie z szeroko pojętej wiedzy technicznej. Dzięki niej znana jest zasada funkcjonowania danego układu czy podzespołu, możliwe jest dokonanie właściwej identyfikacji przyczyny awarii oraz odpowiedni dobór części wykonanie naprawy.

Zapewnienie kulturalnej i komfortowej obsługi oraz budowa właściwych relacji z Klientem, stanowią dopełnienie powyższych zagadnień technicznych.

Na bazie jakich części dokonywane są naprawy i czy udzielana jest na nie, jak i na samą usługę gwarancja?

Pragnę przypomnieć, iż do budowy nowych samochodów jedynie 20 proc. Komponentów produkują zakłady powiązane z producentami aut, natomiast pozostałe 80 proc. komponentów pochodzi z fabryk niezależnych. Nasza szeroka oferta handlowa i jej strategiczne pozycjonowanie uwzględnia zasobność portfela każdego Klienta. Posiadamy części oryginalne, części o jakości tożsamej z oryginalnymi, a także części alternatywne, solidnej jakości i zarazem nieco tańsze. Zarówno na części, jak i na usługi wykonywane w Sieci AD Serwis, udzielana jest gwarancja.


Rodzaj i jakość części karoseryjnych stosowanych do naprawy zależy zwykle od zakresu wykupionej polisy oraz wieku auta.Dla obniżenia kosztów naprawy zamontować można tzw. zamienniki oryginalnych części.

Sieć warsztatów AD działa w całej Europie. Czy w innych krajach honorowane są naprawy dokonywane w Polsce i odwrotnie?

Oczywiście tak! Sieć AD Serwis jest integralną strukturą obejmującą swym zasięgiem 15 krajów europejskich i liczącą ponad 4000 placówek serwisowych. Zobowiązania wynikające z międzynarodowej gwarancji uznawane są we wszystkich krajach członkowskich i tym samym w każdym Serwisie AD.

Mając za sobą własną sieć dystrybucji części zamiennych macie zapewniony do nich stały dostęp, co zapewnie przekłada się na czas dokonania naprawy. Ale czy ten sam atut przekłada się na finansowe korzyści dla klienta w postaci niższej ceny w odniesieniu np. do naprawy w niezrzeszonym w sieci serwisie?

Mamy pełną świadomość, iż o wyborze miejsca naprawy samochodu decyduje wiele czynników, między innymi: jakość, cena, czas. Sieć AD Serwis proponuje swoim Klientom korzystanie z międzynarodowej gwarancji, uczestnictwo w licznych akcjach promocyjnych, korzystanie z atrakcyjnych programów rabatowych. Podsumowując, proponujemy konkurencyjny poziom cen w połączeniu z wysokim poziomem technicznym. O atrakcyjności naszej oferty świadczy współpraca z wymagającymi Klientami instytucjonalnymi, jakimi są firmy posiadające duże floty samochodowe.

Właściciele starszych samochodów, w których upłynął już fabryczny okres gwarancji często rezygnują z obowiązkowych przeglądów serwisowych. Dopiero, gdy samochód ulegnie awarii zjawiają się w takim jak wasz warsztacie. Na ile udaje się wam wtedy ocenić stan techniczny całego auta i przekonać jego właściciela do dokonania niezbędnych napraw, czyli w jego mniemaniu poniesienia dodatkowych i niechcianych kosztów?

Sieć AD Serwis od początku swego funkcjonowania miała stanowić alternatywę dla sieci powiązanych z producentami samochodów. Wprowadzenie w Polsce ustawy GVO, nowych unijnych regulacji prawnych dotyczących usług serwisowych i klasyfikacji części, przyczyniło się do liberalizacji rynku w sektorze usług motoryzacyjnych.

Dzięki temu, w Sieci AD możemy przeprowadzić obsługę okresową każdego pojazdu i dokonać naprawy zgodnie z technologią naprawy zalecaną przez producentów samochodów z zastosowaniem części oryginalnych.

Natomiast proces przejęcia parku samochodowego, o którym Pan wspomina już się rozpoczął. Dzieje się tak za sprawą obiektywnej kalkulacji finansowej. Naprawa samochodu w Serwisie AD jest znacznie tańsza niż w autoryzowanym przez producenta pojazdu warsztacie i co równie istotne, z zachowaniem wysokiego standardu technicznego.

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, komputerowych technologii diagnostyczno - naprawczych i wykwalifikowanej kadry mechaników, systematycznie podnoszącej swoje kwalifikacje, jesteśmy w stanie dokonać właściwej oceny stanu technicznego pojazdu.

Jeżeli nie budzi on żadnych zastrzeżeń, pozostaje pogratulować Klientowi wzorcowo utrzymanego samochodu. Jeżeli stan techniczny wymaga poprawy, wówczas uświadamiamy Klientowi jaki może mieć on wpływ na komfort jazdy i bezpieczeństwo. Decyzja o zakresie naprawy leży w gestii Klienta. Poprzez udzielenie profesjonalnej porady, wskazujemy Klientowi priorytety i pomagamy mu podjąć słuszną decyzję. Jego satysfakcja jest tym większa im pełniej zrozumie, iż działając w trosce o właściwy stan techniczny pojazdu, w konsekwencji dbamy o Jego bezpieczeństwo.


Częstotliwość i rodzaj wymiany oleju silnikowego podawana jest przez producenta auta m.in. w instrukcji obsługi samochodu. Jeśli jej nie mamy warto poradzić się mechanika.

Jak na podstawie obserwacji działalności własnych warsztatów, oceniłbym Pan poziom świadomości polskich kierowców dotyczący wpływu sprawnego samochodu, a bezpieczeństwa na drodze?

Bywa tak, że ktoś z decyzją wykonania naprawy czeka niemal do ostatniej chwili i podejmuje tę decyzje dopiero w momencie wystąpienia awarii, która uniemożliwia kontynuację dalszej jazdy. Jeżeli konsekwencją takiej usterki jest zatrzymanie się pojazdu na przydrożnym parkingu w bezpiecznym miejscu, wówczas kierowca poniesie jedynie dodatkowe koszty związane z holowaniem i naprawą auta. Ale często (zbyt często!) bywa tak, iż wskutek bagatelizowania wadliwie działającego układu kierowniczego, niesprawnych hamulców, zużytego ogumienia, ktoś traci zdrowie lub życie.

W temacie podnoszenia świadomości kierowców dotyczących dramatycznych konsekwencji prowadzenia niesprawnego samochodu jest wiele do zrobienia. Dlatego też AD Polska aktywnie włączyła się w ogólnopolski program Akademii Bezpiecznego Samochodu. Ponadto, w trakcie szkoleń organizowanych dla palcówek AD Serwis, uwzględniamy zagadnienia związane z wpływem stanu technicznego pojazdu na bezpieczeństwo, jak i umiejętnym sposobem przekazania tej wiedzy kierowcom.

Dziękuję za rozmowę.
  www.jedz-bezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl
e-jedzbezpiecznie.pl

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry